Jak vidí autoservisy sami sebe?

RSz, 4 ledna 2017, 11:41

Předkládáme Vám vyhodnocení analýzy autoservisů v České republice na základě odpovědí Vás servisů. Cílem této analýzy bylo zmapovat jak jsou servisy vybaveny, jak probíhá jejich provoz, kdo jsou jejich dodavatelé, jakým způsobem nakupují náhradní díly, jaké služby nabízejí svým zákazníkům a s čím se potýkají při své činnosti.

Mezi vybavení servisů již standardně patří počítač s přístupem na internet. Dalším běžným vybavením je diagnostika a zařízení na servis pneumatik. Mezi nejvíce provozované činnosti patří oprava a výměna mechanických částí, také výměna výfuků a pneumatik. Skoro 75% servisů se již dnes věnuje autoelektrice. Vysoké zastoupení okolo 69% má také servis klimatizací a elektronika vozidel. Což díky současnému vybavení nových vozidel bude mít stoupající tendenci.

Velké procento servisů opravuje všechny značky automobilů. Více jak 60% servisů je schopna poskytnout náhradní vozidlo během opravy. Běžným standardem pro servisy je dnes rychlá a včasná dodávka náhradních dílů. Přesto je většina servisů vybavena základními náhradními díly, které drží na skladě. Důležitým kritériem pro výběr náhradních dílů je kvalita a známá značka. Včasná dodávka dílů je také hlavním kritériem při výběru dodavatele, spolu se širší nabídkou druhu zboží a termínem dodržení dodávky. Tyto požadavky posilují pozici dodavatelů v blízkém okolí servisů.

Ačkoliv se před 5-ti lety mohlo zdát, že význam regionálních obchodů bude slábnout, odpovědi respondentů ukazují na pravý opak. Naopak akce, soutěže a slevy dodavatelů již nejsou lákadlem při výběru dodavatele. Zde je vidět, že odpovídali převážně majitelé, kteří mají jiná kritéria, a také situace, že je dnes standardem akční nabídka na zboží dodavatele. A tyto akce dnes pořádají všichni dodavatelé, ve větší nebo menší míře.

Servisy nejčastěji nakupují náhradní díly u distributora (ať už na pobočce nebo na centrále), případně u regionálního velkoobchodu. Zboží je dodáno nejčastěji v rozmezí 4-12 hodin, také již do 4 hodin, případně následují den. Již jsme se zmínili, že počítač s internetem má dnes skoro každý servis. K čemu je však využíván? Nejčastěji k objednávání dílů přes internet, vyřizování emailové pošty a pro diagnostické programy. To jsou základní úkony spojené s počítačem.

Skoro polovina servisů otevírá své prostory až v 8 hodin, necelá třetina v 7 hodin. Nejčastější hodinou, kdy se servis zavírá je 17-náctá hodina. V sobotu otevírá skoro 70% servisů v 8 hodin a zavírá ve 12 hodin. V sobotu má otevřeno 35% servisů a dalších 19% je schopno po dohodě otevřít (v neděli přes 12%). Skoro 80% servisů má přijímací kancelář. Denně obslouží v průměru 5 klientů při průměrné hodinové sazbě 372 Kč. Počet zaměstnanců se nejčastěji pohybuje do 5-ti osob.

V anketě jsme se také ptali, zda je servis součástí některého ze servisních konceptů. Už více než 47% se k některému přihlásilo. Nejčastěji zmiňované výhody této spolupráce jsou technická podpora a školení.

Související články

Servisy očima servisů - Nejčastější plocha servisu činí 100-200 m2
Servisy očima servisů - Nejčastější plocha servisu činí 100-200 m2

Neznačkové servisy mají nejčastěji velikost plochy servisu mezi 101 a 200 m2.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!