První osobní vůz se vznětovým motorem vyjel na silnice v roce 1936, se systémem vstřikování od Bosch.
Éra vznětových motorů začíná: Mercedes-Benz 260 D, který se objevil v roce 1936, bylo první sériově vyráběné vozidlo se vznětovým motorem. Čerpadlo od Bosch řídilo vstřikování paliva.
Foto: Mercedes-Benz
Vznětový motor pro všechny: V roce 1975 se Volkswagen Golf Diesel stal prvním kompaktním vozidlem se vznětovým motorem. Díky rotačnímu vstřikovacímu čerpadlu od Bosch měl jeho čtyřválcový motor vysoký točivý moment a byl ekonomický.
Foto: Volkswagen
V 80. letech se BMW 524 TD stalo jedním z nejrychlejších sériově vyráběných osobních aut se vznětovým motorem. V roce 1987 bylo vybaveno vůbec prvním elektronicky řízeným rotačním vstřikovacím čerpadlem, které mělo velmi pozitivní dopad na excelentní výkon motoru.
Foto: BMW
V roce 1987 bylo BMW 524 TD vybaveno na světě prvním elektronicky řízeným rotačním čerpadlem čerpadlem pro osobní vozidla. Čerpadlo, inovace o Bosch, zlepšilo výkon, snížilo emise a spotřebu paliva a pomohlo se snížením provozního hluku.
Foto: BMW
Revoluce: V roce 1989 bylo uvedeno na trh Audi 100 TD. To bylo vybaveno novou generací rotačního vstřikovacího čerpadla s axiálními písty, diky němuž lze vstříknout palivu přímo do spalovací komory pod vysokým tlakem.
Foto: Audi
Vysokotlakové vstřikování: Inovační rotační vstřikovací čerpadlo s axiálními písty VP34 od Bosch v Audi 100 TDI umožňovalo vstříknutí paliva přímo do spalovací komory pod tlakem až 1000 barů. Spalování tak bylo obzvláště efektivní.
Foto: Audi
Foto: Alfa Romeo
Supermoderní vznětový motor: V roce 1997 se z modelů Alfa Romeo 156 JTD a Mercedes-Benz C 220 CDI staly první dvě sériově vyráběná vozidla s přímým vstřikováním Common Rail. Poprvé umožňovalo několikanásobné vstřikování.
Foto: Mercedes-Benz
Od roku 1998 se jednotka vstřikování (PDE) stará o to, aby VW Passat TDI měl malou spotřebu paliva a vynikající výkon. Ve střikovací jednotce má každý válec svoji vlastní „vysokotlakové čerpadlo“, které umožňuje vyvinout tlak přes 2000 barů.
Foto: Volkswagen
Vstřikování nafty pro automobily
V roce 1936 se v automobilech začaly používat řadová čerpadla: Mercedes-Benz 260 D byl prvním masově vyráběným osobním vozem se vznětovým motorem na světě.
Elektronické řízení vznětových motorů
V roce 1986 uvedl Bosch Electronic Diesel Control (EDC; elektronická regulace vznětových motorů) pro motory s nepřímým vstřikováním. BMW byl prvním výrobcem aut, který EDC začal používat.
Výroba řadového čerpadla vznětového motoru
Výroba řadového čerpadla pro vstřikovací systém vznětového motoru v závodě ve Feuerbachu, 1954
Kontrola řadových čerpadel
Závěrečná kontrola řadových čerpadel vstřikování pro vznětové motory v závodě ve Feuerbachu, 1939
Výroba vstřikovacích trysek
Výroba vstřikovacích trysek v závodě ve Feuerbachu, 1950.
Experimentální vstřikovací čerpadlo vznětového motoru testováno v automobilu
Bosch byl první společností, která nabídla výrobcům automobilů vstřikovací systém, který umožňoval ekonomickou výrobu vznětových motorů pro použití ve vozidlech. Vznětový motor s experimentálním vstřikovacím čerpadlem od Bosch z roku 1927.
Reklama společnosti Bosch na vstřikovací čerpadlo a příslušenství, 1949
Vizuální kontrola při výrobě vstřikovacích systémů
Moderní vstřikovací systémy vznětových motorů musejí splňovat náročné standardy. Kontrolování součástek trysek Common Rail v závodě v Burse, Turecko
Precizní zpracování vstřikovací tryskou
Aby vznětové motory pracovaly čistě, silně a zacházel šetrně s palivem, musí být palivo velmi precizně zpracováno. Palivo je prohnáno vstřikovací tryskou pod vysokým tlakem – až 2050 barů.
Zásobní vstřikovač Common Rail
Společnost Bosch získala světový unikát, když v roce 1997 představila vstřikovací systém Common Rail. Vysokotlaké čerpadlo vyvíjí vstřikovací tlak – výška určována elektronickou řídící jednotkou – v zásobníku tlaku – rail. Vstřikovač rozpráší palivo přímo do spalovací komory. První vozidla se systémem Common Rail byla Alfa-Romeo 156 a Mercedes-Benz třídy C.
Výroba vstřikovačů Common Rail
Bosch jako první na světě představil vstřikovače Common Rail v roce 1997. Výroba vstřikovačů v závodě v Bambergu
Vstřikovací systém Bosch pro vznětové motory
Bosch vyrábí všechny komponenty vstřikovacího systému pro vznětové motory – kompletní systém od roku 1950
Rotační vstřikovací čerpadlo s radiálními písty
V roce 1996 představila společnost Bosch rotační vstřikovací čerpadlo s radiálnímy písty VP44 – vysokotlakový vstřikovací systém paliva pro automobily a lehká užitková vozidla. První výrobcem, který systém použil, byl Opel, který dal VP44 do čtyřcylindrového vznětového motoru svého modelu Opel Vectra
Předkomora vznětového motoru
Průřez hlavou válce a předkomory vznětového motoru s vstřikovačem a žhavicí svíčkou od společnosti.
Ostatní foto Bosch.
Komentáře