Tým nezávislých expertů zkušební laboratoře DEKRA Automobil a.s. prověřil kvalitu servisní sítě v České republice. Výsledky ukázaly, že autorizované servisy ŠKODA Auto pracují podstatně lépe než nezávislé opravny.
Inspektoři nasimulovali na vozech značky ŠKODA pět závad, které při řádně provedené servisní prohlídce musí opravny bez problémů najít a odstranit. Při odhalování závad zaznamenaly autorizované servisy úspěšnost 97%, zatímco nezávislé servisy pouze 43%. Výzkum také ukázal, že autorizované servisy ŠKODA si i přes kvalitněji provedenou práci účtují srovnatelné ceny jako nezávislé dílny, v některých případech jsou dokonce levnější.
Cílem testu organizace DEKRA Automobil bylo porovnat kvalitu práce autorizovaných a nezávislých servisů z pohledu zákazníka, a to ve stejném regionu, tedy v podobné cenové úrovni. Inspektoři hodnotili, zda servisy u vozidla odhalí nasimulované závady, jak kvalitně provedou objednanou servisní prohlídku, jak jednají se zákazníkem a samozřejmě kolik a jak si budou za provedené služby účtovat. Pracovníci DEKRY nasimulovali pět závad – vadný snímač polohy vačkového hřídele, vyvléknutý kabel ABS, nízký tlak v rezervním kole, vadnou pojistku v dálkových světlech a proud trysky zadního ostřikovače nastavili mimo sklo. To všechno jsou podle inspektorů organizace DEKRA závady, které při řádně provedené servisní prohlídce musí opravny bez problémů najít a odstranit.
Výsledky skrytých kontrol dokazují, že práce autorizovaných servisů ŠKODA, které odhalily a následně odstranily většinu nasimulovaných závad, je momentálně nejlepší na českém trhu.
Při odhalování závad zaznamenaly autorizované servisy úspěšnost 97%, zatímco nezávislé servisy pouze 43%. Šokujícím poznatkem je, že jeden neautorizovaný servis dokonce neodhalil ani jednu ze závad. „Autorizované servisy mají výhodu v tom, že disponují moderním diagnostickým vybavením, mají know-how přímo od výrobce a pracují dle norem automobilky ŠKODA,“ komentuje výsledky Jaroslav Veselý, vedoucí střediska Testy servisů společnosti DEKRA Automobil.
Průměrná cena zakázky u autorizovaných servisů byla 5.918 Kč, u neautorizovaných 4.805 Kč, což podle inspektorů společnosti DEKRA není příliš na to, jak velké jsou rozdíly v kvalitě poskytovaných služeb. Nezávislé servisy stejně jako v minulých testech ztrácely body i kvůli nedostatečně vyplněné zakázce, nepřesnému odhadu ceny a následně i nepřehlednému vyúčtování pro zákazníka. „Znovu se ukázala výhoda výrobcem stanovených časových norem, podle kterých pracují autorizované servisy ŠKODA. Zákazník zde zkrátka platí pouze za čas, kterým byl výrobcem ohodnocený daný servisní úkon,“ dodává Jaroslav Veselý z organizace DEKRA. Test také odhalil, že padá mýtus přemrštěných účtů z autorizovaných servisů kvůli údajně drahým náhradním dílům. Nejenom, že ceny ŠKODA Originálních dílů jsou srovnatelné s cenami ostatních dílů na trhu, často jsou díky speciálním cenovým programům dokonce i nižší.
Tisková informace společnosti DEKRA Automobil a.s.
Reakce našeho portálu Motofocus na tuto tiskovou zprávu – ZDE.
Komentáře