Zákazníci kupující ojeté vozy jsou věrní typu paliva, druhu karoserie a značce

, 25. ledna 2013, 8:10

Zákazníci, kteří opakovaně kupují ojetá auta, jsou nejvěrnější typu paliva, druhu karoserie a značce. O něco méně pravděpodobně si koupí stejnou barvu auta. Řídí-li se barvou, kupují opakovaně modrou. Ze značek se pak typicky vrací pro Škody, Fordy a Renaulty. Vyplývá to z analýzy AAA Auto Index, při které společnost AAA Auto hodnotila své prodeje za uplynulých 5 let. Zkoumala přitom také, jak často si zákazníci při opakovaném nákupu zvolí auto se stejnou vlastností jako u předchozích nákupů.

Fakta o věrnosti zákazníků z AAA Auto Index:

• Zákazníci se nejčastěji vrací pro Škody (55,1 %), Fordy (27,9 %) a Renaulty (25,4 %). Top 5 uzavírají značky Toyota (20,4 %) a Citroen (20,3  %).
• Vedle modrých aut (28,1 %) jsou zákazníci věrní také barvě červené (22,9 %) a šedé (22,3 %).
• Z typů karoserie jsou zákazníci nejvěrnější hatchbackům (53,5 %).
• Majitelé benzínových aut se při opakovaném nákupu ze tří čtvrtin opět přiklánějí k benzínu.

„Kdo kupuje ojeté auto, bude ho pravděpodobně také jednou prodávat a znovu kupovat jiné. Chceme být poradcem našich zákazníků a dát jim vodítko v tom, jaké auto si pořídit a o která auta zřejmě bude trvalý zájem,“ uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová. „Vedle nedávných údajů o vůbec nejprodávanějších specifikacích ojetin jsme se proto rozhodli publikovat také rozbor věrnosti zákazníků jednotlivým vlastnostem aut,“ dodala.

Věrnost řidičů jistým typům karoserie a paliva předčí oblíbenost většiny ostatních vlastností včetně značky výrobce.

   

Údaje o preferenci jistých značek jsou u nás částečně zkresleny počtem prodaných Škodovek. Pravděpodobnost, že si někdo opakovaně v bazaru pořídí Škodovku, je daná nejen tím, že s ní byl spokojen. Je daná také tím, že je jich na trhu s odstupem nejvíc. „Výrobci nových aut a jejich zákazníci by se měli daleko více zajímat o životní dráhu jednotlivých aut během celého životního cyklu. Propracovanou strategii pro své výrobky ve stádiu ojetého vozu má jen několik málo výrobců. Zákazníkům to může ušetřit nemalé peníze.“ dodala Karolína Topolová.
 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!