Již každá pátá ojetina, kterou si v AAA AUTO zákazníci pořídí před sezonou dovolených, patří do kategorie terénních vozů. Off-roady přitom primárně zastávají spíše funkci automobilu využitelného mimo klasické vozovky. Rekordní nárůst v prodejích AAA AUTO zaznamenaly i vozy SUV a MPV, které jsou poháněny cenově výhodnějším LPG.
Vzrůstající oblibu velkoprostorových automobilů v době dovolených potvrdil nárůst jejich prodejů od konce března, který ve srovnání se zimním obdobím letos činí 56,2%. AAA AUTO prodalo od 1. března do konce května 2015 již přes 600 takových vozů. Absolutními lídry ojetých rodinných vozů jsou letos Renault Scénic a Škoda Roomster.
Čeští řidiči už ovšem zdaleka nevyhledávají u dovolenkových automobilů pouze prostor a užitné vlastnosti, ke kterým v první řadě patří objem zavazadlového prostoru a komfort (např. klimatizace). Vzhledem k rostoucí standardní vybavenosti vozidel se majitelé vozů SUV a MPV začali zaměřovat také na vzhled a spotřebu. Víceúčelové vozy sice nabízí svým majitelům pohodlnější nastupování, lepší výhled, komfort či bezpečnost, nicméně negativní vlastností jsou oproti tomu zpravidla vyšší provozní náklady. Právě typ paliva u SUV a MPV se proto stává v dnešní době čím dál více zásadnější při výběru vozu. Letos tento trend ovládly vozy LPG.
„Nárůst zájmu o automobily s pohonem LPG si vysvětlujeme třemi faktory. I přes fakt, že se ceny benzínu a nafty za poslední rok snížily o více než pět korun za jeden litr, postupně vzrůstá počet zakoupených velkoprostorových aut s alternativním pohonem. Řidiči tak vidí, že toto zlevnění je možná jen krátkodobou záležitostí, a hledají trvalou garanci pro úsporu,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO, Karolína Topolová. Druhým faktorem je rostoucí důvěra k vozům s tímto pohonem. „Posledním kritériem je pokračující trend rozevírajících se nůžek mezi cenami nových a zánovních vozů, kdy zejména u SUV lze zakoupit roční či dvouletá auta výrazně levněji, než nová,“ vysvětluje Karolína Topolová.
Podle statistik AAA AUTO vůči zimní sezóně také překvapivě stouply prodeje terénních vozů o 5,4%, a to na celkový počet 452 od března letošního roku. Jedná se tak o prozatím nejvyšší podíl pokud jde o historii prodaných terénních vozů. Čeští zákazníci si přitom tento druh automobilů nepořizují zdaleka jen kvůli zdolávání náročného terénu.„I přes skončení zimní sezóny segment SUV zaznamenal mírný nárůst, což dokazuje popularitu těchto vozů v běžném silničním provozu,“ dodává Karolína Topolová.
Komentáře