V letošním roce pokračuje růst počtu dovážených ojetých vozidel ze zahraničí, který začal na počátku roku 2015. Od roku 2014 do letošního roku stoupl počet dovozů ojetin o 40 %.
Tempo růstu se však zpomaluje a letos činí již pouze 2,5 %. Dovážejí se však stále starší ojetiny, podíl vozidel starších 10 let letos přesahuje 54 %. „Důvodem pokračujícího růstu počtu dovážených ojetin je přesvědčení českých motoristů, že v zahraničí a především v Německu provozované vozy jsou kvalitnější, zachovalejší, lépe servisované a nestočené. Již mnohokrát jsme veřejnosti předkládali fakta, že pravý opak je pravdou. K tomuto trendu přispívá podle mého názoru i skutečnost, že na českém trhu je nedostatek kvalitních ojetin v nejžádanějším cenovém segmentu, tedy v ceně od 150 do 250 tisíc,“ komentuje letošní výsledky Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.
Vzrostl počet najetých kilometrů udávaných při prodeji na 179 tisíc kilometrů. Průměrná cena ojetých vozidel prodaných v období ledna až září byla 205.600 korun.
Zatímco v oblasti prodeje nových vozidel roste podíl benzínových a postupně i alternativních pohonů na úkor dieselů, u ojetých vozidel je tomu právě naopak. U letos prodaných ojetých vozidel převažuje podíl dieselových pohonů (60,8 %) a jejich podíl dokonce ještě vzrostl oproti přechozímu kvartálu (59 %) téměř o 2 procentní body.
V ČR se v letošním roce prodalo 7,5 % vozidel bez platné STK a 31 % ojetých vozidel s možností odpočtu DPH. Nejoblíbenější barvou byla s 21 procenty bílá. Průměrná doba prodeje ojetiny se zkrátila z 64 dní na 63 dní a 77 procent nabízených ojetin se prodá do 2 měsíců.
Nejvíce mají čeští motoristé letos, ale i dlouhodobě zájem o ojeté vozy značky Škoda. Výsledky prodejů vozů této značky v oblasti ojetin jsou vyšší než podíly těchto modelů v segmentu nových vozidel.
Další podrobnosti a ukazatele trhu s ojetými vozidly jsou ke stažení ve formátu PDF.
Komentáře