V zemích EU28 a EFTA bylo za leden až srpen roku 2014 poprvé zaregistrováno 8 636 553 ks nových osobních automobilů. Je to o 5,77 % více než ve stejném období roku 2013.
„Je důležité, že evropský trh nových osobních automobilů vykazuje stále pozitivní trend a že se na tomto trhu výrazně prosazují čeští výrobci“, uvádí zveřejněné výsledky prezident AutoSAP Martin Jahn.
Nejprodávanější značkou za osm měsíců roku 2014 byl Volkswagen (1.069.041 ks, nárůst oproti stejnému období roku 2013 o 4,27%), následují značky Ford a Opel / Vauxhall. Značka Škoda se v tomto žebříčku obsadila 11. místo a s počtem 390.928 ks se těsně přiblížila desáté značce FIAT. Podíl značky Škoda na trhu EU+EFTA činil za uvedené období 4,53% oproti 3,96% v roce 2013.
TOP 12
Značka Škoda oproti lednu až srpnu 2013 zaznamenala v tomto roce nejvyšší absolutní nárůst prvních registrací. Na trhu zemí EU+EFTA bylo zaregistrováno o 67.587 ks škodovek více než ve stejném období loňského roku. Na druhém místě byla z tohoto pohledu značka Renault (+57.478 ks) následovaná značkou Dacia (+57.066 ks).
TOP 12
Relativně největší růst byl podchycen u značky Jeep a to o 44,73% (registrováno celkem 21.703 ks), následují značky Dacia (+29,46%, registrováno 250.769 ks) a Lexus (+28,81%, registrováno 17.847 ks). Značka Škoda s nárůstem prvních registrací o 20,90% (registrováno 390.928 ks) figuruje v tomto porovnání na pátém místě. K tomu ale nutno poznamenat, že první registrace značek Jeep a Lexus jsou v porovnání s ostatními značkami výrazně nižší.
TOP 12
K růstu prvních registrací osobních automobilů došlo ve většině evropských zemí, pokles byl zaznamenán pouze ve 4 zemích. K největšímu poklesu (o 5,40%) došlo v Nizozemsku, dále v Rakousku (-4,63%), Švýcarsku (-3,13%) a v Belgii (-0,81%).
„Celkové výsledky za uplynulých osm měsíců však nelze přeceňovat, neboť evropský trh nových osobních automobilů stále nedosahuje úrovně předkrizových let“, dodává prezident AutoSAP Martin Jahn.
Komentáře