Evropští řidiči vnímají prémiové pneumatiky jako bezpečnější

, 16. srpna 2017, 16:26

Většina řidičů si uvědomuje, že prémiové pneumatiky, které jsou často dražší, se vyplatí nejen díky úsporám na palivu, ale také hlavně kvůli bezpečnosti nebo delší životnosti. 

To potvrzuje i průzkum Nokian Tyres –  87 % řidičů v Rumunsku vnímá prémiové pneumatiky jako bezpečnější, v Bulharsku 70 % řidičů, v Itálii 61 %, ve Francii a Německu 59 %, v Polsku 58 % a v České republice pak 54 % řidičů.

Běhoun na levných pneumatikách může sice na první pohled vypadat podobně jako u prémiových, ale většinou neexistuje způsob, jak zaručit jeho spolehlivý výkon. Prémiové pneumatiky nejprve totiž prochází složitým procesem vývoje a testování. Kvalitní výrobci jako Nokian Tyres nejprve vyrobí několik prototypových pneumatik, které slouží jako výchozí článek pro vývoj a testování jednotlivých částí; důležitý je například správný poměr mezi kostrou pneumatiky a směsí speciální pryže pro daný typ.

„Rozdíly mezi kvalitními a levnými či nízkorozpočtovými pneumatikami jsou nejznatelnější v extrémních podmínkách, jako je brzdění na mokrém povrchu, při riziku vzniku aquaplaningu a při jízdě na hranici limitů. Prémiová pneumatika je jako bezpečnostní pás: většinu času ji nepotřebujete, ale v obtížných situacích může zachránit život vám i ostatním,“ vysvětluje Matti Morri, vedoucí centra péče o zákazníky Nokian Tyres.

Výrobci prémiových pneumatik své výrobky proto podrobují rozsáhlému testování. Kvalitní pneumatiky procházejí ve vývojové fázi až 300 různými testy. U společnosti Nokian Tyres to znamená nepřetržité testování na testovacích přístrojích a různorodé testování na reálných vozech.

U společnosti Nokian Tyres to znamená nepřetržité testování na testovacích přístrojích a různorodé testování na reálných vozech – například ve vlastním testovacím centru White Hell (Bílé peklo) ve finském Ivalu, v létě v testovacím centru přímo ve městě Nokia a na různých středoevropských závodních tratích.Je velice pravděpodobné, že levné pneumatiky neprošly tak důkladným zkoumáním a testy.

Pneumatiky hrají klíčovou roli v bezpečnosti silničního provozu

Více než dvě třetiny řidičů ve vybraných evropských zemích chápe pneumatiky jako velmi důležitý bezpečnostní prvek silničního provozu. Nejvíce je tomu tak v Rumunsku – 91 %, dále v Bulharsku 89 %, Itálii 87 %, Německu 85 %, Polsku 79 %, v České republice 78 %, nejméně pak ve Francii, kde 65 % řidičů vnímá pneumatiky jako důležitý parametr z hlediska silniční bezpečnosti.

„Je zcela správné se domnívat, že pneumatiky jsou pro automobil a tím pádem i pro bezpečnost silničního provozu velmi významným bezpečnostním prvkem. Přenášení sil potřebných k řízení, brzdění a zrychlování mezi vozidlem a povrchem vozovky zprostředkovávají právě pneumatiky. Jsou proto nejaktivnějším bezpečnostním prvkem každého vozidla. I když se jedná o pouhé čtyři plošky o velikosti lidské dlaně, udržují vozidlo na vozovce a starají se o to, abyste nikdy neztratili kontrolu nad vozem,“ upozorňuje Matti Morri, vedoucí centra péče
o zákazníky Nokian Tyres.

Kvalita, údržba i správná hloubka dezénu jsou rovněž klíčové

Řidiči by nicméně měli mít stále na paměti, že i ty nejlepší letní pneumatiky se nakonec stejně opotřebují. Pokud chtějí snížit spotřebu paliva a zvýšit bezpečnost, je potřeba je pravidelně kontrolovat. Ve většině evropských zemí zákon stanovuje minimální hloubku dezénu na 1,6 milimetru. Nicméně letní pneumatiky
s touto minimální hloubkou již nejsou bezpečné. Riziko se prudce zvyšuje, především za mokrého počasí, od okamžiku, kdy hloubka dezénu klesne pod hranici čtyř milimetrů.

Prémiové letní pneumatiky s nízkým valivým odporem mohou ušetřit až půl litru paliva na každých sto kilometrů a díky vynikající přilnavosti na mokrém povrchu významně zvýšit jízdní bezpečnost. Pneumatiky na hnací nápravě se opotřebovávají v průměru dvakrát rychleji než pneumatiky na řízené nápravě. Proto se doporučuje zaměňovat jejich pozici po každých 8.000 kilometrech. Podstatný je rovněž správný tlak vzduchu v pneumatikách. Tlak huštění doporučený výrobcem vozidla zpravidla zajišťuje největší jízdní komfort. Kontrolujte tlak u svých pneumatik alespoň jednou za měsíc. Ve standardních jízdních podmínkách může mírně zvýšený tlak huštění prodloužit životnost pneumatik a snížit spotřebu paliva.

Související články

Pneumatiky třídy A šetří peníze i životní prostředí
Pneumatiky třídy A šetří peníze i životní prostředí

Automobily zatěžují životní prostředí, nicméně ekologicky uvědomělý řidič může velice snadno snížit negativní dopad svého vozu na životní prostředí, pokud bude dodržovat několik jednoduchých pravidel. Nejlepší na tom je, že ohleduplností k životnímu prostředí současně šetříte finance.  

Společnost Nokian Tyres investuje do stavby továrny v USA
Společnost Nokian Tyres investuje do stavby továrny v USA

Představenstvo společnosti Nokian Tyres se rozhodlo investovat do třetí továrny. Nová továrna vyroste na zelené louce ve městě Dayton ve státě Tennessee v USA. Roční kapacita továrny dosáhne 4 milionů pneumatik s možností budoucího rozšíření a součástí budovaného komplexu se stanou i skladovací prostory s kapacitou pro 600.000 pneumatik. Celková výše investice je v tomto okamžiku přibližně 360 […]

Portfolio letních pneumatik Nokian Tyres 2017
Portfolio letních pneumatik Nokian Tyres 2017

Základem bezpečného cestování v průběhu nadcházející letní sezóny a dovolených jsou bezpochyby kvalitní letní pneumatiky. Finský výrobce Nokian Tyres uvádí na trh jednu novinku a současně rozšiřuje nabídku stávajících produktů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!