Na dovolenou lidé stále častěji kupují vozy na LPG, rostou prodeje off-roadů, SUV a MPV

3. června 2015, 7:58

Již každá pátá ojetina, kterou si v AAA AUTO zákazníci pořídí před sezonou dovolených, patří do kategorie terénních vozů. Off-roady přitom primárně zastávají spíše funkci automobilu využitelného mimo klasické vozovky. Rekordní nárůst v prodejích AAA AUTO zaznamenaly i vozy SUV a MPV, které jsou poháněny cenově výhodnějším LPG.

Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil nárůst jejich prodejů od konce března, který ve srovnání se zimním obdobím letos činí 56,2%. AAA AUTO prodalo od 1. března do konce května 2015 již přes 600 takových vozů. Absolutními lídry ojetých rodinných vozů jsou letos Renault Scénic a Škoda Roomster.

Čeští řidiči už ovšem zdaleka nevyhledávají u dovolenkových automobilů pouze prostor a užitné vlastnosti, ke kterým v první řadě patří objem zavazadlového prostoru a komfort (např. klimatizace). Vzhledem k rostoucí standardní vybavenosti vozidel se majitelé vozů SUV a MPV začali zaměřovat také na vzhled a spotřebu. Víceúčelové vozy sice nabízí svým majitelům pohodlnější nastupování, lepší výhled, komfort či bezpečnost, nicméně negativní vlastností jsou oproti tomu zpravidla vyšší provozní náklady. Právě typ paliva u SUV a MPV se proto stává v dnešní době čím dál více zásadnější při výběru vozu. Letos tento trend ovládly vozy LPG.

„Nárůst zájmu o automobily s pohonem LPG si vysvětlujeme třemi faktory. I přes fakt, že se ceny benzínu a nafty za poslední rok snížily o více než pět korun za jeden litr, postupně vzrůstá počet zakoupených velkoprostorových aut s alternativním pohonem. Řidiči tak vidí, že toto zlevnění je možná jen krátkodobou záležitostí, a hledají trvalou garanci pro úsporu,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. Druhým faktorem je rostoucí důvěra k vozům s tímto pohonem. „Posledním kritériem je pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.

Podle statistik AAA AUTO vůči zimní sezóně také překvapivě stouply prodeje terénních vozů o 5,4%, a to na celkový počet 452 od března letošního roku. Jedná se tak o prozatím nejvyšší podíl pokud jde o historii prodaných terénních vozů. Čeští zákazníci si přitom tento druh automobilů nepořizují zdaleka jen kvůli zdolávání náročného terénu.„I přes skončení zimní sezóny segment SUV zaznamenal mírný nárůst, což dokazuje popularitu těchto vozů v běžném silničním provozu,“ dodává Karolína Topolová.

Související články

Holandský soud schválil zákonný odkup akcií AAA Auto Group
Holandský soud schválil zákonný odkup akcií AAA Auto Group

Holandský soud (Enterprise Chamber of the Court of Appeal) v Amsterdamu učinil konečné rozhodnutí ve věci zákonného odkupu akcií AAA Auto Group N.V. Soud nařídil všem minoritním akcionářům AAA Auto Group N.V. převést jejich akcie na společnost Davena International a.s., která nyní vlastní přes 97% akcií AAA Auto Group N.V. Cena tohoto povinného prodeje stanovená […]

AAA AUTO zahájilo ostrý provoz v Polsku, v první pobočce nabídne až 600 vozů
AAA AUTO zahájilo ostrý provoz v Polsku, v první pobočce nabídne až 600 vozů

AAA AUTO dnes slavnostně zahájilo plný provoz autocentra v Piasecznu u Varšavy. Největší prodejce ojetých vozů ve střední Evropě tak plní svůj plán mezinárodní expanze, který připravil po loňské změně majoritního vlastníka. Slavnostního zahájení prodeje se kromě generální ředitelky AAA AUTO Karolíny Topolové, generálního ředitele AAA AUTO Polsko Przemyslawa Vonaua a partnera fondu Abris Wojciecha […]

Nedostatek ojetých vozů do 7 let stáří zvyšuje výkupní ceny téměř o desetinu
Nedostatek ojetých vozů do 7 let stáří zvyšuje výkupní ceny téměř o desetinu

Slabé prodeje nových vozů v letech 2008 – 2014 citelně snížily objem aut, která jsou na trhu k dispozici pro výkup, a to zejména ve věkových kategoriích do 7 let stáří. Tento trend se nyní již plně promítá do výkupních cen těchto automobilů u obchodníků s ojetými vozy. AAA AUTO na tuto situaci okamžitě reaguje […]

Nejvíce žen kupuje ojeté vozy na Karlovarsku, následují Praha a Plzeň
Nejvíce žen kupuje ojeté vozy na Karlovarsku, následují Praha a Plzeň

Karlovarský kraj překvapivě slaví pomyslné vítězství týkající se prodejů ojetých automobilů ženám. Více než 30 % zákazníků AAA AUTO, kteří si zde za uplynulý rok koupili vůz, představovaly ženy. Třicetiprocentní hranici překonala již jen Praha a Plzeň. Na opačném konci tabulky čtrnácti českých krajů figurují kraje Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Vyplynulo to z aktuální statistiky […]

Slunečné počasí láká do autobazarů zájemce o kabriolety
Slunečné počasí láká do autobazarů zájemce o kabriolety

S příchodem léta zaznamenává AAA AUTO, největší prodejce ojetých automobilů v České republice, zvýšenou poptávku po automobilech se stahovatelnou střechou. Ze statistik prodejů vyplývá, že slunce a teplé počasí ovlivňuje kupní chování spotřebitelů, jelikož ze všech kabrioletů prodaných v roce 2015 jich téměř tři čtvrtiny našly nového majitele ve druhém čtvrtletí letošního roku. Ve druhém […]

Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu
Diskuze o zákazu kouření ovlivňuje chování zákazníků při koupi ojetého vozu

Ve stejném období, kdy vláda schválila návrh zákona na úplný zákaz kouření v restauračních zařízeních od příštího roku, zaznamenal největší autobazar v České republice AAA AUTO zvýšený počet dotazů zákazníků na historii automobilu v souvislosti s tím, zda byl předchozí majitel kuřák či nekuřák. Kouření je pro Čechy aktuálním tématem nejen v souvislosti s jeho zákazem v restauračních […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!