LIQUI MOLY: Jeden David proti mnoha Goliášům

, 29. listopadu 2012, 0:00

Specialista na motorové oleje, společnost LIQUI MOLY, dokáže úspěšně obstát proti světovým koncernům.

Společnost LIQUI MOLY se sídlem v Ulmu během uplynulých let silně rostla. Zatímco v roce 1999 obrat ještě činil 50 milionů eur, v roce 2010 to byl více než trojnásobek. To je o to pozoruhodnější, když uvážíme, že přímými konkurenty jsou světové koncerny, jako Shell, BP (se značkou Castrol) a Exxon (se značkou Mobil). Proti těmto Goliášům se dokáže David z Ulmu nejen udržet, ale dokonce prosadit: LIQUI MOLY je v Německu vedoucím poskytovatelem motorových olejů a v oblasti aditiv je nesporně jedničkou na trhu.

„Na trhu se nepohybujeme těžkopádně jako velký ropný tanker, ale mrštně jako rychlý člun. Každý den přizpůsobujeme náš kurz znovu podle přání našich zákazníků,“ říká Ernst Prost, výkonný ředitel společnosti LIQUI MOLY. Na základě zákaznických poptávek například nedávno vznikl čisticí přípravek pro sací systémy dieselových motorů, servisní produkt, který v této podobě dosud nebyl na trhu. „Součástí úspěchu je také náš skvělý tým – vnímaný nikoliv jako zaměstnanci, ale jako partneři v podnikání, kteří všichni do jednoho tvrdě pracují na tom, abychom uspokojili naše zákazníky.“

Společnost LIQUI MOLY v hospodářské krizi personál nejenže nepropouštěla, aby snížila výdaje, ale dokonce personál přijímala, aby zvýšila příjmy. Náš růst probíhal následovně: V roce hospodářské krize 2009 zůstaly obraty oproti trendu v oboru stabilní. V roce 2010 směřovala křivka růstu výrazně nahoru a v následujícím roce tomu bylo také tak. V roce 2011 se obrat zvýšil oproti předchozímu roku o 19 procent; mezi roky 2009 a 2011 stoupl o 110 milionů eur na 343 milionů eur. To odpovídá nárůstu o téměř 50 procent.

LIQUI MOLY prodává především velkoobchodům, specializovaným obchodům a dílnám. Právě dílny profitují z toho, že LIQUI MOLY neprodává jen některé produkty, ale poskytuje úplný sortiment potřeb pro motorová vozidla. V některých zemích společnost navíc nabízí koncepty pro dílny: kromě spotřebních kapalin mohou objednávat také vybavení a nářadí a nechat likvidovat staré oleje. Dále jsou k dispozici reklamní prostředky až po kompletní venkovní úpravu dílny, podrobná školení a tipy k aplikaci pro profesionály stejně tak jako i osobní intenzivní péče o zákazníky.

Aby byla značka ještě více známá, investuje LIQUI MOLY do sponzorování sportu. Modro-červeno-bílé logo už bylo k vidění při Turné čtyř můstků stejně tak jako i ve Formuli 1, během Mistrovství světa v házené a v německé fotbalové Bundeslize. V současné době je logo přítomné při motoristických akcích po celém světě – nejvýrazněji prostřednictvím LIQUI MOLY týmu Engstler, který naše barvy hájí na Mistrovství světa cestovních vozů. Zákazníci profitují z rostoucí známosti LIQUI MOLY díky stoupající poptávce.

Pro společnost LIQUI MOLY je Německo kmenovým trhem, na kterém dosahuje 60 procent obratu. Zatímco domovský trh je už nasycený a růst probíhá především prostřednictvím vytlačování konkurence, vývoj v zahraničí je dynamický. Produkty jsou k dostání ve více než 100 zemích. Při tom pomáhá, že společnost vyrábí výhradně v Německu – a „Made in Germany“ je zrovna v oblasti automotive výrazem nejvyšší kvality.

„LIQUI MOLY je v Německu příběhem úspěchu,“ říká Prost. „V něm nyní chceme dále pokračovat v zahraničí.“

O společnosti LIQUI MOLY
Společnost LIQUI MOLY GmbH z Ulmu na jihu Německa nabízí širokou paletu vysoce kvalitních výrobků jako motorové oleje, aditiva, výrobky automobilové kosmetiky a servisní výrobky. Sortiment celkově zahrnuje více než 4000 výrobků. Společnost LIQUI MOLY své výrobky vyvíjí a testuje ve vlastních laboratořích, vyrábí je výhradně v Německu a sama je distribuuje. Společnost LIQUI MOLY založená před více než 50 lety patří mezi čelní představitele oboru. Výrobky se prodávají v Německu a 90 dalších zemích.

 

Podniková skupina LIQUI MOLY sestává ze dvou společností, LIQUI MOLY GmbH v Ulmu (založená roku 1957) a Méguin GmbH & Co. KG v Saarlouis (založená roku 1847).

– Výkonný ředitel společnosti: Ernst Prost
– Obrat 343 milionů EUR (stav k lednu 2012) – 215 milionů EUR u společnosti LIQUI MOLY GmbH, 128 milionů EUR u společnosti Méguin GmbH & Co. KG
– Zaměstnanci: 566 (stav k lednu 2012) – 327 u společnosti LIQUI MOLY GmbH, 239 u společnosti Méguin GmbH & Co. KG
– Místa výroby: Ulm a Saarlouis (obě v Německu)
– Sortiment produktů: Motorové oleje, ditiva pro benzin, naftu, oleje a chladicí kapaliny , autokosmetika pro interiér a exteriér vozidel, servisní produkty, jako uvolňovače rzi, čisticí přípravky pro klimatizace a opravy výfuků, opravárenská sada pro výměny disků, další maziva, jako převodové oleje, hydraulické oleje, tuky a pasty
– Celkem je v nabídce více než 4 000 různých produktů. Jen v sortimentu aditiv se každý rok naplní více než šest milionů dóz.
– Export do více než 100 zemí

 

 
 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!