Nová technologie ložisek SKF přináší monopostům Scuderia Ferrari vyšší výkon převodovky pro novou závodní sezónu.
SKF, společnost známá svým znalostním inženýrstvím, pokračuje i v roce 2015 v partnerství se závodním týmem Scuderia Ferrari. Součástí této spolupráce je vývoj specializovaných součástí a systémů, které snižují hmotnost a ztráty výkonu způsobené třením.
Společnost SKF v úzké spolupráci s týmem Scuderia Ferrari vyrobila ložiskové sady ze speciálně vyvinuté nástrojové oceli. Přizpůsobením procesu tepelného zpracování SKF dokázala optimalizovat tvrdost povrchu. Ložiska jsou díky tomu mimořádně odolná vůči únavě povrchu a schopná vydržet extrémně vysoké kontaktní namáhání, jaké je ve vozech Formule 1 běžné. V důsledku toho lze zmenšit velikost ložisek, aniž by to bylo na újmu výkonu či spolehlivosti.
Nové ložiskové sady se nyní používají v nejnovější převodovce vozů Scuderia Ferrari, přičemž možnost zmenšení velikosti pomohla snížit celkovou hmotnost o více než 20%. Ke zvýšení výkonu převodovky dále přispívá použití keramických ložiskových válečků spolu s optimalizovanou vnitřní geometrií. Výsledkem je významné snížení ztrát výkonu způsobených třením.
Tým Scuderia Ferrari v rámci dalšího vývoje také používá nejmodernější technologii monitorování stavu od společnosti SKF. Tato technologie je založena na modulární platformě IMx, která byla konstrukčně upravena s ohledem na speciální požadavky týmu. Společnost SKF mimo jiné přizpůsobila hardware, aby umožňoval zpracování extrémně vysokých objemů dat při vysokých rychlostech – typicky až stokrát rychleji, než je tomu u nejnáročnějších průmyslových aplikací.
Systém monitorování stavu, který je instalován do zařízení pro testování motorů a turbodmychadel vozů Scuderia Ferrari, ve spolupráci s pokročilým softwarem SKF Observer přináší lepší ochranu vybavení, vyšší provozní účinnost, dokonalejší preventivní údržbu a rychlejší vývoj.
Ing. Mattia Binotto, ředitel divize pohonných jednotek týmu Scuderia Ferrari, vysvětluje: „Společnost SKF sehrála při vývoji našeho nového vozu Formule 1 pro sezónu 2015 velmi důležitou roli. Řešení IMx nám umožňuje lépe porozumět tomu, jak naše motory fungují, a nová ložiska převodovky spolu se specializovanými díly pro rekuperaci energie a další důležité palubní systémy nám pomohou udržet konkurenční výhodu v nadcházejících závodech.“
Jeroen Wensing, ředitel závodní divize společnosti SKF, k tomu dodává: „SKF sponzoruje stáj Scuderia Ferrari již od roku 1947, což je nejdelší technické partnerství v historii závodů F1. Společně jsme se vždy snažili posouvat hranice výkonu a spolehlivosti, přicházet s neotřelými myšlenkami, neustále inovovat a využívat získané konstrukční znalosti ve prospěch zákazníků v oboru.“
Komentáře