Nejvíce žen kupuje ojeté vozy na Karlovarsku, následují Praha a Plzeň

22. června 2015, 16:07

Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky AAA AUTO, kterou zpracovalo podle místa bydliště kupujících.

Oproti loňskému roku, kdy s přehledem obsadila první příčku Praha, letos zaznamenal nejvyšší prodeje ojetých vozů ženám Karlovarský kraj. Ty zde vloni tvořily 28,14% zákazníků a držely 5. místo v celkovém žebříčku všech krajů. Letos však získalo Karlovarsko prvenství se suverénními 32,59%. I přes zhruba půlprocentní růst z loňského prvního místa spadla právě Praha, kde prodeje něžnějšímu pohlaví činily 31,19%. O jednu pozici si polepšila i plzeňská pobočka, která se s výrazným prodejním nárůstem 1,59% vyhoupla na třetí příčku a s celkovým výsledkem 30,28% uzavřela první trojici krajů, kterým se podařilo překonat třicetiprocentní hranici.

„Jak se ukázalo již v minulosti, ženy mají v současnosti na výběr auta velký vliv, a to i když nakupují spolu s partnerem. Nezajímá je už ovšem pouze barva a celkový vzhled. Zatímco pro muže představuje automobil spíše srdcovou záležitost, ženy v něm vidí praktického pomocníka pro všední den. Podíl žen mezi zákazníky pravidelně stoupá již několik let v řadě,“ říká generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Z vlastností vozu pak třetina žen upřednostňuje praktičnost před komfortem a až třetí bezpečností. Naopak u dostupné výbavy automobilu považuje něžné pohlaví bezpečnost za nejdůležitější. Při nákupu vozu dávají ženy přednost zejména jeho praktické stránce a preferují menší kompaktní vozy s ladným a moderním vzhledem, jako jsou například Toyota Yaris, Opel Astra nebo Ford Fiesta. Zajímají se o průměrnou spotřebu, velikost kufru a užitečné funkce.

Související články

Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG, rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV
Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG, rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV

Již každá pátá ojetina, kterou si v AAA AUTO zákazníci pořídí před sezonou dovolených, patří do kategorie terénních vozů. Off-roady přitom primárně zastávají spíše funkci automobilu využitelného mimo klasické vozovky. Rekordní nárůst v prodejích AAA AUTO zaznamenaly i vozy SUV a MPV, které jsou poháněny cenově výhodnějším LPG. Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil […]

AAA AUTO zahájilo ostrý provoz v Polsku, v první pobočce nabídne až 600 vozů
AAA AUTO zahájilo ostrý provoz v Polsku, v první pobočce nabídne až 600 vozů

AAA AUTO dnes slavnostně zahájilo plný provoz autocentra v Piasecznu u Varšavy. Největší prodejce ojetých vozů ve střední Evropě tak plní svůj plán mezinárodní expanze, který připravil po loňské změně majoritního vlastníka. Slavnostního zahájení prodeje se kromě generální ředitelky AAA AUTO Karolíny Topolové, generálního ředitele AAA AUTO Polsko Przemyslawa Vonaua a partnera fondu Abris Wojciecha […]

Nedostatek ojetých vozů do 7 let stáří zvyšuje výkupní ceny téměř o desetinu
Nedostatek ojetých vozů do 7 let stáří zvyšuje výkupní ceny téměř o desetinu

Slabé prodeje nových vozů v letech 2008 – 2014 citelně snížily objem aut, která jsou na trhu k dispozici pro výkup, a to zejména ve věkových kategoriích do 7 let stáří. Tento trend se nyní již plně promítá do výkupních cen těchto automobilů u obchodníků s ojetými vozy. AAA AUTO na tuto situaci okamžitě reaguje […]

Slunečné počasí láká do autobazarů zájemce o kabriolety
Slunečné počasí láká do autobazarů zájemce o kabriolety

S příchodem léta zaznamenává AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů v České republice, zvýšenou poptávku po automobilech se stahovatelnou střechou. Ze statistik prodejů vyplývá, že slunce a teplé počasí ovlivňuje kupní chování spotřebitelů, jelikož ze všech kabrioletů prodaných v roce 2015 jich téměř tři čtvrtiny našly nového majitele ve druhém čtvrtletí letošního roku. Ve druhém […]

Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu
Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu

Ve stejném období, kdy vláda schválila návrh zákona na úplný zákaz kouření v restauračních zařízeních od příštího roku, zaznamenal největší autobazar v České republice AAA AUTO zvýšený počet dotazů zákazníků na historii automobilu v souvislosti s tím, zda byl předchozí majitel kuřák či nekuřák. Kouření je pro Čechy aktuálním tématem nejen v souvislosti s jeho zákazem v restauračních […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!