Zodpovědných českých motoristů přibývá. Většina přezouvá sezónní pneumatiky. Preferují kvalitu a cenu

16. dubna 2015, 8:41

S jarní sezónou přichází obvyklé přezouvání zimních plášťů na letní. Čerstvý průzkum společnosti Continental Barum s.r.o. realizovaný agenturou STEM/MARK prokázal, že čeští motoristé jsou čím dál zodpovědnější. Nejen, že na podzim obouvají povinné zimní pláště, ale na jaře také ve třech čtvrtinách případů přezouvají zpět na letní. Do jejich preferencí kvality, ceny a výkonu se přesně trefuje letní pneumatika Barum Bravuris 4×4.

Vyšší životní úroveň se projevuje nejen stoupajícím prodejem vozů, ale rovněž chováním motoristů v otázce obutí automobilů. Jak ukázal nejnovější průzkum, lidé se už nesnaží tolik šetřit a jezdit celý rok na jedněch pneumatikách. Řidiči si zvykli na užívání sezónních pneumatik a ten, kdo na podzim či jaře nepřezouvá, je ve výrazné menšině.

Informace, že na zimní pláště na podzim přezouvá 83% respondentů, už dnes tolik nepřekvapí. Naopak fakt, že 75% motoristů pravidelně mění na jaře zimní pneumatiky za letní, je nezvykle pozitivní, žádný zákon jim to totiž nenařizuje. Dalších 9% uživatelů pak také na jaře přezuje. Pouze jednou se jim přitom stalo, že zimní plášť tzv. dojeli přes léto, což se nedoporučuje – zejména kvůli slabému výkonu ojeté zimní pneumatiky na mokru. A právě brzdění na mokrém povrchu je v hledáčku řidičů tím nejsledovanějším parametrem ve srovnávacích testech, jejichž výsledky považuje za důležité polovina dotázaných motoristů.

V posledním testování cenově orientovaných letních pneumatik pro čím dál frekventovanější vozy SUV to byl právě plášť Barum Bravuris 4×4, který v rozměru 215/65 R16 H dosáhl nejlepšího výsledku mezi pneumatikami ekonomického segmentu v řidiči nejvíce preferovaném ukazateli – brzdění na mokru. V této kategorii se totiž dokázal téměř vyrovnat referenční pneumatice Firestone Destination HP, která však patří s průměrnou cenou 2.060 Kč za kus k těm dražším. Naproti tomu může Barum Bravuris 4×4 s cenovkou 1.755 korun oslovit více zájemců – hledisko pořizovací ceny totiž považuje za velmi důležité 46% respondentů. Ovšem důkaz, že cena už u Čechů nehraje hlavní roli, přináší pohled do kolonky „kvalita“, podle níž se při výběru nové pneumatiky orientuje 59% většina motoristů. V jejich vyváženém vzorku byly v rovnoměrném poměru žen a mužů nejvíce zastoupeny věkové skupiny 30-44 let středoškolského vzdělání s maturitou z většího města v Čechách.

Výsledky nezávislého průzkumu ukázaly, že tuzemský zákazník preferuje kvalitní výrobek za rozumnou cenu. Zároveň se chová zodpovědněji než dřív, protože přezouvá nejen na zimu, jak mu velí zákonná povinnost, ale také mění zimní pneumatiky za letní ve třech čtvrtinách případů, a činí tak většinou ve své vlastní režii. Při hodnocení však nezapomíná ani na tradici a předchozí zkušenost, tedy aspekty, jež pneumatiky Barum opět vyzdvihují nad srovnatelnou konkurenci.

Tisková zpráva společnosti Continental Barum s.r.o.

Související články

Letní SUV pneumatiky Barum Bravuris 4×4 excelovaly v testech Autoklubu ČR
Letní SUV pneumatiky Barum Bravuris 4×4 excelovaly v testech Autoklubu ČR

Pro blížící se jarní motoristickou sezonu připravil Autoklub ČR výsledky testování letních plášťů určených vozům SUV, do kterého byly zařazeny pneumatiky sedmi značek o rozměru 215/65 R16 H. Barum Bravuris 4×4 v souhrnném hodnocení předčil ostatní testované pláště v segmentu, když svými výsledky exceloval zejména na mokrém povrchu. Test byl zaměřen na porovnání pneumatik tzv. […]

Dešťový specialista Uniroyal uvádí nový letní plášť RainExpert 3 inspirovaný žraločí kůží
Dešťový specialista Uniroyal uvádí nový letní plášť RainExpert 3 inspirovaný žraločí kůží

Značka Uniroyal představuje novou letní pneumatiku RainExpert 3, specializující se na mokrý povrch vozovky. Pro bezpečnější a jistější jízdu je vybavena unikátní technologií žraločí kůže Shark Skin Technology (SST), která účinněji odvádí vodu. Široké portfolio rozměrů uspokojí všechny běžné osobní automobily a vozy SUV. Jako ryba ve vodě se pneumatiky Uniroyal cítí za deště. A […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!