Společnost Auto Kelly nabízí ve svém sortimentu elektricky řízená a poháněná vodní čerpadla, která ve srovnání s dříve používanými čerpadly poháněnými motorem mají několik výhod. V nabídce Auto Kelly najdete tento sortiment od značky febi.
Po dlouhá desetiletí 99,9 % vnitřních spalovacích motorů spoléhalo na vodu (chladící kapalinu) čerpanou kolem částí motoru a hlavy válce, aby se zamezilo přehřátí a tepelné distorzi, způsobené teplem z procesu spalování.
Vodní čerpadlo bylo tradičně poháněno mechanicky, mimo klikovou hřídel motoru prostřednictvím řemenového převodu. Problém s touto metodou je, že motor je neustále vypínán, což negativně ovliňuje výkon vozidla a spotřebu paliva/množství emisí.
Výrobci motorových vozidel vyvíjí alternativní způsoby, jak pohánět a řídit tyto komponenty, aby zlepšili účinnost a hospodárnost, přičemž řada vozidel je nyní vybavena elektrickým posilovačem řízení a více se začínají používat elektrické kompresory klimatizace.
Výhody
Plně variabilní otáčky – čerpadlo může běžet libovolnou rychlostí v závislosti na tom. co požaduje jednotka ECU.
- Může zajistit nízký průtok, když je motor studený, aby se rychleji zahřál.
- Může zajistit rychlejší průtok, aby se horký motor rychleji ochladil.
Čerpadlo může běžet bez motoru
- Umožňuje, aby se motor chladil rovnoměrně a snižuje tak možnost vzniku horkých míst v motoru.
- Toto je užitečné zejména u vozidel vybavených funkcí stop-start nebo u hybridních vozidel.
Tyto výhody znamenají vyšší účinnost a pomáhají snižovat množství emisí. Další velkou výhodou je, že elektrické čerpadlo je možné umístit téměř kdekoli v motoru, což znamená mnohem větší flexibilitu a lepší využití prostoru. Přívod vody může být umístěn na straně motoru, což umožní chlazení příčným průtokem, pomáhá zamezit vzniku horkých míst a zajišťuje účinnější chlazení všech válců (obrázek 1).
Toto není možné u vodních čerpadel s řemenových pohonem, protože musí být umístěna na jednom konci motoru, což znamená, že chladicí kapalina vždy cirkuluje od jednoho konce k druhému a výsledkem je, že některé válce jsou zahřáté více než ty ostatní (obrázek 2).
Komentáře