Základní rozdíl, který je vidět na první pohled, jsou nové displeje s lepším rozlišením a USB port, který umožňuje mnohem snadnější aktualizaci interní databáze.
Změny se ale neomezují pouze na rozhraní – pás ohřívající nádobu s chladivem byl vyměněn za inovativní autonomní systém, který udržuje konstantně vysoký tlak. Stanice nyní mají také nové vakuové čerpadlo, které je výkonnější při praktické aplikaci. Momentálně je jeho účinnost 50 l/min. „V případě automobilů německé výroby (Daimler, BMW, VW) není nutné snižovat tlak v klimatizačním systému pod 0,01 mbar, když se už během tovární montáže tlak omezuje do 5 mbar. Podstatnější je udržet jej během doporučovaných 20 minut, v optimální situaci dokonce 40 minut,“ vysvětluje Krzysztof Szabłowski z Valeo Service Eastern Europe.
Stanice ClimFill Easy, Pro a Pro HFO v nejnovější verzi mají nová katalogová čísla – v uvedeném pořadí: 625201, 625202 a 625295. Katalogová čísla předchozích verzí začínají na 710.
Řada stanic k údržbě klimatizací
Valeo je tvořena třemi základními modely (Easy, Pro a Maxi), z nichž ty dva nižší jsou k dispozici ve dvou variantách – k obsluze systémů vybavených chladivem r134a a ve verzi HFO určené pro systémy s chladivem HFO-1234yf.
ClimFill Easy (s nádobou o kapacitě 9kg) je základní model určený pro servisy, které chtějí rozšířit svou nabídku o služby údržby klimatizací. ClimFill Pro (kontejner na 18kg) se nejlépe hodí do profesionálních servisů specializovaných na údržbu klimatizací. Dále stanice ClimFill Maxi (nádoba na 32kg) byla speciálně navržena pro nákladní vozidla a autobusy, a proto má také výkonnější vakuové čerpadlo a delší propojovací kabely. Zařízení je také vybaveno barevnou dotykovou obrazovkou.
Veškeré stanice
Valeo ClimFill jsou plně automatizovaná zařízení, která fungují na základě přesných parametrů obsažených v dodaných databázích. Bezpečnost jejich používání zaručují osvědčení TUV a PED. Lze v nich používat také dielektrické oleje (POE) určené pro klimatizační systémy v automobilech s hybridními hnacími soustavami.
Související články
Valeo získalo všechny akcie Gestigonu, německého start-upu specializovaného na vývoj softwaru pro zpracovávání 3d obrazu v kabině vozidla.
Po zimě se vyplatí vyměnit kabinový filtr – není to však jediná součást ventilačního systému, která vyžaduje pozornost. Proto je také dobré provést rychlý výkonnostní test kabinového ventilátoru.
Inženýři Valeo testují v podmínkách městské dopravy laser skener ScaLa, které vyvíjí v R&D centru v Praze.
Komentáře