V polské Varšavě se ve dnech 7.-8.11. uskutečnilo největší setkání firem polského aftermarketu. Sdružení SDCM zde uspořádalo již 13. Kongres motoristického průmyslu a obchodu, kterého se mimo jiné zúčastnili představitelé ministerstev, zahraničních oborových sdružení a nejvýznamnějších polských výrobců a distributorů. Okolo 80 řečníků z Polska a Evropy ve čtyřech sálech 2 dny přednášelo a diskutovalo o nejvážnějších tématech současného aftermarketu.
Hlavním organizátorem této významné akce bylo sdružení SDCM (ekvivalent českého sdružení SISA), které hájí zájmy více než 130 nejvýznamnějších polských automobilových výrobních a distribučních firem. Zároveň je součástí evropských oborových organizací FIGIEFA a CLEPA.
Letošního kongresu se zúčastnilo okolo 800 návštěvníků z několika zemí, kteří si mohli vybrat z přibližně 20 přednášek. Hlavní témata, která už mají nebo v budoucnosti budou mít vliv na aftermarket, o kterých se diskutovalo:
Digitalizace, Telematika, Elektromobilita, Průmysl 4.0, Carsharing, E-commerce, Konsolidace, Podpora polských výrobců, Autonomní vozidla, Big data, Budoucí průmyslová platforma, Nové evropské právní předpisy, Ochrana vlastnických práv, , Recyklace, Opravy po havárii, Servisní sítě, Systém SKP, Nové personální zdroje, Vybavení dílen, Podpůrné nástroje pro technologickou expanzi, Brexit, Start-upy v automobilovém průmyslu.
Zajímavé bylo také téma úvodní přednášky – Síla žen v mužské branži. Na téma postavení žen v automobilové branži, jejichž procentuální zastoupení v tomto donedávna čistě mužském prostředí stále roste, diskutovaly vedoucí pracovnice významných polských i zahraničních firem.
Z dalších přednášek, z nichž se některé dotýkají také Česka nebo Slovenska, přineseme v brzké době konkrétní výstupy.
Komentáře