Statická těsnění a silikonové pasty CORTECO

25. října 2021, 14:59

Společnost CORTECO je uznávaným světovým lídrem v oblasti těsnění, regulace vibrací a filtrace vzduchu. Jako zástupce německé výrobní společnosti FREUDENBERG na nezávislém automobilovém trhu nabízí společnost CORTECO svým zákazníkům více než 26.000 špičkových výrobků v OE kvalitě pro osobní a nákladní automobily.

Do nabídky firmy CORTECO patří např.:

  • těsnění (olejová těsnění, plochá těsnění, olejová víčka, simeringy);
  • komponenty pro tlumení vibrací (řemenice klikové hřídele, uložení motoru, uložení převodovky, uložení tlumičů, silentbloky, vzduchové odpružení atd.);
  • kabinové a vzduchové filtry spalovacích motorů pod značkou micronAir®;
  • sady pro opravy řízení a automatických převodovek pod značkou TransTec®;
  • díly zavěšení a řízení;
  • brzdové hadice.

Společnost FREUDENBERG je již více než 90 let největším dodavatelem originálního CORTECO značkou společnosti FREUDENBERG vybavení, jejíž díly jsou již dlouho nedílnou součástí vozů sjíždějících z výrobních linek největších světových automobilových koncernů, mezi které patří: DAIMLER AG, Volkswagen Group, BMW AG, Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, PSA Groupe, Jaguar Land Rover, Honda, Mitsubishi, Renault-Nissan, Volvo Cars.

Dodávky dílů společnosti FREUDENBERG se neomezují pouze na Evropu a Ameriku. Spolupráce s asijskými výrobci automobilů byla rovněž korunována úspěchem, když v roce 1989 vznikla společnost FREUDENBERG NOK General Partnership, společný podnik americké divize společnosti FREUDENBERG a japonské společnosti NOK, která je hlavním dodavatelem těsnění pro originální vybavení japonských automobilů. Spojení německých, amerických a japonských technologií umožnilo společnosti FREUDENBERG zaujmout vedoucí postavení na světovém trhu s automobilovými díly.

S cílem rozvíjet obchod v prioritním asijském regionu se v roce 2003 stala japonská výrobní společnost ISHINO GASKET součástí společnosti FREUDENBERG NOK. Ta je regionálním lídrem ve výrobě statických těsnění. V nabídce má těsnění různých typů a dodává své výrobky předním asijským automobilovým gigantům, včetně společností Nissan (od roku 1933), Honda (od roku 1951), Suzuki (od roku 1952), Toyota (od roku 1978). Partnerství se společností ISHINO GASKET umožnilo společnosti FREUDENBERG NOK zahájit vývoj nových vysoce funkčních materiálů pro povrchovou úpravu těsnění a také zavést nové kontrolní metody, jako je například 3D počítačová analýza, která nejen vyhodnocuje těsnicí vlastnosti těsnění, ale také předpovídá různé deformace. V roce 2013 se společnost ISHINO GASKET přejmenovala na CORTECO ISHINO. Celková nabídka statických těsnění činí přibližně 9.000 položek a zahrnuje např.:

  • kompletní sady těsnění motoru;
  • těsnění hlavy válců a sady těsnění hlavy válců;
  • těsnění sacího a výfukového potrubí, těsnění víka ventilů;
  • přídavná těsnění (vstřikovače, vodního čerpadla, olejové vany atd.);
  • servisní díly (vypouštěcí zátky, šrouby hlavy válců);
  • silikonové pasty.

Od poloviny roku 2020 se sortiment statických těsnění rozšířil o 1.008 nových položek, z toho je 328 těsnění hlavy válců, 355 sad těsnění hlavy válců, 325 kompletních sad těsnění motoru. Pokrytí evropského a asijského vozového parku tak dosáhlo 93 %.

TĚSNĚNÍ HLAVY VÁLCŮ

Sortiment zahrnuje kompozitní těsnění z měkkých materiálů a vícevrstvá ocelová těsnění (MLS).

těsnění CORTECO

Klasické kompozitní těsnění hlavy válců je obvykle stlačitelné statické těsnění tvořené středovou vrstvou z nerezové oceli, na kterou jsou z obou stran uchyceny grafitové kompozitní pláty. Povrch těsnění je pokryt speciální ochrannou vrstvou, která jej chrání před účinky technických kapalin, jako je olej nebo chladicí kapalina. Místa styku s válci podél okraje jsou orámována kovovými kroužky. Ty jednak utěsňují spalovací komoru, jednak chrání citlivý kompozitní materiál před přehřátím. U některých těsnění jsou otvory pro olejové kanálky vyztuženy speciálním fluoroelastomerem VITON, který umožňuje částečné zvýšení tlaku na montážní plochu v oblasti kanálků. Jednou z hlavních výhod kompozitního těsnění je jeho schopnost přizpůsobit se tvaru styčné plochy a zakrýt drobné vady a nedokonalosti povrchové úpravy hlavy válců a bloku motoru.

Zavedení vícevrstvých ocelových těsnění (MLS) je důsledkem významných změn ve výkonu moderních motorů. Zmenšil se zdvihový objem a velikost motoru, ale zároveň se výrazně zvýšil výkon, což vedlo ke zvýšení tepelného zatížení motoru jako celku. Teplota spalování se zvýšila natolik, že ji kompozitní těsnění hlavy válců již nedokázalo odolat.

těsnění MLS CORTECO

Těsnění MLS se skládá nejméně ze dvou vrstev, z nichž jedna směřuje k hlavě válců a druhá k bloku motoru. Pokud struktura těsnění obsahuje pouze dvě vrstvy, má jedna z nich (přiléhající k hlavě válců) zvýšený povrch. Tato vrstva má dorazové příruby kolem otvorů pro válce a kanálky chladicího a mazacího systému. V případě, že těsnění má tři nebo více vrstev, obsahuje navíc mezivrstvu nebo aktivní vrstvu. Ta neutralizuje pohyb hlavy válců a bloku válců způsobený tlakem ve spalovacím prostoru. Vrstvy přiléhající k hlavě a bloku válců mají zvýšený povrch a jsou zcela pokryty elastickým polymerem. Reliéfní povrch a překrývající se vrstvy zajišťují makro utěsnění, zatímco polymerní povlak zajišťuje mikro utěsnění.

SILIKONOVÉ PASTY

CORTECO nabízí těsnicí pasty ve třech variantách. Novinkou v sortimentu je pasta EVO300 v barvě ANTHRACITE. Skládá se ze 100% silikonu nejnovější generace. Know-how tohoto výrobku vychází ze speciální formule ESE (EFFICIENT SURFACE ENERGY), která umožňuje dosáhnout maximálních adhezních vlastností díky vysoce pevným vnitřním vazbám mezi složkami. Pro zvýšení pevnosti bylo přidáno speciální plnivo. Jeho složení umožňuje získat kompozici, jejíž stabilita a trvanlivost je mnohem lepší než u tradičních silikonových tmelů. Plnivo rovněž zvyšuje tepelnou odolnost, takže EVO300 lze používat v teplotním rozmezí od -70 °C do +250 °C, a při krátkodobé expozici dokonce až do +300 °C.

EVO300 je chemicky neutrální, nekoroduje a má vynikající adhezní vlastnosti, které umožňují jeho aplikaci na kovové i plastové materiály bez dodatečného použití primeru.

pasta EVO300 v barvě ANTHRACITENa základě požadavků na podmínky profesionálního použití bylo složení vyvinuto tak, aby bylo dosaženo krátké doby schnutí. Kromě toho se EVO300 snadno a přesně nanáší, což zajišťuje rychlé utěsnění a usnadňuje a zpříjemňuje práci.

EVO300 se dodává ve dvou typech balení:

  1. EVO300 – 49372187 – 70 ml tuba.
  2. EVO300P – 49392392 – 200 ml kartuše.

EVO300 představuje nový krok v utěsňování nejrůznějších povrchů, včetně plastových dílů.

Další silikonová pasta z nabídky s označením HT300C má barvu ČERNOU.

Jedná se o 100% silikonovou pastu na bázi monopolymerní sloučeniny. Je připravena k použití při teplotách od -50 °C do +275 °C (při krátkodobém působení až do +300 °C). Doba primární polymerace je 6 až 10 minut. Pasta HT300C je určena pro použití při opravách automobilových zařízení, součástek a agregátů. Zajišťuje spolehlivé utěsnění, které zabraňuje únikům provozních kapalin a průniku plynů. Je odolná vůči vysokým teplotám, zcela vhodná pro použití v moderních motorech. Zajišťuje spolehlivé utěsnění ocelových a hliníkových dílů. Snadno se přizpůsobuje nerovným nebo drsným povrchům. Vyznačuje se velmi vysokou odolností vůči chemicky aktivním látkám (palivo, chladicí kapaliny, oleje a maziva, aditiva).

silikonová pasta CORTECO HT300C

Další pasta má podobné vlastnosti jako HT300C, rozdíl je pouze v teplotě použití.

HT200C si zachovává své vlastnosti při teplotách od -50 °C do +180 °C (až do +200 °C při krátkodobé expozici).

Je určena pro použití při opravách automobilových zařízení, součástek a agregátů a také výrobních zařízení. Poskytuje spolehlivé utěsnění, které zabraňuje únikům provozních kapalin vystavených vysokým teplotám v motorech s ocelovými nebo litinovými bloky válců. Snadno se přizpůsobuje nerovným nebo drsným povrchům. Vyznačuje se velmi vysokou odolností vůči chemicky aktivním látkám (palivo, chladicí kapaliny, oleje a maziva, aditiva).

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!