Společnost Hitachi Astemo je prémiovým dodavatelem na poli aftermarketu se zkušenostmi už více než 70 let. Zaměřuje se především na vozy evropské a asijské provenience. Opět Vám přináší novinky v produktových řadách škrtících klapek přívodu vzduchu, jednotek přívodu paliva a zapalovacích cívek.
Škrtící klapka
Elektronická škrticí klapka je zařízení, které slouží k regulaci průtoku vzduchu přiváděného do motoru.
Elektronická škrticí klapka převádí stlačení plynového pedálu na elektrický signál a ECM (řídicí jednotka motoru) ovládá stejnosměrný motor, který otevírá nebo zavírá ventil.
U elektronického škrticího tělesa je možné otevírat nebo zavírat škrticí klapku v závislosti na provozním stavu vozidla. V porovnání s mechanickým typem škrticí klapky má ETB vyšší přesnost a preciznost ovládání otevírání škrticí klapky a hraje důležitou roli pro zlepšení spotřeby paliva.
Po výměně ETB je nutné provést opětovné přezkoušení diagnostikou v souladu s návodem k použití, aby byl zajištěn odpovídající výkon.
Jednotka přívodu paliva
Jedná se o zařízení, které čerpá palivo z palivové nádrže a dodává ho do vstřikovačů.
V raných fázích elektronických systémů vstřikování paliva byla palivová čerpadla mimo nádrž, řadového typu, která se instalovala mimo palivovou nádrž. Přibližně před 40 lety se rozšířilo čerpadlo typu in-tank, které se instaluje uvnitř nádrže.
V současné době převládá modulový typ, který v sobě integruje nejen čerpadlo, ale také zařízení pro detekci průtoku paliva jako potenciometr nebo plovákové rameno, palivový filtr a dokonce i regulátor tlaku, který reguluje tlak paliva.
Zapalovací cívka
Zapalovací cívka je zařízení, které transformuje 12V napětí z baterie na hodnotu přibližně 40 000V.
Zapalovací cívka se skládá z primární a sekundární cívky, které mají různý počet závitů. Když je proud do primární cívky přerušen, vzniká na sekundární cívce vysoké napětí vlivem elektromagnetické indukce. V minulosti bylo vysoké napětí generované na zapalovací cívce rozváděno do rozdělovače. V dnešní době se stal hlavním řešením typ přímého zapalování, který nemá žádný rozdělovač. Protože tento typ používá zapalovací cívku v horní části zapalovací svíčky každého válce, nazývá se také jako typ s horní cívkou.
Společnost Hitachi jako první na světě zahájila v roce 1985 sériovou výrobu tohoto typu cívky.
Dnes je cívka Plug Top nejstandardizovanější díky snadné úpravě pro měnící se požadavky OE a odolnosti baterie.
Výměnu zapalovací cívky doporučujeme provést při zjištění příznaků, jako je špatné zapalování motoru, hrubý volnoběh nebo ztráta výkonu.
Při výměně špatných zapalovacích cívek doporučujeme vyměnit všechny zapalovací cívky najednou.
Kompletní seznam novinek si můžete stáhnout ve formátu PDF.
Produkty Hitachi lze zakoupit v síti distributorů LKQ a SAG. Úplné informace naleznete v katalogu TecDoc.
Komentáře