Novinka v sortimentu Hella u STAHLGRUBERu

, 11. prosince 2017, 9:48

Firma STAHLGRUBER CZ i nadále rozšiřuje svoji nabídku a skladové zásoby. Tentokrát se jejich nabídka rozrostla o 75 položek snímačů polohy plynového pedálu od prémiového výrobce HELLA.

Stahlgruber rozšířil nabídku o 75 položek snímačů polohy plynového pedálu od prémiového výrobce HELLA

V moderních automobilech už plynový pedál nefunguje mechanicky pomocí lanovodu nebo táhel. Místo toho je poloha pedálu snímána snímačem, který přenáší data do řídicí jednotky a ta podle nich upravuje nastavení škrticích prvků (v případě benzínových motorů) nebo systému vstřikování (v případě naftových motorů). Výhodou je, že těchto parametrů lze využít k ochraně spojky a hnacího ústrojí před opotřebením a zároveň i ke snížení emisí CO2.

Snímač se může skládat z jednoho potenciometru nebo může obsahovat bezdotykovou technologii. Program snímačů polohy plynového pedálu zahrnuje několik variant s různými typy konektorů pro zapojení do vozidla. Díky tomu každým výrobkem pokrýváme velkou část typů a značek automobilů. Snímače polohy HELLA používají např. automobilky BMW, Dacia, Ford, Mercedes-Benz, Mini, Opel, Renault a koncern VW (Instalováno bylo již přes 175 milionů snímačů polohy plynového pedálu)

Vlastnosti výrobku
U snímačů polohy plynového pedálu se rozlišují dvě různé technologie pro měření polohy. Kromě bezkontaktních indukčních senzorů polohy (CIPOS®), které představují pokročilou, vysoce přesnou, robustní a kompaktní technologii vyvinutou společností HELLA, nabízí také snímače s tradiční technologií využívající potenciometry.

Nezávisle na technologii APS byl senzor vyvinut tak, aby umožňoval integraci pedálu, vývoje síly působící na pedál a samotného senzoru do jediné modulární jednotky. Díky tomu lze koncepci pedálu přizpůsobit individuálním požadavkům zákazníků. Snímače polohy plynového pedálu jsou k dispozici pro závěsnou montáž i montáž na podlahu.

Způsob fungování
Senzor polohy (CIPOS® nebo technologie využívající potenciometr) je součástí plynového pedálu a do elektroniky motoru přenáší měřením polohy pedálu řidičův požadavek na rychlejší nebo pomalejší jízdu.

Zavedením střídavého napětí do vysílací cívky se vytváří magnetické pole, které indikuje napětí v přijímacích cívkách. Ve smyčkách vodičů v rotoru se rovněž indukuje proud, který ovlivňuje magnetické pole přijímacích cívek. V závislosti na poloze rotoru vůči příjímacím cívkám ve statoru se vytvářejí napěťové amplitudy.

Ty se zpracovávají ve vyhodnocovací elektronice a následně se v podobě stejnosměrného napětí odesílají do řídicí jednotky. Řídicí jednotka signál vyhodnocuje a přenáší odpovídající impulz například do regulátoru škrticího ventilu. Vlastnosti napěťového signálu závisejí na sešlápnutí plynového pedálu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!