Pneumatické zavěšení – tipy a triky

19. listopadu 2020, 10:37

Součásti vzduchového zavěšení podléhají běžnému opotřebení a je třeba je občas vyměnit. Příčinou problémů jsou obvykle netěsné gumové měchy. Guma časem zteří a vytvoří malé praskliny, nejčastěji v místech, kde guma pracuje nejintenzivněji. Měchy z tenké gumy a nekvalitní těsnicí pásky jsou častými příčinami poškození měchů nízké kvality.

Jak zjistit netěsnost?

U pneumatického odpružení je běžným příznakem problémů tohoto typu varování na přístrojové desce.

Porucha vzduchového zavěšení

Pokud se varování neobjeví, dalším typickým příznakem je pokles vozidla, obvykle po nočním parkování. Úniky vzduchu z měchů lze snadno zjistit postřikem podezřelých míst roztokem mýdlové vody. Bubliny ukážou, kudy vzduch uniká.

Únik z měchu vzduchového zavěšení

Tipy a triky

Kompresor pneumatického zavěšení pumpuje nebo odvádí vzduch z měchů, aby byla zachována původní výška vozidla. Spálení kompresoru je jednou z nejčastějších příčin problémů se vzduchovým zavěšením a je často způsobeno nadměrnou prací díky úniku vzduchu z měchu nebo měchů. Nesprávně stojící vozidlo vyšle signál do kompresoru, aby kompenzoval tlakovou ztrátu. Protože je pokles tlaku způsoben netěsností, kompresor běží mnohem častěji než předpokládá výrobce, a někdy dokonce nepřetržitě. To nevyhnutelně vede k jeho přehřátí a spálení. Při výměně kompresoru vždy zjistěte, co způsobilo jeho spálení, a zkontrolujte celý systém, zda nedochází k úniku vzduchu. Pokud to neuděláte, pravděpodobně shoří i nový kompresor. Je také důležité vyměnit relé kompresoru, které může „zamrznout“ v zavřené poloze a nevypínat kompresor. To rovněž povede k jeho spálení.

Kompresor pneumatického zavěšení Arnott

Výšku vozidla neurčují vzduchové měchy, ale snímač výšky.

Výšku vozidla s pneumatickým zavěšením

Po výměně měchu nespouštějte vozidlo okamžitě ze zvedáku. Nejprve byste jej měli dát do výšky, v jaké by bylo během normálního provozu. Poté nastartujte motor a začněte pumpovat měchy. To umožní jejich správné nafouknutí a usazení. Rovněž si budete jisti, že se měchy během montáže neohýbaly, což by vedlo k jejich vylomení z uchycení. Teprve po počátečním nafouknutí a kontrole měchů můžeme vozidlo úplně spustit.

Poškození vzduchového měchu

Na dílech dodávaných společností Arnott není zpravidla nutné dotahovat Voss spojky.

Pokus utáhnout továrně utažené spojky, například pomocí klíče, může vést k protočení závitu v pouzdru. Takto poškozený závit již obvykle nebude možné použít. V případě potřeby lze spojky tohoto typu utáhnout maximálním utahovacím momentem 2 Nm.

Poškozený závit vzduchového měchu

Pokud dodržíte doporučené postupy, neexistuje žádný důvod, proč neopravovat vzduchové zavěšení ve vašem servisu!

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!