Velká většina vozidel koncernu VW vyráběná do roku 2000 měla snímač teploty umístěný v trubce výstupu z výparníku. Tento systém je podobný dřívější technologii sondy výparníku se spínačem, která vypínala kompresor klimatizace v případě zamrznutí.
Tento senzor je rezistor typu CNT. Jeho signál se používá pro monitorování teploty výparníku a k předcházení jeho zamrznutí.
Pokud se senzor porouchá nebo jeho signál není relevantní, může to způsobit snížení účinnosti systému klimatizace nebo dokonce vypnutí kompresoru.
Pro kontrolu stavu senzoru je potřebný ohmmetr (pro měření odporu). Hodnota odporu se snižuje se zvyšováním teploty.
V tabulce naleznete standardní hodnoty udávané výrobcem vozidla.
Teplota (°C) |
Odpor (kOhm) |
0 |
9 |
5 |
7 |
10 |
5,5 |
15 |
4,2 |
20 |
3,4 |
25 |
2,7 |
30 |
2,2 |
35 |
1,8 |
Materiál připravila firma Valeo.
www.valeoservice.com
Komentáře