Závady tlumiče lze rozdělit do 3 skupin: Vytékání oleje, mechanické poškození a hluk.
VYTÉKÁNÍ OLEJE
Vytékání oleje je nejčastěji způsobeno poškozením olejového těsnění nebo vodícího pouzdra. Veškeré závady pístnice mají vliv na stav olejového těsnění a vodícího pouzdra.
Příčiny a doporučení
Prasklý nasazovací prstenec na pístnici
Poškození v důsledku opotřebení protiprachového krytu nebo dorazu ohnutí (odrazníku). Nahradit opotřebované součásti novými soupravami KYB PK.
Závada na povrchu pístnice vypadá jako na fotografii
Poškození nářadím (kleštěmi apod.) během montáže tlumiče. Není vhodné přidržovat pístnici pomocí jakéhokoliv nářadí. Nahradit opotřebované součásti novými soupravami KYB PK.
Závada povrchu pístnice na jedné straně jako na fotografii
Nesprávná montáž tlumiče je důvodem nepravidelného opotřebení povrchu pístnice. Správná montáž dle pokynů a s použitím vhodných nástrojů.
HLUK
Hluk (otřesy, klepání, skřípění). Poškození pístnice mají vliv na stav olejového těsnění a vodícího pouzdra.
Příčiny a doporučení
Prasklý nasazovací prstenec na pístnici
Poškození v důsledku opotřebování protiprachového krytu nebo dorazu ohnutí (odrazníku). Nahradit opotřebované prvky novými soupravami KYB PK.
Poškození tlumiče nebo montážních prvků
Poškození nářadím (kleštěmi apod.) během montáže tlumiče. Není vhodné přidržovat pístnici pomocí jakéhokoliv nářadí. Nahradit opotřebované prvky novými soupravami KYB PK.
Hluk (klepání) ozývající se zevnitř tlumiče
Nesprávná montáž tlumiče způsobí nepravidelné opotřebení povrchu pístnice. Správná montáž dle pokynů a s použitím vhodných nástrojů.
MECHANICKÁ POŠKOZENÍ
Mechanická poškození (prasknutí, ohnutí) Příčiny a doporučení
Příčiny a doporučení
Poškození (deformace) krytu vložky
Tlak zmrazené tekutiny vlité do krytu vzpěry. Není dovoleno nalévat jakékoliv tekutiny do krytu vzpěry.
Stržený závit v horní části pístnice nebo utržený čep
Dotažení rázovým klíčem. Není dovoleno používat rázové nástroje.
Poškozené pouzdro, zkřivená pístnice
Nesprávná montáž tlumičů a montážních prvků. Zkontroluj pokyny k montáži KYB a příručku výrobce vozidla a vyměň nevhodné součástky podle pokynů montáže.
POŠKOZENÍ PRUŽIN
Příčinou poškození pružin je koroze, která vzniká v místech narušení ochranného lakovaného povrchu. Montážní chyby, odprýsknutí vzniklá během provozu, tření v místě upevnění pružiny způsobují vznik ohnisek koroze a urychlují opotřebení (rychlejší opotřebení nastává v náročných klimatických podmínkách).
Částečná únava materiálu a koroze jsou příčinou opotřebení pružin. Oslabení pružin závěsného systému může vést k snížení světlé výšky. Opotřebované pružiny mohou praskat, čímž ohrozí bezpečnost jízdy.
Materiály připravila firma KYB Europe G.M.B.H.
Komentáře