Inovace od SKF pomáhá týmu Scuderia Ferrari

, 27. dubna 2015, 9:38

Nová technologie ložisek SKF přináší monopostům Scuderia Ferrari vyšší výkon převodovky pro novou závodní sezónu.

SKF, společnost známá svým znalostním inženýrstvím, pokračuje i v roce 2015 v partnerství se závodním týmem Scuderia Ferrari. Součástí této spolupráce je vývoj specializovaných součástí a systémů, které snižují hmotnost a ztráty výkonu způsobené třením.

Společnost SKF v úzké spolupráci s týmem Scuderia Ferrari vyrobila ložiskové sady ze speciálně vyvinuté nástrojové oceli. Přizpůsobením procesu tepelného zpracování SKF dokázala optimalizovat tvrdost povrchu. Ložiska jsou díky tomu mimořádně odolná vůči únavě povrchu a schopná vydržet extrémně vysoké kontaktní namáhání, jaké je ve vozech Formule 1 běžné. V důsledku toho lze zmenšit velikost ložisek, aniž by to bylo na újmu výkonu či spolehlivosti.

Nové ložiskové sady se nyní používají v nejnovější převodovce vozů Scuderia Ferrari, přičemž možnost zmenšení velikosti pomohla snížit celkovou hmotnost o více než 20%. Ke zvýšení výkonu převodovky dále přispívá použití keramických ložiskových válečků spolu s optimalizovanou vnitřní geometrií. Výsledkem je významné snížení ztrát výkonu způsobených třením.

Tým Scuderia Ferrari v rámci dalšího vývoje také používá nejmodernější technologii monitorování stavu od společnosti SKF. Tato technologie je založena na modulární platformě IMx, která byla konstrukčně upravena s ohledem na speciální požadavky týmu. Společnost SKF mimo jiné přizpůsobila hardware, aby umožňoval zpracování extrémně vysokých objemů dat při vysokých rychlostech – typicky až stokrát rychleji, než je tomu u nejnáročnějších průmyslových aplikací.

Systém monitorování stavu, který je instalován do zařízení pro testování motorů a turbodmychadel vozů Scuderia Ferrari, ve spolupráci s pokročilým softwarem SKF Observer přináší lepší ochranu vybavení, vyšší provozní účinnost, dokonalejší preventivní údržbu a rychlejší vývoj.

Ing. Mattia Binotto, ředitel divize pohonných jednotek týmu Scuderia Ferrari, vysvětluje: „Společnost SKF sehrála při vývoji našeho nového vozu Formule 1 pro sezónu 2015 velmi důležitou roli. Řešení IMx nám umožňuje lépe porozumět tomu, jak naše motory fungují, a nová ložiska převodovky spolu se specializovanými díly pro rekuperaci energie a další důležité palubní systémy nám pomohou udržet konkurenční výhodu v nadcházejících závodech.“

Jeroen Wensing, ředitel závodní divize společnosti SKF, k tomu dodává: SKF sponzoruje stáj Scuderia Ferrari již od roku 1947, což je nejdelší technické partnerství v historii závodů F1. Společně jsme se vždy snažili posouvat hranice výkonu a spolehlivosti, přicházet s neotřelými myšlenkami, neustále inovovat a využívat získané konstrukční znalosti ve prospěch zákazníků v oboru.“

 

Související články

Technické partnerství s SKF je pro firmu Ducati klíčem k úspěchům v závodech
Technické partnerství s SKF je pro firmu Ducati klíčem k úspěchům v závodech

Technické partnerství mezi firmami Ducati a SKF má za sebou již více než 70 let úspěchů v závodech. Nová integrovaná technologie je klíčem k budoucnosti. SKF sponzoruje italského výrobce motocyklů Ducati již více než 70 let a napomáhá tak této značce k bezkonkurenčním úspěchům v závodech světového poháru superbiků. Společnost SKF je oficiálním technickým partnerem firmy Ducati Corse po řadu […]

Nová generace ložisek se snímači poskytuje přesný signál pro spolehlivé řízení motoru
Nová generace ložisek se snímači poskytuje přesný signál pro spolehlivé řízení motoru

Ložiska se snímači od SKF přicházejí s novou generací snímací jednotky motoru, která zajišťuje delší provozní trvanlivost a nižší náklady na údržbu střídavých indukčních motorů Společnost SKF oznámila, že vyvinula novou generaci snímací jednotky motoru, která poskytuje přesné signály pro řídicí jednotku, a to i v náročném elektromagnetickém prostředí střídavého indukčního motoru. Signál umožňuje spolehlivé řízení motoru […]

SKF otevírá hybridní výrobní kanál v Indonésii a uzavírá smlouvu se společností Honda
SKF otevírá hybridní výrobní kanál v Indonésii a uzavírá smlouvu se společností Honda

Společnost SKF otevřela hybridní výrobní kanál ve svém výrobním závodě v indonéské Jakartě. Tento výrobní kanál byl navržen pro výrobu dvou různých řad produktů: jednořadých kuličkových ložisek a dvouřadých kuličkových ložisek s kosoúhlým stykem (tj. ložiskových jednotek pro uložení kol automobilů). Díky svým flexibilním výrobním možnostem a místní výrobě si SKF rovněž zajistila smlouvu na dodávky […]

SKF: Pozvánka na Fórum Padělky v průmyslové výrobě
SKF: Pozvánka na Fórum Padělky v průmyslové výrobě

Problematice padělků produktů běžné spotřeby je věnována zvýšená pozornost již delší dobu. Tento neduh se však netýká pouze spotřebního zboží, ale setkat se s ním můžete také v oblasti průmyslové výroby. Kde všude lze na padělky ve výrobě narazit? Jaké hrozí nebezpečí při jejich nerozpoznání? To můžete zjistit na Fórum Padělky v průmyslové výrobě, 16.9.2015 […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!