Dunlop představuje novou pneumatiku SP WinterSport 4D

, 7. září 2011, 0:00

Společnost Dunlop uvedla na český trh svou nejnovější vysoce výkonnou zimní pneumatiku Dunlop SP WinterSport 4D.

Tato pneumatika zahrnuje řadu nových inovativních technologií vytvořených tak, aby zvyšovaly bezpečnost a poskytovaly větší odezvu od vozovky, což řidiči dodává jistotu za jakéhokoli zimního počasí. Navržena, aby vynikala za všech zimních podmínek.

Zvýšená přilnavost na sněhu a ledu
Nedávné drsné zimy v severní Evropě připomněly řidičům (dokonce i v zemích, kde nejsou zimní pneumatiky vyžadovány zákonem) výhody volby nejlepších pneumatik určených pro takové podmínky. A právě do této kategorie spadá i nová pneumatika Dunlop SP WinterSport 4D, jejíž název je odvozen od nového lamelového systému 4D.

Dr. Bernd Loewenhaupt, Director, Consumer Tire Development, vysvětluje použitou technologii: „Lamela je ultratenká drážka v běhounu, která zlepšuje trakci a přilnavost. Ve srovnání s její předchůdkyní jsme u nové pneumatiky zkombinovali náš vyhlášený systém 3D lamel s novou příčnou lamelou a vytvořili mikroblok, který umožňuje lepší rozložení tlaku na vozovce.“

3D lamely na běhounu pneumatiky zvyšují celkový počet lamel, a tudíž i hran v kontaktu s vozovkou, což zvyšuje výkonnost při brzdění i zrychlování.

„U pneumatiky Dunlop SP WinterSport 4D jsme přidali příčnou lamelu. Ta poskytuje další hranu v bočním směru, což zlepšuje boční vedení. Kombinace obou (systém lamel 4D) vytváří nezávislý mikroblok, který umožňuje lepší rozložení tlaku v kontaktu s vozovkou přispívající k optimálnějším jízdním vlastnostem na sněhu a adhezi při zatáčení,“ dodává Dr. Loewenhaupt.

Otevření lamely je dáno silou záběru. Čím vyšší je síla záběru po obvodu pneumatiky, tím větší je otevření. Deformace běhounových bloků je však omezována inovativním systémem vzájemně uzamykatelných 3D lamel.

Nová pneumatika SP WinterSport 4D má na vnitřní straně bloků vroubky podobné zubům u pily, což zvyšuje výkon při brzdění v hlubokém sněhu. Na ledě je výkon pneumatiky Dunlop zvýšen díky směsi obsahující funkcionalizované polymery, které eliminují tuhnutí směsi za nižších teplot.

Vytvořena, aby vynikala za deště
Pneumatika Dunlop SP WinterSport 4D podává vynikající výkony nejen na sněhu. Ve většině Evropy se chladné měsíce vyznačují mokrými silnicemi, které nejsou vystaveny dostatku slunečních paprsků a teplu, jež jsou zapotřebí k jejich oschnutí. Aby nová pneumatika obstála rovněž za těchto podmínek, zaměřil se Dunlop na kombinaci unikátního směrového dezénu běhounu a dynamické běhounové směsi. „Naše běhounová směs je vytvořena tak, aby odváděla vodu rychle a efektivně tím, že v drážkách běhounu eliminuje turbulence. Funkcionalizované polymery ve směsi poskytují optimální dynamickou tuhost potřebnou při různých teplotách. Tyto aktivní složky zajišťují, že pneumatika Dunlop poskytuje prvotřídní přilnavost na mokré vozovce, aniž by musela dělat kompromisy při výkonech na sněhu. Námi zvolené složení a způsob smíchání směsi jsou ušity na míru, aby směs poskytovala maximální výkony na sněhu i za mokra – a přitom stále umožňovala zlepšení ve valivém odporu, které přispívá k hospodárné spotřebě,“ říká Dr. Loewenhaupt.

Navržena pro výkon a odezvu vozovky
Vysoce výkonné pneumatiky Dunlop jsou pověstné svou odezvou od vozovky a intenzivnějším pocitem z řízení. To je jeden z důvodů, proč si Dunlop coby standardní obutí vybírají řidiči výkonných vozů, tuningové firmy a prestižní výrobci automobilů jako BMW, Audi, Mercedes Benz a Jaguar. Pro společnost Dunlop je proto důležité, aby zimní pneumatika sdílela stejné kvality. K dosažení vysoké úrovně odezvy při řízení využívá pneumatika Dunlop SP WinterSport 4D systém vzájemně uzamykatelných lamel. Při brzdění a za náročných podmínek během zatáčení se bloky vzájemně uzamknou, takže poskytují podobnou odezvu při řízení a brzdění jako letní pneumatika na suchém povrchu.

Nízká hmotnost znamená lepší výkon – a efektivitu
Dunlop se řadí mezi vítěze závodů v sérii Le Mans, kde optimalizace hmotnosti pneumatik patří k neutuchajícímu zájmu inženýrů, kteří se tím snaží zlepšit celkovou výkonnost a efektivitu vozidel ve vytrvalostních závodech. „Společnost Dunlop zvolila stejný postup u pneumatiky SP WinterSport 4D a podařilo se jí zlepšit valivý odpor o 11% ve srovnání s její předchůdkyní – částečně díky funkcionalizovaným polymerům v nové běhounové směsi, které snižují valivý odpor a zároveň zvyšují výkon za mokra a na sněhu. To v kombinaci s menší hmotností znamená, že pneumatika potřebuje méně síly z motoru k překonání valivého odporu. Co se týká dopadu hmotnosti na výkon pneumatiky, méně v tomto případě znamená více!“ – zdůrazňuje Dr. Loewenhaupt.

Stavíme na prokázaném úspěchu
Nejnovější pneumatika Dunlop je navržena tak, aby pozvedla pomyslnou laťku ještě výše, ačkoli již její předchůdkyně (SP WinterSport 3D) byla držitelkou mnoha doporučení mezinárodních nezávislých testů pneumatik prováděných světovými motoristickými médii. Například jen v minulém roce pneumatika SP WinterSport 3D potvrdila svoji dobrou pověst oceněním ve srovnávacích testech pneumatik organizací ADAC Motorwelt/ÖAMTC, AutoBild Sportscars, Stiftung Warentest a AutoBild Allrad.

Značce Dunlop však nestačí být první. Dunlop má povahu vítěze, korunovanou úspěchy v mezinárodním motorsportu, a z této vítězné filozofie vyplývá snaha neustále vyvíjet nové technologie pneumatik, aby byl zvýšen výkon a požitek z jízdy. Výsledkem je poslední model pneumatiky Dunlop SP WinterSport 4D.

Široká škála rozměrů pro obutí většiny výkonných vozidel
Pneumatika Dunlop SP WinterSport 4D je dostupná ve 31 variantách rozměrů, od 195/65R16 do 255/35R19, čímž pokrývá více než osm z deseti vozidel na trhu pneumatik s vysokým výkonem.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!