MICHELIN hraje aktivní roli při snižování nákladů a dopadu silniční dopravy na životní prostředí. U automobilů poháněných vnitřním spalovacím motorem pneumatiky spotřebují jednu nádrž paliva z pěti (a u nákladních aut pak jednu nádrž ze tří). Cílem MICHELINu je navrhovat takové pneumatiky, které pomáhají snižovat spotřebu paliva a zároveň si zachovají své mimořádné vlastnosti v oblasti bezpečnosti a životnosti.
Nejnovější automobilová pneumatika, která byla vyvinuta právě s použitím těchto technologií, je MICHELIN Energy™ Saver. Od doby, kdy byl na počátku roku 2008 uveden na trh, se této pneumatiky prodalo přibližně 29 milionů (stav k 31.srpnu 2009). Za tuto dobu se díky MICHELIN Energy™ Saver ušetřilo více než 92 milionů litrů paliva3, což odpovídá 1,8 milionu plných nádrží paliva.
Díky tomu se také snížily emise CO2 o 184 000 tun, což odpovídá množství CO2 uvolněného do ovzduší 102 000 automobily ročně. V době, kdy jsou úspory energií mimořádně důležité, si výrobci aut rychle uvědomili skvělé vlastnosti pneumatiky MICHELIN Energy™ Saver ve třech oblastech-úspory paliva, bezpečnost a životnost. Proto byla tato pneumatika certifikována v prvním roce a půl po uvedení na trh pro použití na více než 100 typech vozidel vyráběných předními výrobci aut. Je to opravdu mimořádný výsledek, zejména pokud vezmeme v úvahu, že obecně jsou pneumatiky za stejnou dobu většinou certifikovány pro použití na 20 až 40 vozech.
Od roku 1992 vyvinul MICHELIN 4 generace energeticky úsporných pneumatik pro osobní auta a 3 generace pro auta nákladní. Dohromady snížily celosvětově spotřebu paliva o více než 11 miliard litrů a emise CO2 o 28 milionů tun. Všechny pneumatiky MICHELIN, které kombinují energetickou úspornost se skvělými bezpečnostními vlastnostmi a dlouhou životoností je možné rozpoznat podle označení Green X na bočnicích.
Autosalon 2009 ve Frankfurtu byl svědkem uvedení několika nových vozidel a protypů vybavených pneumatikami MICHELIN Energy™ Saver. Patří mezi ně Volkswagen One Liter a nová Kia cee’d, model, který je v Evropě exkluzivně prodáván s pneumatikami MICHELIN.
MICHELIN Energy™ Saver a Volkswagen One Liter: kombinace technologií, které prospívají životnímu prostředí
Protože mají podobné cíle, srovnatelné standardy pro energetický výkon a společný závazek být jedineční v oblasti bezpečnosti, spojili MICHELIN a Volkswagen své odborné technologické znalosti při vývoji nového vozu Volkswagen One Liter.
Tento prototyp, byl představen na frankfurtském autosalonu 2009 a je exkluzivně vybaven novou pneumatikou MICHELIN Energy™ Saver, nejnovější generací pneumatik MICHELIN s označením Green X na bočnicích. Mají mimořádné vlastnosti ve 3 oblastech – větší úspory paliva a nižsí emise, kratší brzdná vzdálenost na mokrých silnicích a mimořádná životnost.
MICHELIN a Volkswagen pracovali ruku v ruce na tom, aby pneumatika zásadně přispívala k celkovému výkonu vozidla a vytvořili novou, užší pneumatiku MICHELIN Energy™ Saver s delším průměrem (95/80 R16 57 T XL pro přední pneumatiky a 115/70 R16 66 T XL pro zadní). Tato pneumatika nové velikosti využívá to nejlepší ze všech ostatních technologií, použitých při výrobě řady pneumatik MICHELIN ENERGY™ Saver pro osobní auta, včetně použití siliky ve složení gumy, která nahradila téměř všechny saze ve složení běhounu.
Větší kolo zvětšuje vnější průměr pneumatiky, čímž zároveň snižuje deformaci kontaktní plochy. Menší deformace znamená snížení spotřeby paliva.
Další výhodou je montáž pneumatiky a kola, které optimalizuje celkovou dynamiku vozidla. Síla inovačních schopností MICHELINu spočívá v tom, že dokáže i s menší kontaktní plochou nabídnout výbornou schopnost pneumatiky udržet vozidlo na silnici.
Toho je možné dosáhnout díky úpravě designu vzoru vhodnou lamelovou technologií, která má za následek skvělou tuhost bočnic. Díky té je pak možné optimalizovat zatáčení a snížit vertikální deformaci, což vede k dalším úsporám paliv.
Zdroj: www.michelin.cz.
Anonym, 7. října 2009, 0:00 0 0
moc jsem tomu zpočátku nevěřil, ale díky těm pneu energy saver mám nižší spotřebu asi o 0,4 litrů
- janys
Odpověď