Většina řidičů dbá na udržovaný zevnějšek svého vozu, když ho po zimních měsících podrobuje důkladné očistě a mění zimní pneumatiky opět za letní. Vysvětlení, proč je na jaře třeba myslet i na vnitřek vozu, je úkolem servisních dílen, jejichž zaměstnanci musí umět své zákazníky také přesvědčit, že právě nyní nastal ten správný čas na výměnu kabinového filtru.
Nečistota a prach ze zimních měsíců se nedrží jen v rohožkách, také filtry ve vozidle nasbíraly během dlouhého chladného období spoustu posypové soli a špíny ze silnic. „Výměna olejového filtru tak není to jediné, na co by se nyní měli řidiči zaměřit. Ani přeplněný kabinový filtr nemůže na začátku pylové sezóny plnit svou službu optimálně. Velmi pomůže, přistoupíme-li právě na jaře i k výměně tohoto filtru,“ radí Eugen Koch, vedoucí prodeje produktů MANN-FILTER pro trh s náhradními díly. „Pravidelná výměna kabinového filtru chrání nejen interiér vozu a jeho posádku, ale zabraňuje také neustálému zanášení jemné struktury odpařovače v klimatizaci. Navíc se tím šetří ventilace. Proud vzduchu tak může proudit bez omezení a rovnoměrně provětrávat prostor kabiny“, dodává Koch.
Další výhodou je, že čistý kabinový filtr chrání řidiče i spolujezdce spolehlivě proti stoupajícímu riziku alergií spojených s nastupující pylovou sezónou. „Je jasné, že slzící oči, bolesti hlavy a kýchání ohrožují schopnost soustředit se a jen zvyšují nebezpečí nehody,“ zdůrazňuje Koch a doplňuje: „I před takovými problémy nabízí pravidelná výměna filtru, tedy minimálně jedenkrát za rok nebo po každých 15 000 ujetých kilometrech, účinnou ochranu.“
MANN-FILTER dodává pro výměnu kabinových filtrů běžných typů vozidel dvě varianty produktů v kvalitě originální výbavy. Filtry na pevné částice dokážou v nasávaném vzduchu účinně zachytit mikročástice prachu, rostlinných pylů nebo saze dieselových motorů. Kombinované filtry jsou nad to vybaveny vrstvou aktivního uhlíku, který maximálně účinně váže také škodlivé plyny, jako ozón, oxidy dusíku, uhlovodíky a oxid siřičitý, a rovněž nepříjemné pachy.
Pro zákazníky servisu, kteří se obávají, že by se snad kvůli výměně kabinového filtru měli vzdát svého auta na celý den, má Koch uklidňující argument: „Zjišťovali jsme průměrný servisní čas, který je třeba na výměnu kabinového filtru. U převážné většiny vozů trvá výměna jen pár minut, například u běžných německých modelů střední třídy mezi deseti až dvanácti minutami,“ a dodává: „Odborníkovi v servisu přitom ještě zbude čas na to, aby na znečištěném filtru ukázal jeho ochranné účinky, anebo informoval řidiče o tom, na kolik ho pravidelná výměna kabinového filtru vyjde.”
Zdroj: mann-hummel.com/mhcz
Komentáře