BMW M235i bude pro závodní sezónu 2014 vybaveno pneumatikami Dunlop

26. března 2014, 11:36

Nové BMW M235i Racing patří k nejpůsobivějším novým závodním automobilům z posledních let. V sezóně 2014 bude tento vůz vybaven výhradně závodními pneumatikami Dunlop.

Základem závodního automobilu je vůz BMW M235i Coupe, který je vybaven třílitrovým šestiválcovým motorem s výkonem 333 koňských sil. BMW M235i Racing rozšiřuje řadu vozidel BMW Motorsport v programu BMW Sports Trophy.

BMW Motorsport se spoléhá na odborné znalosti značky Dunlop, svého exkluzivního partnera v oblasti pneumatik. Tyto dvě společnosti společně oslavily mnoho úspěchů na závodním poli, z poslední doby to bylo v roce 2010 vítězství v 24hodinovém závodě na Nürburgringu a v letech 2010 a 2011 ovládly americkou sérii Le Mans v soutěži konstruktérů a týmů.  BMW a Dunlop také spolupracují v oblasti originální výbavy pro sériové automobily a mnoho modelů BMW je standardně osazováno pneumatikami Dunlop RunOnFlat. 

Závodní pneumatiky Dunlop pro „Green Hell“
Závodní vůz BMW M235i bude mít svůj vlastní šampionát BMW M235i Racing Cup, který se bude odehrávat při vytrvalostní sérii VLN Endurance Championship 2014. Každý závod se koná na známém okruhu Nürburgring Nordschleife, nejdelším a nejnáročnějším evropském závodním okruhu, který si získal přezdívku „Green Hell“ (zelené peklo) kvůli nárokům, které klade na řidiče, vůz i pneumatiky.

Dunlop, jako oficiální technický partner BMW Motorsport, vybaví všechna vozidla na šampionátu svými závodními pneumatikami. Pneumatika Dunlop Motorsport 265/660 R18 byla vyvinuta společně s BMW Motorsport pro použití na závodním voze BMW M235i Racing.
Ředitel BMW Motorsport, Jens Marquardt, uvádí: „Víme, že ve značce Dunlop máme pro BMW M235i Racing silného a spolehlivého partnera na naší straně. Na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde bude BMW M235i Racing ve své premiérové sezóně hlavně používáno, jsou na pneumatiky kladeny speciální nároky kvůli proměnlivým povětrnostním podmínkám. Jsme potěšeni, že se můžeme spolehnout na odborné znalosti značky Dunlop a na roky zkušeností s okruhem Nordschleife“.

Alexander Kühn, manažer Dunlop Motorsport Germany, dodává: „Tato pneumatika byla vybrána kvůli své vysoké přilnavosti, stabilní výkonnosti a vynikající ovladatelnosti za každých podmínek, které lze v závodní sezóně očekávat. Tým BMW Motorsport byl nadšený, že může dokonce i začátečníkům umožnit získat důvěru ve vozidlo, a to obzvláště na okruhu přezdívaném „Green Hell", kde se povětrnostní podmínky mění neustále.“

Kromě hladkých pneumatik na sucho, které byly vyvinuty pro okruh v německém regionu Eifel, nabídne Dunlop také pneumatiky do deště, poskytující vysokou přilnavost a vynikající stabilitu při proměnlivých podmínkách, které se často vyskytují i během jednoho kola na tak dlouhém okruhu.

BMW M235i Racing Cup při závodech VLN
Vozidlo BMW M235i Racing je uznáváno motoristickými médii pro své výborné vlastnosti za rozumnou cenu, a proto se toto vozidlo stalo velmi populárním dokonce hned během prvního roku. Dosud je přihlášeno 15 vozidel do BMW M235i Racing Cupu v závodech VLN Endurance Championship na Nürburgringu v roce 2014. BMW M235i Racing Cup využívá výhradně závodní pneumatiky Dunlop. Kromě závodních pneumatik poskytne Dunlop obvyklou profesionální technickou podporu a servis pneumatik všem závodním týmům.

Tisková zpráva Goodyear Dunlop Tires Czech s. r. o.

Související články

Dunlop na autosalonu v Ženevě
Dunlop na autosalonu v Ženevě

Dunlop, přední světový výrobce výkonných a vysoce výkonných pneumatik, se na letošním ženevském autosalonu zaměřuje na svou pozici sportovní a dynamické značky mezi výrobci pneumatik. Kromě vystavovaného Mercedesu-Benz CLA 45 AMG na pneumatikách Dunlop Sport Maxx RT byly pneumatiky Dunlop nedávno schváleny i pro několik dalších modelů AMG. Úspěšná závodní pneumatika pro SLS AMG GT3 […]

Goodyear Dunlop odhaluje koncept inteligentní pneumatiky na autosalónu v Ženevě
Goodyear Dunlop odhaluje koncept inteligentní pneumatiky na autosalónu v Ženevě

Goodyear Dunlop Tires Europe odhaluje na autosalonu v Ženevě nový koncept pneumatiky, který vylepšuje jak výkonnostní parametry automobilu při zatáčení a brzdění, tak celkovou stabilitu vozu díky využití přímého spojení mezi čipem zabudovaným v pneumatice a počítačem na palubě automobilu. Systém využívá mikročipu bez baterie umístěného uvnitř pneumatiky, který posílá informace o tlaku v pneumatice, […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!