V loňském roce uvedla divize Delphi Delphi Product & Service Solutions svou svého druhu první (patentovanou) soupravu pro testování elektronických vstřikovačů (Electronic Injector Test Kit), která technikům nabízí rychlý a snadný způsob provádění diagnostiky elektrických dílů solenoidových vstřikovačů Common Rail. Jejím doplňkem je čistič vstřikovačů rozpouštědlem, které čistí interní součásti ventilu bez nutnosti vyjmutí vstřikovače. Tato dvě zařízení pomáhají k rychlému provádění diagnostických testů a při řešení specifických problémů počátečních fází zapékání trysky.
Cívky dnešních CR vstřikovačů mají typicky nízký odpor, a proto nemohou být měřeny standardním digitálním multimetrem. Pro zjištění dokonalého stavu cívky navíc nestačí změřit pouze její odpor. Aby byla diagnostika přesná, je třeba, aby technici změřili také hodnotu indukčnosti cívky. Jednoduchý ruční přístroj společnosti Delphi umožňuje měřit odpor i indukčnost cívky. Zároveň také kontroluje přerušení vinutí cívky, její zkrat nebo kvalitu izolace vinutí proti tělesu vstřikovače a uvádí ventil do pulzací.
Doposud byla jedinečná možnost testování volného pohybu ventilu dostupná pouze pomocí rutiny elektronické řídicí jednotky. Díky nové testovací soupravě elektronických vstřikovačů od společnosti Delphi je tato funkce dostupná pro všechny značky solenoidových vstřikovačů CR.
Okamžité a přesné výsledky se během méně než 60 sekund zobrazují na digitálním displeji a uživateli umožňují, aby tyto hodnoty porovnával mezi jednotlivými vstřikovači a zjišťoval, jestli některé z nich nevybočují ze srovnatelného výkonnostního rozsahu.
Kompletní testovací proces pomocí testovací soupravy elektronických vstřikovačů od společnosti Delphi potvrzuje elektrickou integritu vstřikovače a pomáhá při diagnostikování jeho potenciálních poruch (ECU, třmen a vstřikovač). To společně se zařízením Delphi pro testování těsnosti zásobníku (rail) a soupravou falešného aktuátoru, které identifikují hydraulické poruchy, tvoří diagnostický proces CR systému prováděný přímo na vozidle.
Testovací souprava je navíc rozšířena i o rutinu pro čištění ventilu přímo na vozidle. Během tohoto cyklu se do vstřikovače zavádí speciální kapalný roztok, který umožňuje cenově výhodné a ekologické čištění.
Díky svojí snadné obsluze je testovací souprava elektronických vstřikovačů od společnosti Delphi určena k použití přímo na vozidle i mimo něj a svou funkci vykonává během dvou jednoduchých rutin, aniž by od uživatele vyžadovala jakékoliv nastavování kromě připojení správného konektoru k příslušnému typu vstřikovače. Během provádění diagnostického měření má testovací souprava dva cykly: měření a čištění.
• Během měřicího cyklu pomáhají pulzace ventilu při provádění těch nejdůležitějších měření a uvádějí vstřikovač do pulzačního testu. Díky své unikátní koncepci může souprava nahradit miliohmmetr, megaohmmetr, měřič LCR, digitální multimetr a signální generátor, a tak měřit vše v jednom cyklu a s jedním nastavením spínače. Absolvování měřicího cyklu umožňuje rychlou detekci elektrické poruchy vstřikovače nebo potvrzení, že taková porucha neexistuje, a tím napomáhá diagnostickému procesu. Pokud existuje elektrická porucha, vstřikovač se nedá opravit a technik se může rychle rozhodnout o dalším postupu opravy.
• Během čisticího cyklu napomáhají pulzace vstřikovače při čištění (oprava zapékání trysky v počátečním stadiu) vnitřních dílů (ventilu) vstřikovače bez jeho vymontování z motoru. Také toto lze provést na vozidle i mimo něj.
Při použití testovací soupravy elektronických vstřikovačů od společnosti Delphi se jednotlivé závady vstřikovače jasně označují na displeji pomocí varovných hlášení. Poté, co vstřikovač absolvuje tyto fáze, jsou mechanikovi prezentovány hodnoty odporu a indukčnosti jeho cívky. Mechanik pak může vzájemným porovnáním s hodnotami pro ostatní vstřikovače snadno diagnostikovat elektrickou závadu.
Komentáře