Nejen pamětníci se shodují na tom, že zimy posledních let jsou nevypočitatelné. Jarní počasí střídá zimu, sněhovou nadílku v nížinách zažijeme zřídkakdy. Výkyvy teplot oběma směry však nejsou doménou jen posledních let. Nejvyšší březnová teplota u nás byla naměřena už v roce 1927 v Mělníce +26,2ºC. A opačný extrém byl jen o dva roky později v roce 1929 zaznamenán v Jindřichově Hradci, rovných -32ºC. V servisní síti BestDrive bez ohledu na aktuální počasí právě vrcholí přípravy na jedno ze stěžejních období roku – jaro!
V servisní síti BestDrive letos nejde pouze o novinky na poli nabízených produktů či služeb. Novinkou je i rozšíření servisní sítě BestDrive o tři nové vlastní pobočky: v Praze, Plzni a Ostravě. Nové servisy, které dříve fungovaly pod značkou A.T.U. Auto-Technik-Unger s.r.o, se staly součástí naší sítě v polovině února. Jarní sezóna tedy už proběhne pod hlavičkou servisní sítě BestDrive.
O tom, proč přezouvat na letní pneumatiky už bylo napsáno mnohé. V pravidelných ročních intervalech se k letním pneumatikám vrací jak výrobci, tak i média. Řidiči tak mají dostatek informací o tom, proč je vhodné používat správný druh pneumatik v daném ročním období. Správná volba pneumatik pro dané roční období umožní řidiči maximalizovat jak bezpečnost, tak i ekonomiku provozu svého automobilu. Pro vysvětlení vhodnosti používat sezónní pneumatiky je nejjednodušší přirovnání pneumatik k obuvi – málokdo z nás má zřejmě jedny boty na celý rok. A pokud by i náhodou jen jedny „univerzální“ boty měl, tak nemůže počítat s ideálním komfortem. V létě mu bude horko, v zimě naopak zima nebo na sněhu či ledu lehce uklouzne. Zkrátka – všem řidičům osobních automobilů použití sezónních pneumatik určitě doporučujeme.
Navíc, při sezónním přezouvání obvykle řidiči se svým autem zamíří do servisu, který – když už má auto na zvedáku – může vizuálně zjistit i další informace o technickém stavu vozidla. V servisech BestDrive je to samozřejmostí v rámci základní kontroly bezpečnosti vozu. V případě problémů pak servisní mechanik doporučí komplexnější servisní prohlídku za použití diagnostických zařízení.
Řidič by u letních pneumatik měl pravidelně kontrolovat hloubku dezénu. Ačkoliv legislativa mluví o 1,6 mm, výrobci udávají podstatné prodloužení brzdné dráhy (téměř o 10 metrů) při ojetí pneumatik pod zbytkovou hloubku dezénu 3mm.
Se zbytkovou hloubkou pneumatiky úzce souvisí i bezpečnost na mokré vozovce – odolnost proti aquaplaningu. Jednoduše řečeno – čím menší hloubka dezénu pneumatiky – tím větší riziko vzniku aquaplaningu na mokré vozovce.
A do třetice – nejen u letních pneumatik – je důležitý správný tlak. Doporučujeme jeho kontrolu každé dva týdny. Správný tlak v pneumatikách ovlivňuje jak spotřebu paliva, tak životnost pneumatiky, ale i jízdní vlastnosti.
Komentáře