Jak na rozvodovou sadu INA 530 0232 10 pro Fiat Ducato a Iveco Daily – 2.3 Diesel

19. srpna 2019, 16:15

Postup při montáži na těchto vozidlech je velmi choulostivý, pokud jde o umístění a utažení napínáku řemenu. Příliš malé nebo velké napnutí řemene způsobuje nadměrné namáhání ložiska uvnitř napínáku a může vést k jeho rozlomení. 

Jakýkoli typ poškození jednoho komponentu rozvodů způsobí jeho úplné zničení, a tím pádem i poškození systému ventilového rozvodu a motoru.

V tomto návodu Vám chceme poskytnout užitečné rady, jak se vyhnout problémům po standardní údržbě, jakou je výměna rozvodového řemene a s ním souvisejících dílů.

Jak na rozvodovou sadu INA 530 0232 10 pro Fiat Ducato a Iveco Daily - 2.3 Diesel

Postup při demontáži a montáži

  1. Uvolněte pracovní prostor:
    – sejměte horní kryt motoru
    – vymontujte pravý světlomet
    – přemístěte nádržku posilovače řízení
    – vymontujte nádržku na chladicí kapalinu
  2. Demontujte horní držák motoru.
  3. Ve spodní části motoru uvolněte řemen a demontujte řemenici motoru.
  4. Demontujte napínák v pohonu přídavných agregátů.
  5. Demontujte boční kryt rozvodů.
  6. Otáčejte motorem v jeho přirozeném směru otáčení, dokud nenajdete správnou polohu. Vyšroubujte šroub, abyste mohli zasunout zajišťovací čep hřídele motoru.
  7. Vyšroubujte dvě zátky umístěné na horní části hlavy, aby bylo možné vložit dva zajišťovací čepy vačkových hřídelí.
  8. Vložte zajišťovací čep do otvoru řemenice na motoru.
  9. Uvolněte napínák a vyjměte řemen včetně napínací kladky a napínáku
    Jestliže máte provést opravu v souladu s osvědčenými postupy, je rovněž nutné vyměnit vodní čerpadlo, které může být poškozené a jistě je opotřebené. Pokud nebude vyměněno, může dojít k předčasnému opotřebení nově namontovaného řemenu a napínáku.
  10.  Pro výměnu vodního čerpadla, je nutné demontovat řemenici naftového čerpadla pomocí stahováku.
  11.  Vyšroubujte tři šrouby, kterými je naftové čerpadlo připevněno ke skříni vodního čerpadla a potom ho demontujte.
  12.  Vyprázdněte chladicí systém a vyšroubujte šrouby, které drží vodní čerpadlo.
  13.  Vyčistěte a osušte kontaktní povrchy a namontujte nové vodní čerpadlo bez použití jakéhokoli typu těsnicího tmelu, protože jsou zde dvě těsnění.
  14.  Namontujte naftové čerpadlo zpět na klikovou skříň a utáhněte šrouby.
  15.  Namontujte napínací kladku a napínák systému rozvodů a umístěte řemen tak, aby značka na řemenu byla proti značce na řemenici vačkové hřídele.
  16.  Otáčejte přírubou excentru napínací kladky proti směru hodinových ručiček, dokud není značka na pevné části kladky zcela zakryta přírubou, a utáhněte matici tak, aby se napínák neuvolnil.
    POZOR: Před otáčením motoru odstraňte všechny zajišťovací čepy z motoru, vačkových hřídelí a řemenic vačkových hřídelí. Znovu namontujte zátky tam, kde se dříve nacházely.
    POZOR: Nyní proveďte ručně 8 otáček motoru, aby se řemen usadil správně na všech řemenicích.
  17.  Bez povolení matice vraťte pomocí Inbus klíče přírubu excentru tak, aby výřez v přírubě přesně seděl na značku na pevné části napínací kladky.
  18.  Přidržujte napínák na místě a pomocí klíče utáhněte matici na 36 Nm.
  19.  Proveďte další dvě otáčky motoru a zkontrolujte, zda napínák zůstává přesně v nastavené poloze. V případě nesprávné polohy opakujte celý postup napnutí. Pokud vše proběhlo podle výše uvedeného postupu, je možné namontovat zpět dříve demontované díly.
  20.  Namontujte ochranný kryt rozvodů.
  21.  Namontujte držák motoru.
  22.  Namontujte řemenici motoru, napínák a řemen pohonu přídavných agregátů (pamatujte na to, že je dobré vyměnit řemen a napínák při každé demontáži).
  23.  Namontujte zpět nádržku chladicího systému a nádržku čerpadla posilovače řízení.
  24.  Namontujte zpět kryt motoru.
  25.  Namontujte pravý světlomet.
  26.  Naplňte chladicí systém kapalinou předepsanou výrobcem ve správném množství.
  27.  Proveďte odvzdušnění chladicího systému.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!