Nový radarový senzor Bosch MRR se středním dosahem

, 14. září 2011, 0:00

Bosch v současnosti připravuje pro sériovou výrobu nový radarový senzor MRR (Mid Range Radar) se středním dosahem. Stejně jako současný radarový senzor LRR3 (Long Range Radar) s dlouhým dosahem pracuje ve frekvenčním pásmu 77 GHz a dokáže proto velmi přesně zaznamenávat vzdálenost a polohu překážek, avšak v porovnání s LRR3 je výrazně levnější.

Při uložení na přídi vozidla má nový senzor dosah až 160 metrů a úhel snímání v horizontální rovině 45°. „Díky novému radarovému senzoru se středním dosahem lze levně realizovat četné bezpečnostní a komfortní funkce,“ říká Dr. Werner Struth, předseda představenstva divize Bosch Chassis Systems Control, a jako příklad uvádí adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) pro rychlosti do 150 km/h a předvídavé asistenční systémy s funkcí nouzového brzdění. Nový senzor lze uložit i na zádi vozidla. „Tam sleduje slepý úhel a při vyjíždění z parkovacího místa upozorňuje na projíždějící vozidla,“ říká Struth. Bosch plánuje zahájení sériové výroby na konec roku 2012.

Radarový senzor MRR (Mid Range Radar) se středním dosahem lze bez problémů uložit na přídi nebo zádi vozidla. Možné je i zakryté uložení za nárazníkem. Díky velkému dosahu a úhlu snímání je zaručeno včasné rozpoznávání vpředu jedoucích vozidel a vozidel, která se zařazují do stejného jízdního pruhu, což je ideální základ pro funkci adaptivního tempomatu ACC. Systém ACC automaticky udržuje stanovený odstup od vpředu jedoucího vozidla v rozpětí rychlostí od 0 do 150 km/h. Radarový senzor LRR (Long Range Radar) s dlouhým dosahem tak bude nezbytný už jen pro vozy vyšší třídy, u nichž jsou požadovány ještě vyšší cestovní rychlosti. Další možností pro uplatnění je předvídavý asistent s funkcí nouzového brzdění, který při kritické vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla upozorní řidiče na nebezpečí. Pokud řidič nereaguje, následuje částečné brzdění, při rychlostech do 30 km/h dokonce automatické maximální brzdění.

Varianta senzoru MRR pro uložení vzadu má kratší dosah, zato však ještě větší úhel snímání. Senzory umístěné v zadních rozích karoserie jsou základem asistenční funkce pro změnu jízdního pruhu, která sleduje slepý úhel a upozorňuje řidiče na rychle se přibližující vozidla. S tímto systémem se dají bezpečně zvládat rovněž nepřehledné situace při vyjíždění z parkovacího místa směrem dozadu.

Výkonný a kompaktní díky frekvenci 77 GHz
V porovnání s dosavadní variantou 24 GHz je senzor s frekvencí 77 GHz ve všech ohledech výkonnější. Má až třikrát vyšší schopnost rozlišovat objekty a dokáže měřit rychlost a vzdálenost s třikrát až pětkrát vyšší přesností. S objemem 130 cm3 je také výrazně menší a využívá frekvenční pásmo vyhrazené po celém světě trvale pro automobilové aplikace. Senzor Bosch MRR 77 GHz je proto zvlášť vhodný pro globální platformy vozidel. Technologie integrovaných vysokofrekvenčních obvodů založená na křemíku a germaniu umožňuje kompaktní konstrukci zcela bez pohyblivých dílů.

Radarové a kamerové senzory se vzájemně doplňují
Ideálním doplněním radarové techniky jsou kamerové senzory. Prostřednictvím výkonných softwarových algoritmů vzniká fúzí snímaných dat maximálně podrobný „obraz“, tzn. interpretace situace před vozidlem. Na tomto základě mohou vznikat další asistenční a bezpečnostní funkce, jako například automatické maximální brzdění při vyšších rychlostech, které sice nehodě už nezabrání, výrazně však zmírní intenzitu nárazu.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!