Goodyear Dunlop odhaluje koncept inteligentní pneumatiky na autosalónu v Ženevě

6. března 2014, 14:37

Goodyear Dunlop Tires Europe odhaluje na autosalonu v Ženevě nový koncept pneumatiky, který vylepšuje jak výkonnostní parametry automobilu při zatáčení a brzdění, tak celkovou stabilitu vozu díky využití přímého spojení mezi čipem zabudovaným v pneumatice a počítačem na palubě automobilu.

Systém využívá mikročipu bez baterie umístěného uvnitř pneumatiky, který posílá informace o tlaku v pneumatice, teplotě a identifikačních údajích do počítače v automobilu. Využitím těchto informací může centrální počítač automobilu automaticky upravovat podélné i příčné nastavení vozidla, které tak následně poskytuje vylepšené jízdní vlastnosti.

Zlepšení vycházející z dat poskytovaných čipem v pneumatice se projevují v kratší brzdné dráze při zásahu ABS, lepší odezvě při zatáčení, zlepšené stabilitě při nečekaném vybočení a optimalizovaném systému kontroly stability.

„Dnešní moderní automobilové systémy kontroly mohou výrazně těžit ze specifických informací získaných z pneumatik,“říká Marc Engel, Senior Engineer společnosti Goodyear Dunlop. „Vždy jsme si uvědomovali, že pokud budeme schopni shromažďovat tyto informace, můžeme tím pro automobily zajistit novou úrovně jízdních výkonů. Dnes předvádíme první konkrétní krok tímto směrem, když začínáme využívat hodnotné informace získané pneumatikou ke zlepšení a zvýšení celkových jízdních zážitků – jedná se o klíčový krok vpřed.“

Čerpáním dat z pneumatiky přímo do systému pomáhá nová technologie automobilu s jeho celkovou výkonností, včetně kratší brzdné dráhy při zásahu systému ABS a zlepšené stabilitě zajišťované systémem ECS (Electronic Stability Control).

„Charakteristika pneumatik se zásadně mění a typ pneumatiky, její nahuštění a teplota v tom hrají klíčovou roli,“uvádí dále Engel. „Pokud vozidlo zná tyto parametry, jeho centrální kontrolní systém je může při svých propočtech zohledňovat, čímž je zajištěna lepší celková výkonnost automobilu.“

U této nové technologie je čip umístěn přímo v pneumatice, ne na ráfku. To znamená, že specifické informace o pneumatice mohou být uloženy na čipu. Umístěním čipu dovnitř pneumatiky je rovněž zajištěna jeho ochrana proti poškození během obouvání nebo zouvání pneumatiky na rozdíl od čipu, který je umístěn na ventilku. Když spotřebitelé vymění své pneumatiky za nové pneumatiky vybavené čipem, budou moci využívat výhod nového systému.

Společnost aplikovala nový systém do svých pneumatik SportMaxx RT a v současné době testuje systém pro používání v běžně prodávaných pneumatikách. Konkrétní datum uvedení na trh není v této fázi vývoje zatím známé.   

Systém byl vyvinut společností Huf, předním výrobcem mechanických a elektronických zabezpečovacích systémů, systémů určených k monitorování tlaku v pneumatikách a telematických systémů pro automobilový průmysl.

Související články

Společnost Goodyear Dunlop přiváží na autosalon v Ženevě koncepty pneumatik pro vozy SUV a výkonné automobily
Společnost Goodyear Dunlop přiváží na autosalon v Ženevě koncepty pneumatik pro vozy SUV a výkonné automobily

Společnost Goodyear Dunlop bude tento rok na ženevském autosalonu vystavovat nové inovace v SUV a crossover pneumatikách a výkonné pneumatiky Dunlop. Technologie budoucnosti Společnost Goodyear, která se snaží orientovat „na zítřek“, odhaluje koncept budoucí SUV pneumatiky, která posunuje diskuzi o valivém odporu a přilnavosti na mokru, dvou kategoriích evropského hodnocení, na novou úroveň. Tento koncept […]

Společnost Goodyear i nadále staví na evropském hodnocení pneumatik
Společnost Goodyear i nadále staví na evropském hodnocení pneumatik

Goodyear vystavuje tento rok na ženevském autosalonu výběr svých SUV pneumatik, které se mohou pyšnit vysokým hodnocením na evropském štítku. Společnost vystavuje několik pneumatik pro vozy SUV a crossovery, včetně pneumatiky s hodnocení BA na novém Nissanu Qashqai 2014 a pneumatiky Eagle F1 Asymmetric SUV s hodnocením BB. Závazek společnosti Goodyear k evropskému hodnocení pneumatik […]

Goodyear odhaluje koncept budoucí pneumatiky pro vozy SUV na autosalónu v Ženevě
Goodyear odhaluje koncept budoucí pneumatiky pro vozy SUV na autosalónu v Ženevě

Goodyear Dunlop Tires Europe představuje na autosalonu v Ženevě nový koncept budoucí pneumatiky pro vozy SUV. Nový koncept, který byl navržen v rámci současného zkoumání potenciálních technologií využitelných v pneumatikářské oblasti, vychází z kontinuální snahy společnosti vyvíjet inovativní výrobky vhodné pro používání v budoucnosti. Koncept, jenž prozatím nebyl pojmenován, vychází ze standardní SUV pneumatiky s velkou […]

Dunlop na autosalonu v Ženevě
Dunlop na autosalonu v Ženevě

Dunlop, přední světový výrobce výkonných a vysoce výkonných pneumatik, se na letošním ženevském autosalonu zaměřuje na svou pozici sportovní a dynamické značky mezi výrobci pneumatik. Kromě vystavovaného Mercedesu-Benz CLA 45 AMG na pneumatikách Dunlop Sport Maxx RT byly pneumatiky Dunlop nedávno schváleny i pro několik dalších modelů AMG. Úspěšná závodní pneumatika pro SLS AMG GT3 […]

BMW M235i bude pro závodní sezónu 2014 vybaveno pneumatikami Dunlop
BMW M235i bude pro závodní sezónu 2014 vybaveno pneumatikami Dunlop

Nové BMW M235i Racing patří k nejpůsobivějším novým závodním automobilům z posledních let. V sezóně 2014 bude tento vůz vybaven výhradně závodními pneumatikami Dunlop. Základem závodního automobilu je vůz BMW M235i Coupe, který je vybaven třílitrovým šestiválcovým motorem s výkonem 333 koňských sil. BMW M235i Racing rozšiřuje řadu vozidel BMW Motorsport v programu BMW Sports […]

Objevte zvuk vašeho motoru díky nové technologii Noise Shield značky Dunlop
Objevte zvuk vašeho motoru díky nové technologii Noise Shield značky Dunlop

Dunlop představuje novou technologii navrženou k redukci hluku uvnitř vozu během jízdy. Technologie umožňuje řidičským nadšencům obdivovat zvuk jejich sportovních motorů, neboť celkový hluk uvnitř vozidla je snížen až o 4dB. Technologie nazvaná “Noise Shield” se vypořádává s vnitřním hlukem vytvářeným rezonancí uvnitř dutiny pneumatiky. Tento hluk vzniká vibrací vzduchu uvnitř pneumatiky způsobenou odvalováním se […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!