Společnost NTN Europe pokračuje v elektrifikaci své produktové řady POWERTRAIN

30. října 2023, 10:45

S ohledem na nové požadavky trhu rozšířila společnost NTN Europe na začátku září 2023 svůj sortiment o 40 nových elektrických vodních čerpadel.

NTN Europe rozšířila sortiment o 40 nových elektrických vodních čerpadel

„Jsme společnost se 100 lety zkušeností s výrobou náhradních dílů v OE kvalitě. Máme proto všechny možnosti dynamicky reagovat na aktuální trendy na trhu. Nejlepším důkazem toho bylo loňské uvedení nové řady – hlavních vodních čerpadel, které se staly součástí rodiny produktů řady POWERTRAIN. Pět nových vodních čerpadel pro spalovací a hybridní vozidla, představených v roce 2022 pod značkou SNR, představovalo první nabídku svého druhu na aftermarketu a pokrývalo 60 % evropského vozového parku. V letošním roce jsme se rozhodli udělat další krok a rozšířit nabídku o 40 elektrických vodních čerpadel,“ říká Anna Nowak, koordinátorka marketingové komunikace společnosti NTN-SNR Polska.

Vodní čerpadla prodávaná pod značkou SNR dnes pokrývají více než 75 % evropského vozového parku a nabízejí řešení pro 4.500 spalovacích, hybridních a elektrických vozidel předních evropských a asijských značek.

Výhody přídavných elektrických vodních čerpadel

  • usnadňují chlazení vozidla, což má pozitivní vliv na komfort řidiče a spolujezdce (elektrická vodní čerpadla posílají horkou chladicí kapalinu do topení bez ohledu na otáčky motoru, tj. zajišťují proudění teplého/studeného vzduchu do kabiny i při volnoběhu nebo vypnutém motoru),
  • šetří palivo,
  • snižují emise výfukových plynů,
  • účinně chladí komponenty hnacího ústrojí, což má pozitivní vliv na jejich delší a lepší životnost.

elektrické vodní čerpadlo SNR

Princip fungování přídavných elektrických vodních čerpadel

Na rozdíl od hlavního vodního čerpadla neběží pomocné čerpadlo nepřetržitě. Řídicí jednotka reguluje jeho provoz podle potřeby.

Na rozdíl od hlavních elektrických vodních čerpadel (nepoháněná řemenem), která zajišťují chlazení a udržování konstantní teploty spalovacího motoru, jsou pomocná vodní čerpadla zodpovědná za chlazení ostatních součástí.

  • u spalovacích motorů – chlazení turbodmychadla,
  • v elektrických a hybridních vozidlech – chlazení baterie a elektroniky hnacího ústrojí, převodového oleje a regulace teploty pro zajištění pohodlí řidiče a cestujících.

Budoucnost elektrických vodních čerpadel na aftermarketu

Prognózy trhu ukazují, že do roku 2030 aftermarket čeká prudký nárůst poptávky po kvalitních elektrických vodních čerpadlech. Odhaduje se na 13-18 %.

Elektrická a hybridní vozidla se ve skutečnosti zahřívají mnohem více a rychleji než vozidla se spalovacími motory. To vyžaduje spolehlivý a účinný chladicí systém, který prodlouží bezpečnou životnost baterie. Také při rychlém nabíjení dochází ke zvýšenému zahřívání, které výrazně zvyšuje teplotu vozidla. V situaci, kdy vzduchový chladicí systém již není dostatečný, se jako účinnější ukazuje kapalinový chladicí systém poháněný elektrickým vodním čerpadlem. Přídavná vodní čerpadla proto při chlazení hrají klíčovou roli, protože umožňují elektromobilům využívat rychlonabíjení, které je díky svému výkonu a vyššímu dojezdu budoucností tohoto trhu.

Aby elektrická vodní čerpadla zvládla zátěž, které jsou během provozu vystavena, musí být velmi odolná. Jedině tak mohou majitelům vozidel zajistit efektivní provoz a bezpečnost. Součásti čerpadla, které jsou ponořeny do chladicí kapaliny, jsou neustále zvlhčovány a musí být maximálně spolehlivé. Proto je tak důležité zvolit kvalitní díly, například ty, které nabízí společnost NTN Europe. Jako výrobce originálního vybavení využívá společnost své odborné znalosti a inovace také pro aftermarket. V roce 2001 skupina vyvinula technologii využívající pryskyřici PPS, která snižuje tření, a tím i opotřebení ložisek o 30 % ve srovnání s konkurenčními ložisky pro hlavní vodní čerpadla.

Další informace nejen o vodních čerpadlech najdete mimo jiné v instruktážních videích na YouTube kanálu firmy NTN Europe.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!