Koupě automobilu se pomalu stává dominantou žen. V jejich hledáčku je praktičnost a bezpečnost vozu

11. března 2013, 10:32

Nákup automobilu překvapivě ovlivňuje z větší části žena. U vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje praktičnost vozu před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Tři ze čtyř žen v případě defektu pneumatiky zavolají asistenční službu či vyčkají na pomoc kolemjedoucích řidičů a pouze 5% je schopných si kolo opravit svépomocí. Vyplynulo to z bleskové ankety autobazaru AAA AUTO.

V případě nákupu automobilu manželských či partnerských dvojic má na výsledek větší vliv žena. „Poměr žen, které si kupují vlastní vůz anebo se do výběru automobilu pro rodinu zapojují, se v posledních několika letech výrazně zvýšil. U koupi vlastního automobilu je to již více než čtvrtina, zatímco u společného užívání auta se jedná dokonce o 62%. Ženy si v současnosti nekupují pouze druhý vůz do rodiny, ale pořizují si také například manažerské automobily šité na míru pro podnikání,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka AAA AUTO.

Zatím, co pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Rozhodnutí o koupi nového nebo ojetého vozu souvisí s finanční částkou a preferovanou třídou pořizovaného vozu. Mimo to však mají ženy a muži na automobil zcela jiný pohled. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce. Z dalších vlastností, na které ženy při volbě auta hledí, předstihly těsně komfort a bezpečnostní opatření vozu dlouhodobě vedoucí vzhled a značku, které se shodně umístily až na čtvrtém, respektive pátém místě s 15%. Klišé o tom, že ženy na autech zajímá jen barva a design, už prostě neplatí.

Design a značka byly vystřídání praktickou stránkou vozu


Z bohaté výbavy, kterou dnešní automobily nabízejí, si ženy jednoznačně potrpí na bezpečnost automobilu. Dříve komfortní vybavení vozů se postupem času stává standardem. Proto si více než na příjemné svezení, které dnes nabízí čím dál více nových či zánovních vozů, ženy všímají v prvním případě pasivních (airbagy, isofix), ale také aktivních bezpečnostních prvků (ABS, ESP). Jak ukázala anketa AAA AUTO, obě varianty tvoří více než polovinu (53%) ženami preferovaného vybavení. Víceméně shodně ocení něžné pohlaví klimatizaci a parkovací senzory, které jim značně usnadní parkovací manévr.

V požadované výbavě vozu jasně dominuje bezpečnost

Dlouhodobým strašákem je pro ženy defekt pneumatiky. Více než tři čtvrtiny ze sta by v tomto případě sáhly po mobilu a zavolaly asistenční službu. Těměř pětina respondentek uvedla, že by se spolehla na pomoc kolemjedoucích řidičů a pouze 5% žen je schopných vyměnit kolo bez asistence.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!