Tatra 607 – první a dosud jediný československý monopost, postavený podle tehdy platných specifikací pro vozy Grand Prix (od r. 1954 Formule 1). V n.p. Tatra Kopřivnice byly vyrobeny 2ks v r. 1950 (typ T-607) a další 2ks v r. 1953 (typ T-607/2).
Motor: čtyřdobý zážehový osmiválec OHV, uspořádaný do V, objem 2545 ccm, Výkon 175 – 200 HP/7.500 – 8.000 1/min, chlazený vzduchem, který je místo ventilátorů strháván kinetickou energií výfukových plynů – tzv. ejekční účinek. Absence ventilátorů zvyšuje výkon motoru o 20 HP. Jedinou nevýhodou je veliká hlučnost.
16.10.1953 na trati Valašské Meziříčí – Hranice vytvořil s tímto vozem A. Veřmiřovský československý národní rekord automobilů československé výroby, když průměrná rychlost letmého kilometru oběma směry byla 207,972 km/h. Rekord nebyl dodnes oficiálně překonán.
Tento úžasně ztvárněný odkaz umu a dovedností našich předků si můžete přijít nejen prohlédnout, ale i poslechnout zvuk jeho unikátního motoru na červnovou motoristickou akci Legendy na výstavní ploše BSR.
Komentáře