Brembo použilo tento typ úpravy svých výrobků poprvé v září 2012. Zpočátku se tento typ kotoučů montoval jen do prémiových vozů. Po téměř sedmi letech firma Bembo nabízí více než 800 takových produktů, které pokryjí většinu evropského vozového parku.
Kotouče lakované metodou UV mají výhodu oproti klasickým, protože nejsou za účelem ochrany proti korozi potaženy vrstvou oleje, který by měl být před montáží odstraněn. Neodstranění povlaku může mít samozřejmě vliv na účinnost brzdového systému a bezpečnost. Zatínco lakované kotouče se nemusejí odmašťovat a lze je instalovat hned po vybalení z krabice.
Produkty lakované metodou UV poskytují další výhodu. Díky hliníkovým částečkám obsažených v povlaku UV fungují kotouče efektivněji a jsou šetrnější k životnímu prostředí.
Nicméně hlavním důvodem, proč jsou kotouče ošetřené metodou UV častěji montovány, je jejich odolnost vůči korozi, vlhkosti a teplotě.
Komentáře