Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.
Oproti loňskému roku, kdy s přehledem obsadila první příčku Praha, letos zaznamenal nejvyšší prodeje ojetých vozů ženám Karlovarský kraj. Ty zde vloni tvořily 28,14% zákazníků a držely 5. místo v celkovém žebříčku všech krajů. Letos však získalo Karlovarsko prvenství se suverénními 32,59%. I přes zhruba půlprocentní růst z loňského prvního místa spadla právě Praha, kde prodeje něžnějšímu pohlaví činily 31,19%. O jednu pozici si polepšila i plzeňská pobočka, která se s výrazným prodejním nárůstem 1,59% vyhoupla na třetí příčku a s celkovým výsledkem 30,28% uzavřela první trojici krajů, kterým se podařilo překonat třicetiprocentní hranici.
„Jak se ukázalo již v minulosti, ženy mají v současnosti na výběr auta velký vliv, a to i když nakupují spolu s partnerem. Nezajímá je už ovšem pouze barva a celkový vzhled. Zatímco pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Podíl žen mezi zákazníky pravidelně stoupá již několik let v řadě,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Z vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem, jako jsou například Toyota Yaris, Opel Astra nebo Ford Fiesta. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce.
Komentáře