Jak se vyrovnala firma Hella s krizí?

, 11 ledna 2010, 0:00

Firma Hella KGaA Hueck & Co. nedávno představila své předběžné výsledky za minulý fiskální rok právě (od 1. června 2008 do 31 května 2009). Vzhledem k vážné krizi na globálním automobilovém trhu skupině Hella prodeje klesly o 17% na 3,3 miliardy (rok 2007-2008: 3,9 mld. EUR).

Nicméně, i přes problémy na trhu a pokles prodejů, kladný hospodářský výsledek ve výši 49 milionů EUR (EBIT). Tento výsledek je horší od předchozího roku o 102 milionů EUR.

"Vzhledem k tak dramatickému vývoji na automobilovém trhu, můžeme být rádi, že jsme získali pozitivní výsledek" - okomentoval prezident společnosti Dr. Jürgen Behrend.

Obešlo se bez propouštění
Vše naznačuje, že klíčovými faktory pozitivního výsledku firmy Hella jsou kroky, které byly podniknuty v listopadu 2008 s cílem snížit náklady. Spočívala především ve snížení pronajaté pracovní síly, okamžité provedení práce v krátkém čase a úspory ve všech provozních a administrativních oblastech. Na tiskové konferenci zástupci společnosti zdůraznili, že společnost dělala vše pro to, aby se vyhnula snížení zaměstnanosti.

Výrobky Hella také na trh mimomotoristický
Důležitým se zejména v krizovém období ukázalo vyvážení činnosti výroby OEM dílů pro výrobce automobilů a prodej dílů a příslušenství pro distributory a servisy. "Máme v úmyslu pokračovat v této strategii a rozvíjet segment mimomotoristický" - pokračoval Dr. Behrend. "Tato strategie umožní přenos technologických schopností Hella z motorismu do jiných odvětví." Dva příklady z tohoto segmentu: diodový (LED) systém osvětlení ulic a velice přesný systém sčítání osob díky kameře. Oba tyto produkty jsou již na trhu.

Investice do výzkumu a vývoje na vysoké úrovni
V ukončeném fiskálním roce Hella udržovala vysokou úroveň investic do výzkumu a vývoje ve výši 306 milionů eur. To je odrazem dlouhodobého zaměření na investiční strategie a síly společnosti. Hella v největší míře sází na ústřední trendy v automobilovém průmyslu: ekologii, bezpečnost a komfort. V posledním fiskálním roce se pozornost soustředila na hospodaření s energií (na snižování emisí CO2), systémy pro zvýšení komfortu a bezpečnosti řidiče (např. neoslňující světlomety, varování systém změny apod.) a technologie LED (např. plnodiodové osvětlení).

Vedení Helly ještě neočekává konec krize
Síla Helly je v zajištěném dlouhotermínovém financování firmy i přes globální krizi na finančních trzích a velmi těžké úvěrové podmínky. Důležitým mezníkem v tomto kontextu bylo úspěšné refinancování půjčky, která měla skončit v srpnu, a to díky 550-ti milionovému úvěru („Forward Start Facility”), do srpna 2012, zabezpečený díky mezinárodnímu syndikátu 22 bank. I když jsou již první náznaky ukončení krize, vedení Helly neočekává konec krize a věří, že poptávka na automobilovém trhu bude nižší než před krizí, ještě několik let. "Situace je nadále obtížná. Díky dobré strategii a zdravé finanční situaci, jsme schopni čelit této krizi" - řekl Dr. Behrend.

 

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!