Že vyspělé automobilové technologie technologie zůstávají zde natrvalo, o tom není pochyb. Vozidla čím dál tím víc budou složitější, jejich systémy víc integrované. Ještě víc to platí pro naftové palivové systémy. Konec konců dnešní vznětové palivové systémy mají víc než 120 komponentů … všechny komunikují vzájemně přes komplexní síť, které obsahují desítky milionů řádků počítačových kódů k řízení propojených systémů. Z toho důvodu, každá oprava vyžaduje diagnostické přístroje. Technici musí vědět, jak se tyto systémy vzájemně ovlivňují a jak použít diagnostické přístroje k provedení přesné a včasné opravy.
Zvláště to platí u common railových vstřikovačů, které vyžadují velmi malé výrobní tolerance, řádově několik mikronů. Vzhledem k tomu každý vstřikovač má odlišné vlastnosti, je unikátní, jako otisky palce, proto když přijde na jejich výměnu, je důležité opravu svěřit vyškolené a autorizované osobě, která umí správně provést prác s precizními komponenty.
Víte o tom, že po opravě vstřikovač vyžaduje nový kód? Starý kód již dál neplatí, protože charakteristika vstřikovače provedením opravy se mění. Pokud opravář nechá starý kód vstřikovače, řídící jednotka bude resetována na parametry starého vstřikovače, který nepředstavuje současný profil, charakteristiku po opravě. Z toho důvodu je důležité najít opravnu, která má přístup do autorizované sítě oprav, jako je Delphi Diesel Center.
Naše opravny sítě Delphi Diesel Center jsou vybaveny vysoce kvalifikovanými odborníky a přístroji nabízející diagnostické služby, testování a opravy dnešní nejmodernější vznětové technologie. Všechny práce provádí podle schválených OE norem. Autorizované Delphi Dieel Centra mají prostředky i vědomosti pro vygenerování nového kódu vstřikovače po opravě, tím zajistit maximálně ekonomický provoz a vysoký výkon vozidla.
Proč filtrovat palivo
I při nejpečlivějším zacházení s palivem, nečistoty, voda, rez, špína a řasy najdou svou cestu do motoru. Precizní součástky, zejména ve vznětových motorech jsou náchylné k poškození od kapalných a pevných znečištění které obsahuje palivo. Při dnešních moderních motorech, kde vstřikování paliva probíhá při tlaku až 2000 barů, a tolerance vstřikovačů se měří v mikronech, nemůže nás překvapit že i malé množství nečistoty nebo vody může být příčinou problému. Například pouhých 5 gramů nečistot velikosti 2 až 5 mikronů může vážně poškodit systém vstřikování paliva.
Voda nebo pevné částice mohou způsobit mikroskopické poškození povrchu, který se dál rozšiřuje způsobením vysokého tlaku a podílí se na netěsnostech systému. To může vést k významnému opotřebení vysokotlakového čerpadla a vstřikovačů, má za následek snížení výkonu motoru, nepravidelný a nehospodárný běh, problémy se spouštěním, zvýšenou spotřebu paliva, zvýšené emise a úplné selhání motoru.
Vysoce kvalitní čištění paliva je důležité k účinné ochraně vstřikovacího systému paliva Common Rail. Proto výměna těchto filtrů musí být prováděna podle předpisů a specifikací výrobce. Palivové filtry Delphi pro Common Rail palivové systémy jsou projektovány k odstranění pevných nečistot do velikosti dvou mikronů, přičemž ještě splňují požadavky na životnost a výkonnost.
Tyto filtry se vyznačují s vysokou účinností čištění, multi povrchovou vrstvou k zlepšení oddělení pevných nečistot, odlučování vody a dlouhou životností pro maximální ochranu motoru. Palivové filtry Delphi s patentovanou technologií odpuzují volnou a emulgovanou vodu. Takže nejen že nepropouští vodu, voda se nebude také lpět na povrch prvků, tím se zajistí maximální účinnost separace vody. Navíc filtrační vložky mají vlnitý povrch, co zvětšuje jejich aktivní plochu pro dosažení lepší filtrační účinnosti a zvětšení kapacity nečistoty ve vložce.
Když přijde čas na výměnu palivového filtru, je důležité vybrat si filtr v OE kvalitě. Jsou vyvinuty speciálně pro výrobce vozidel jako osobní strážci motorů, pomáhají snižovat znečištění a poškození motoru vozidla, udržují výkon a sílu.
Komentáře