Bosch využívá Industry 4.0 ke zvyšování své konkurenceschopnosti

24. března 2016, 19:57

Bosch propojuje svou výrobu více než stovkou projektů, které již úspěšně běží po celém světě. Kromě jiných výhod se zvyšuje dostupnost strojů – a tudíž i produktivita a konkurenceschopnost. Zde jsou dva příklady:

Jedna výrobní linka, 200 různých hydraulických modulů
Na své multivýrobní montážní lince v Homburgu v Německu dokáže Bosch vyrábět 200 různých hydraulických modulů z více než 2.000 různých součástek. Díky konektivitě jsou tyto součástky automaticky včas objednávány. Tyto moduly řídí práci a hnací hydrauliku v nákladních automobilech a traktorech, čímž pomáhají například při naklánění nakládací plochy nebo zvedání pluhu. Devět stanic výrobní linky je propojeno prostřednictvím chytré sítě. Díky RFID (radio frequency identification – radiofrekvenční identifikace) čipu připojenému k obrobku stanice rozpoznají, jakým způsobem má být dokončený výrobek zkompletován a které kroky jsou potřeba. To umožňuje efektivní výrobu, a to i v případě malých sériových množství. Taková flexibilita je důležitá, protože některé moduly jsou žádané častěji než ostatní. A co víc – Bosch může na multivýrobní lince vyrábět různé typy modulů současně. Tím se zkracuje doba přenastavení strojních zařízení, čímž se zvyšuje produktivita. Pracovní plány potřebné k montáži hydraulických součástek jsou automaticky vyvolávány a zobrazovány na monitorech jako fotografie nebo video. Zobrazení je přizpůsobeno úrovni proškolení každého jednotlivého zaměstnance a je zobrazováno v jeho rodném jazyce. Cílem je nabídnout zaměstnancům nejlepší možnou podporu při jejich práci. To je příklad toho, jak Bosch úspěšně zavádí do praxe různé klíčové prvky Průmyslu 4.0: distribuovaná inteligence, rychlá konektivita, kontextualizace v reálném čase a autonomní chování.

Industry 4.0 zvyšuje produktivitu při výrobě ABS/ESP brzdných systémů
Úspěch oceněný vítězstvím: za necelý rok zlepšil Bosch svou produktivitu při výrobě ABS/ESP brzdných systémů téměř o jednu čtvrtinu díky zavedení Průmyslu 4.0 v rámci celé své mezinárodní výrobní sítě. Jako uznání tohoto úspěchu obdržel závod v Blaichachu – který stojí v čele iniciativy – v roce 2015 prestižní ocenění „Industry 4.0“. Jedním z důvodu tohoto nárůstu produktivity je to, že Bosch shromažďuje data z tisíců senzorů, které jsou nainstalovány podél výrobních linek závodu. Senzory zaznamenávají pohyb válců, doby cyklu uchopovacích ramen a teploty a tlaku při výrobním procesu. Tyto informace jsou zadávány do rozsáhlé databáze s jasnou strukturou. A díky technologii RFID může Blaichach také digitálně mapovat své interní toky zboží. Výsledkem je počítačově generované virtuální znázornění, nebo jinak „digitální dvojče“ skutečného závodu. Toto digitální znázornění usnadňuje transparentnost napříč celým hodnotovým řetězcem. A tato transparentnost zase umožňuje mnoho dalších řešení v rámci Průmyslu 4.0.

Jedno z těchto řešení je využíváno v oblasti údržby strojů: software analyzuje výkon stroje za účelem odhalení odchylek od cílového stavu a v dostatečném časovém předstihu upozorní na nutnost údržby. Tento systém pomáhá zaměstnancům při detekci a řešení závad tím, že jim nabídne návod, jak takové opravy provádět. Zaměstnanci například na svých tabletech mohou shlédnout videa o výměně dílů. Jestliže narazí na problém, který nemohou řešit okamžitě, mohou využít bezdrátové video spojení a promluvit s odborníky, kteří pak pomáhají s řešením problému na dálku. To vše snižuje množství neplánovaných prostojů a zároveň se zvyšuje produktivita a tím také konkurenceschopnost.

Související články

Aktivní plynový pedál Bosch
Aktivní plynový pedál Bosch

Noha řidiče je odpovědná za čtvrtinu spotřeby paliva. Jediné, co se dalo s tímto pravidlem „odhadu od oka“ dosud dělat, bylo řídit jemně a brát lekce eko-řízení. Nyní však Bosch vyvinul technickou pomůcku v podobě aktivního plynového pedálu: jeho jemné vibrace řeknou řidiči, kdy překročil hranici mezi lehkým došlapem a těžkou nohou. „Aktivní plynový pedál […]

Bosch mění propojené automobily na osobní asistenty
Bosch mění propojené automobily na osobní asistenty

Pro řidiče je připojení k internetu v automobilu více než jen praktický doplněk. Díky němu je řízení bezpečnější a efektivnější. Bosch má v úmyslu toto názorně demonstrovat na veletrhu CES 2016 v Las Vegas řadou propojených funkcí a asistenčních systémů. Firma také předvede, jak snadné je ovládání těchto systémů při minimálním rozptylování řidiče. Organizátoři CES […]

Bosch hodlá získat podíl Reflekt GmbH, odborníka na rozšířenou realitu
Bosch hodlá získat podíl Reflekt GmbH, odborníka na rozšířenou realitu

V posledních dvou letech Bosch úzce spolupracuje s firmou Reflekt GmbH na vývoji aplikací rozšířené reality (RR) pro výrobu, služby, školení a marketingové aplikace. Bosch nyní hodlá rozšířit tuto úspěšnou spolupráci tím, že převezme u odborníků z RR menšinový podíl. Příslušné smlouvy byly podepsány 16. prosince 2015. Od svého založení v roce 2012 se rozšířená […]

Bosch: Automobily se stávají aktivní součástí internetu
Bosch: Automobily se stávají aktivní součástí internetu

Automobil budoucnosti je připojen. Používá aktuální informace z internetu, aby se cestující ve vozidle mohli dostat na místo určení ještě bezpečněji, efektivněji a pohodlněji. Tato integrace do internetu věcí také odemkne celou řadu služeb souvisejících s vozidlem.  „Konektivita jasně přináší převratné změny ve způsobu řízení,“ říká Dr. Dirk Hoheisel, člen představenstva Bosch odpovědný za tuto […]

Konference Bosch ConnectedWorld IoT v Berlíně
Konference Bosch ConnectedWorld IoT v Berlíně

Bosch uvedl svůj vlastní cloud v oblasti IoT (Internet of Things – Internet věcí) ve svém počítačovém středisku v Německu. Tyto IoT aplikace jsou vytvořeny pomocí Bosch IoT Suite. Suite nabízí veškeré funkce potřebné k propojení zařízení, uživatelů a společností. V současné době je přes IoT Suite propojeno vice než pět milionů zařízení. Zde jsou […]

Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch
Osm titulů „Best Brand 2016“ pro Bosch

Ve čtenářské anketě magazínu „auto motor und sport“ získala společnost Bosch opětovné prvenství v osmi kategoriích. Již celkem po deváté, volili čtenáři Německého časopisu „auto motor und sport“ v rámci renomované čtenářské ankety „Best Cars“ nejlepší značky z oblasti automobilového příslušenství, náhradních dílů a služeb. Magazín „auto motor und sport“ patří mezi automobilové magazíny s […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!