Diagnostika poškozených tlumičů (video)

28. srpna 2017, 12:31

Na kanálu YouTube MEYLE TV se objevilo nové video s tipy pro mechaniky. Zabývá se diagnostikou poškozených tlumičů a otázkám, jak se vyhnout hrozícím nebezpečím spojených s jejich nefunkčností.

Tlumiče by se měly pravidelně kontrolovat každých 80.000 km. Během jízdy jsou vystaveny silnému zatížení a jsou odpovědné za bezpečnost jízdy: v případě jejich poškození se prodlužuje brzdná dráha a snižuje se stabilita vozidla. V tomto případě by se měly okamžitě vyměnit. Jak snadné je v dílně provést pravidelnou kontrolu tlumičů tak, aby se stala rutinní činností, vysvětlí „Mechanici MEYLE“ ve svém nejnovějším filmu na kanálu YouTube „MEYLE TV“.

Horší účinek tlumičů může s sebou nést velké nebezpečí pro řidiče: přilnavost pneumatik klesá, trpí stabilita vozidla a brzdná dráha se automaticky prodlužuje. Současně zhoršená trakce negativně ovlivňuje průjezd zatáčkami a moderní bezpečnostní systémy jako ABS, ESP a ASR také nepracují, jak by měly.

Společně s kontrolou tlumičů mohou dílny nabídnout svým zákazníkům velmi důležitou službu. A to, jaké jsou možnosti diagnostiky tlumičů a jak mohou být použity, vysvětlují ve svém novém videu „Mechanici MEYLE“. Často jediný pohled na pneumatiku stačí k identifikaci poškození tlumiče, protože bodové opotřebení běhounu znamená špatnou funkci zavěšení. Během zkušební jízdy je možné poškozené tlumiče pocitově poznat tím, že se vám zdá, jako kdyby jste jezdili na člunu a to zejména v zatáčkách. Také z podvozku mohou vycházet hlučné zvuky.

Tlumiče by se také měly vždy měnit v páru, aby se zachoval co nejmenší rozdíl tlumícího účinku mezi levou a pravou stranou. V opačném případě může dojít k nesprávnému nebo dokonce nebezpečnému chování vozidla během jízdy.

Níže se můžete podívat na nové video „Mechaniků MEYLE“ o kontrole stavu tlumičů.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!