Existují různé verze napínací kladky ze sad ozubeného řemene CT1139K2, CT1139K3PRO, CT1139WP2, CT1139WP6, CT1139WP8PRO, používané v různých motorech 1,2-2,0 l TDI Common Rail EA189 od automobilek Audi/Seat/Škoda/VW.
Problém
Dodaná napínací kladka V56349 se vzhledově liší od kladky zabudované ve vozidle. Vypadá to, že se nedá napnout tak, jak je popsáno v pokynech k montáži.
Příčina
Výrobce vozidla instaluje dvě různá provedení napínacích kladek. Rovněž v sadě Continental může být buď jedna, nebo druhá varianta. Obr. 1 nebo obr. 2
Řešení
Obě verze napínací kladky lze v motorech uvedených výrobcem vozidla používat stejně. Je třeba dodržovat montážní pokyny výrobce vozidla, protože typ instalace a směr napínání se liší. Verze Gates se napíná proti směru hodinových ručiček, verze Litens/INA ve směru hodinových ručiček. Směr napínání obou kladek je jasně určen (šipka na vnější straně napínací destičky).
Komentáře