PRACUJE I POD TLAKEM: Tradice kvality a inovací s Payen®

, 6. října 2010, 0:00

V automobilovém průmyslu inovace podporují úspěch. Avšak i když je každá součást moderních motorů pro lehká a užitková vozidla výsledkem neustálého zlepšování konstrukčního řešení a výroby, jenom málo výrobků prodělalo takové rozsáhlé změny – nebo takové rozsáhlé inovace – jako těsnicí součásti.

Když jde o vytvoření inovativního provedení těsnění, které by nepochybně překonalo konkurenční řešení v originálním zařízení nebo náhradním dílu, je značka Payen od společnosti Federal-Mogul Corporation skutečně výjimečná.

Společnost Federal-Mogul je předním světovým výrobcem těsnění hlavy válců a statických těsnicích součástí pro výrobce motorů. Toto přední postavení mezi výrobci OE znamená, že každé těsnění Payen je výsledkem skutečně prvotřídních procesů výzkumu a vývoje a rozsáhlých znalostí požadavků dnešních motorů a výrobních procesů, které zaručují nepřekonatelnou kvalitu a výkon.

Modelová řada Payen je podporována našimi čtyřmi globálními středisky výzkumu a vývoje. Každé je vybaveno moderními technologiemi a systémy pro zajištění trvalého vůdčího postavení na trhu díky špičkovým řešením těsnění.

S pomocí 200 vědců a techniků, kteří řeší každý prvek těsnicí součásti – od složení materiálu až po konečné konstrukční řešení – a také díky 26 testovacícm stolicím pro motory pro lehká a užitková vozidla dokáže společnost Federal-Mogul se svou značkou Payen nabízet ideální odpověď na jakoukoliv výzvu, která se týká těsnění.

Přední pozice na nejnáročnějším světovém trhu
Výrobky značky Payen od společnost Federal-Mogul „Pracují pod tlakem“ v nejnáročnějším podnikatelském prostředí na světě: na trhu OE s motory pro lehká a užitková vozidla. Jedinečná schopnost společnosti Federal-Mogul nabízet inovativní, vysoce spolehlivé technologie těsnění, vedla k pevnému obchodnímu spojení s předními světovými výrobci motorů, včetně Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Deutz, Fiat, Ford, Honda, Land Rover, MAN, Mercedes-Benz, Opel/Vauxhall, Peugeot, Renault, Toyota a Volkswagen.

Výrobní závod Federal-Mogul Sealing Systems v Herdorfu v Německu hraje důležitou rolu v obsluze tisíců zákazníků v segmentu OE i aftermarketu. Tento vysoce moderní provoz již vyrobil milióny inovativních těsnicích produktů, nabízejících nejnovější technologie HTA (Hygh Temperature Alloy), MLS (Multi-Layer Steel) a LASPOT®. Výrobní závod v Herdorfu je dostatečně vybaven pro všechny výzvy 21. století a to díky přednímu postavení společnosti Federal-Mogul v nabízené kvalitě a propracovaných systémech řízení. Za odměnu za tyto a další úspěchy obdržela společnost Federal-Mogul Sealing Systems GmbH prestižní ocenění „TOP 100“ od německého Ministerstva hospodářství.

Od konceptu až po realizaci: přední místo s každou součástí
Kromě jiných silných stránek je tým výrobního závodu v Herdorfu zavázán k trvalému zlepšování výrobků a bude se i nadále věnovat výzkumu a ověřování nových nápadů. Ale přitom všem se bude ještě intenzivněji zaměřovat na potřeby každého zákazníka. Využitím inovativních materiálů a konstrukce v kombinaci se špičkovými procesy dokáže společnost Federal-Mogul se značkou Payen splnit požadavky jakékoliv podnětné aplikace i nové obchodní cíle.

Tato agresivní snaha do dosažení kvality a inovací je vidět v každém výrobku značky Payen. Technici společnosti Federal-Mogul například vyvinuli těsnění hlavy válců LASPOT, které vyřešilo požadavky zákazníků díky konstrukčnímu řešení, u kterého jednotlivé vyrovnávací vrstvy těsnění plní funkci primárního utěsnění v případě aplikací se zvýšenými tlaky spalování. Každé těsnění hlavy válců LASPOT nabízí nejnovější technologii svařování vyrovnávací vrstvy těsnění, která splňuje nejnáročnější požadavky dnešních vznětových motorů. Mezi další klíčové prvky těchto těsnění patří to, že funkční vrstvy jsou vyráběny z pružinové nerezové oceli, která je prolisována s polovičními a plnými lemy speciálně vyvinutým "uzavřeným" nástrojem, (koncept sesouhlasených nástrojů). Tento přístup zajišťuje vytvoření odolného těsnění podél celé lineární těsnicí oblasti. Pro zajištění výjimečného mikroskopického utěsnění jsou všechny vrstvy povlakování vysoce kvalitním, stálým fluoroelastomerem.

Těsnění MLS (vícevrstvé ocelové těsnění)
Společnost Federal-Mogul byla nepochybně vůdčím elementem ve vývoji vícevrstevných ocelových těsnění hlavy válců po dobu téměř 20 let. Společnost ve svém závodě v Herdorfu vyrobila více než 43 miliónů těsnění hlavy válců typu MLS pro výrobce motorů a toto výrobní zařízení je také předním poskytovatelem náhradních součástí pro trh s autodíly. Mezi nejpopulárnější těsnění hlavy válců MLS určené pro výrobce motorů a vyráběné v Herdorfu náleží model AC5300 (BMW) a AB5140 (Opel). Těsnění stejného provedení jsou nabízena na trhu s autodíly pod značkou Payen. Dalším dobrým příkladem je model AE5200 (Renault / Nissan).

Tento úspěch na trhu originálního vybavení je dílem procesních zkušeností společnosti Federal-Mogul bez omezení výrobními a nástrojovými technologiemi. Technici společnosti Federal-Mogul dokáží identifikovat a použít ty nejlepší nápady a technologie a zajistit vytvoření optimálního výrobku pro každý motor, bez ohledu na to, zda se jedná o vysoce přesné provedení a výrobu lisovacích nástrojů, splnění extrémních požadavků na kvalitu povlakování těsnění nebo o vývoj vysoce výkonného svařovacího zařízení pro nanášení vyrovnávací vrstvy těsnění.

Oceňovaná těsnění HTA (vysokoteplotní slitina)
Potřeba vyššího výkonu u menších motorů vedla ke zvýšení teplot ve výfukových systémech, což může mít škodlivý účinek na výfuková těsnění. Společnost Federal-Mogul proto vyvinula celou řadu nových materiálových technologií těsnění a provedení výrobků, aby tak pomohla vyřešit tento problém výrobcům motorů. Jeden z těchto výrobků – těsnění z HTA (vysokoteplotní slitina) – nabízí skokové zlepšení utěsnění výfukových systémů.

Tato nová technologie, vítěz prestižního ocenění za inovační přínos Automotive News PACE Award for Innovation 2007, představuje materiál výjimečné odolný proti tečení za vysokých teplot, který dokáže odolat teplotám až 1000 ºC. Tato inovace byla možná pouze díky globálním zkušenostem společnosti Federal-Mogul v materiálovém inženýrství, obzvláště v oboru kovů, povlaků a chemie povrchových ochran.

Zákazníci společnosti Federal-Mogul na trhu s autodíly již využívají výhod technologie HTA díky součástem z modelové řady Payen.

Těsnění LEM (lisované kapalné elastomery)
Těsnění LEM od společnosti Federal-Mogul dosáhly velkých úspěchů při řešení velkých problémů výrobců motorů, se kterými se setkávali obzvláště při utěsňování spojů vyžadujících významnou konstrukční flexibilitu. Pro použití ve vozidlech vyráběných společnostmi Audi, BMW (osobní vozidla i motocykly), Brilliance, Citroen, Cummins, Dacia, Deutz, Fiat, Ford, Harley-Davidson, Iveco, Jaguar,

Mercedes-Benz, Lancia, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Volvo a Volkswagen bylo vyrobeno více než 40 miliónů těsnění LEM. Těsnění LEM jsou nyní velmi dobře zavedena v nabídce modelové řady pod značkou Payen.

Tato technologie je ideální pro trh s autodíly. Topografické těsnicí lemy na těsnění Payen LEM dokáží absorbovat až o 30 % vyšší deformaci příruby, než konkurenční technologie. To je obzvláště důležité proto, že konstruktéři motorů používají odlehčené příruby a nižší zatížení šroubů. Technologie LEM je také vhodná pro palivové články budoucnosti – tyto těsnicí technologie se stanou součástí produktové řady Payen na tomto novém slibném trhu.

Payen PRACUJE POD TLAKEM
Těsnicí součásti nikdy nebyly tak důležité pro celkový výkon a spolehlivost motorů vozidel. Zvýšené tlaky a teploty ve válcích a také snížené hmotnosti motorů udělaly z technologií těsnění jednu z nejsložitějších a nejnáročnějších oblastí konstrukce motorů. Díky vysoké odbornosti na trhu pro výrobce motorů a na trhu s autodíly je Payen značkou, která PRACUJE I POD TLAKEM a dokáže vyřešit v podstatě všechny problémy s utěsněním u kteréhokoliv motoru. Značka a Payen je zkrátka novým standardem v technologii těsnění.
 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!