VALEO: Repasování šetří náklady i životní prostředí

, 15. ledna 2016, 9:06

Čas pro zapnutí klimatizace v automobilech právě začal. Pro mnohé řidiče to přináší dodatečné náklady, které se týkají opravy systému, který nebyl v zimním období používán. Tato situace obvykle nastává v důsledku nesprávného používání systému klimatizace v průběhu roku. Ještě složitější je, když systém není používán po mnoho let a vlhkost uvnitř systému působí destruktivním způsobem na vnitřní části klimatizace. Taková situace často vede k nadměrnému opotřebení kompresoru a jeho celkovému selhání.

Selhání kompresoru je často zapříčiněno neodbornou opravou (doplněním chladiva), nesprávným provedení proplachu systému klimatizace, nevysušení systému po jeho opravě, nedodržení postupu v případě výměny nefunkčního kompresoru nebo příliš dlouhého otevření systému během opravy, kdy nebyla řádně zajištěna jeho ochrana.

V takových případech je nezbytné opravit systém klimatizace, často za velmi vysoké náklady. Jeden z nejdražších prvků klimatizace, které je často třeba vyměnit, je kompresor, jehož cena se pohybuje mezi 10.000 – 30.000 Kč. Nabídka kompresorů na trhu náhradních dílů je široká. Pochází od různých výrobců, v různých cenových hladinách a s rozdíly v cenách až o desítky procent. Rozdíl v ceně má své vysvětlení a často znamená, že lepší cena je nabízena na úkor kvality výrobků. Můžeme najít celou řadu repasovaných výrobků a univerzálních kompresorů, které pokrývají velkou část potřeb trhu tak, že kompresory z prvovýbavy skoro nejsou potřeba.

Univerzální kompresory jsou výrobky, které nebyly použity pro prvovýbavu vozidel a jsou často postaveny na základě nízkonákladových dílů ve snaze minimalizovat konečnou cenu. Naproti tomu používá Valeo v procesu repasování pouze nové originální díly nebo díly, které byly součástí použitého kompresoru a podstoupily kompletní proces čištění a mechanického opracování (broušení, řezání, tryskání atd.).

Kromě jiných mezi ně patří především takové prvky, jako řemenice nebo tělo kompresoru. Díly s omezenou životností, jako jsou ložiska, těsnění, O-kroužky, podložky, těsnění hřídele atd. jsou všechny 100% vyměňovány za díly používané v prvovýbavě. V případě potřeby jsou další poškozené nebo opotřebené prvky také vyměněny. Výsledkem technologie procesu repasování je, že takto montované kompresory jsou často až o 30% levnější než nový originální kompresor, a to přesto, že jsou montovány z originálních dílů. Tento přístup tak umožňuje snížit podstatnou část nákladů a současně udržet kvalitu výrobků na úrovni prvovýbavy.

Valeo je jediný výrobce, který repasuje a současně kompresory dodává do prvovýbavy, vyvíjí a vyrábí originální díly. Díky tomu Valeo testuje repasované kompresory stejným způsobem a za použití know-how a zkušeností získaných v prvovýbavě.

Proces repasování je certifi kován podle TS 16949, ISO 14001 a ISO 9001, je šetrný k životnímu prostředí (použité komponenty jsou znovu použity) a odpovídá auditům výrobců předních automobilových značek, jako jsou: Opel – Vauxhall, PSA, Renault, Mercedes, Ford, Nissan a Volvo.

Dovolte nám představit postup repasování kompresorů ve Valeo, který zaručuje jejich kvalitu a životnost.

Proces repasování kompresoru Valeo

1. Sběr použitých dílů (vadné kompresory) z trhu (z dílen, obchodů atd.) na základě předem daných kritérií.
2. Třídění použitých kompresorů podle typu, míry poškození, původu (kompresory mimo originální nejsou akceptovány).
3. Předčištění kompresoru (tryskání vodou).
4. Demontáž kompresoru na jednotlivé díly. Díly, které jsou podle technické specifikace způsobilé, jsou vybrány pro proces repasování. Ostatní díly jsou vyřazeny a nahrazeny novými díly v kvalitě prvovýbavy.
5. Vysokotlaké čištění dílů před repasováním.
6. Proces repasování a více než 45 vizuálních, funkčních, tlakových a elektronických testů.
7. 100% výměna všech klíčových součástí kompresoru (O-kroužky, ložiska, těsnění) za nové, které jsou identické s díly pro prvovýbavu automobilů.
8. Repasované kompresory podstupují 100% testů předepsaných pro prvovýbavu:
– ověření těsnosti kompresoru tak, aby byla vyloučena vnější netěsnost.
– funkční kontrola kompresoru, kde je ověřen výkon kompresoru.
9. Dalším krokem je naplnění kompresoru dusíkem tak, aby byl chráněn před vlhkostí a vnitřní korozí.

Repasované kompresory Valeo jsou ideální alternativou pro náročného zákazníka, který chce utratit méně peněz a získat vysoce kvalitní výrobek. Tyto kompresory zaručují atraktivní cenu a vysokou kvalitu, která je založena na více než 30leté zkušenosti Valeo v oblasti repasování dílů pro automobilový průmysl.

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!