Čisté a hospodárné zážehové motory s technikou přímého vstřikování

14. září 2011, 0:00

Přímé vstřikování benzinu Bosch Motronic bude i v budoucí generaci motorů základem pro realizaci hospodárného a čistého pohonu. Vylepšená tvorba směsi sníží spotřebu paliva, a tím i emise CO2.

Ve spojení s koncepcí downsizingu nabízí přímé vstřikování benzinu potenciál pro snížení spotřeby paliva o 30 procent. Zároveň zajistí další snížení emisí nespálených uhlovodíků (HC) a oxidů dusíku (NOx). Systém Motronic umožňuje plnění i těch nejpřísnějších emisních limitů na světě, stanovených americkou normou SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicle). Trh pro tyto systémy nepřetržitě roste, neboť stále více automobilových výrobců zavádí do sériové výroby motory s přímým vstřikováním.

„Počítáme s tím, že se podíl přímého vstřikování benzinu ve vozidlech poháněných zážehovým motorem na celém světě více než zdvojnásobí ze současných 13 procent na 28 procent v roce 2015. Zejména v USA a v Číně sází stále více výrobců automobilů na přímé vstřikování,“ vysvětluje Dr. Rolf Bulander, předseda představenstva divize Bosch Gasoline Systems. Aby mohl Bosch uspokojit rostoucí poptávku v těchto třech světových regionech, vyrábí komponenty pro přímé vstřikování benzinu nejen v evropských závodech Bamberg, Norimberk (Německo) a Bursa (Turecko), ale i v americkém Charlestonu, v San Luis Potosi (Mexiko), ve Wuxi (Čína) a v Gunpo (Korea).

Elektromagnetický vstřikovací ventil HDEV5 a vysokotlaké čerpadlo HDP5
Motronic pro přímé vstřikování je tvořen vysokotlakým čerpadlem, vysokotlakým zásobníkem (rail) se vstřikovacím ventilem a řídicí jednotkou motoru. Vysokotlaký vstřikovací ventil HDEV5 významně přispívá tvorbou homogenní směsi k optimálnímu, a tím i hospodárnému spalování. Až sedm individuálně rozmístěných vstřikovacích otvorů umožňuje flexibilní úpravy procesu rozprašování paliva v jednotlivých spalovacích prostorech. Vysokotlaký vstřikovací ventil a vysokotlaké čerpadlo jsou koncipovány pro systémový tlak až 200 barů. Vysokotlaké čerpadlo HDP5 řízené v závislosti na aktuální potřebě se vyznačuje kompaktními rozměry a nízkou hmotností 780 g. Současné komponenty přímého vstřikování benzinu vyráběné z ušlechtilé oceli jsou velmi odolné vůči palivům s různou kvalitou a variabilním poměrem přimíchávaného etanolu, aby je bylo možné používat kdekoli na světě.

Menší motory s přeplňováním turbodmychadlem Kombinace přímého vstřikování benzinu a přeplňování turbodmychadlem umožňuje realizovat koncepci tzv. downsizingu, která je založena na minimalizaci třecích ztrát snižováním zdvihového objemu a počtu válců. Z toho plynoucí nižší spotřeby paliva je možné dosáhnout bez kompromisů na straně točivého momentu a výkonu. Bosch bude od konce roku 2011 vyrábět pro tyto nové koncepce motorů moderní systémy výfukových turbodmychadel ve společném podniku Bosch Mahle Turbo Systems.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!