Vyhodnocení analýzy – Motoristické servisy v České republice

, 17. prosince 2012, 0:00

V roce 2010 proběhla na našich stránkách analýza provozu neznačkových servisů v České republice. Nyní pro Vás máme zdarma její celkové vyhodnocení, které bylo připraveno na základě Vašich odpovědí.

Podrobné údaje jsou samozřejmě uvedeny v analýzy, kterou je možno stále zakoupit.

Analýza byla provedena na základě odpovědí 654 respondentů z řad nezávislých servisů, autorizovaných servisů a servisů s prodejnou. Většina respondentů byla z řad majitelů servisů, kteří provozují servis na základě živnostenského oprávnění.

Mezi vybavení servisů již standardně patří počítač s přístupem na internet. Dalším běžným vybavením je diagnostika a zařízení na servis pneumatik. Přes 86% servisů je vybaveno do 3 zvedáků. Do 3 kanálů je vybaveno přes 94% servisů. Mezi nejvíce provozované činnosti patří oprava a výměna mechanických částí, také výměna výfuků a pneumatik. Přes 60% servisů se již dnes věnuje autoelektrice. Vysoké zastoupení okolo 44% má také servis klimatizací a elektronika vozidel. Což díky současnému vybavení nových vozidel bude mít stoupající tendenci.

Velké procento servisů opravuje všechny značky automobilů. Je předpoklad opětovné specializace na určité značky automobilů, díky stále větší komplikovanosti nových automobilů. Více jak polovina servisů je schopna poskytnout náhradní vozidlo během opravy. Otázkou je, zda je zákazníky tato služba využívána.

Běžným standardem pro servisy je dnes rychlá a včasná dodávka náhradních dílů. Přesto je většina servisů vybavena základními náhradními díly, které drží na skladě. Důležitým kritériem pro výběr náhradních dílů je kvalita a známá značka. Včasná dodávka dílů je také hlavním kritériem při výběru dodavatele, spolu s termínem dodržení dodávky a dostupností zboží. Naopak akce a soutěže dodavatelů již nejsou lákadlem při výběru dodavatele. Zde je vidět, že odpovídali převážně majitelé, kteří mají jiná kritéria, a také situace, že je dnes standardem akční nabídka na zboží dodavatele. A tyto akce dnes pořádají snad všichni dodavatelé, ve větší nebo menší míře.

Servisy nejčastěji nakupují náhradní díly u distributora (ať už na pobočce nebo na centrále), případně u regionálního velkoobchodu. Zboží je dodáno nejčastěji v rozmezí 4-12 hodin, případně následují den. Do čtyř hodin je doručeno skoro čtvrtina zboží.

Již jsme se zmínili, že počítač s internetem má dnes skoro každý servis. K čemu je však využíván? Nejčastěji k objednávání dílů přes internet, vyřizování emailové pošty a vystavení faktur. To jsou základní úkony spojené s počítačem. Hojně je také využíván ve spojení s diagnostikou a jinými servisními programy.

Překvapením je, že více jak polovina servisů otevírá své prostory až v 8 hodin. Více jak třetina otevírá v 7 hodin. Nejčastější hodinou, kdy se servis zavírá je 17-náctá hodina. V sobotu otevírá ¾ servisů v 8 hodin a zavírá ve 12 hodin. V sobotu má otevřeno 38% servisů a dalších skoro 15% je schopno po dohodě otevřít (v neděli přes 7%). Skoro 80% servisů má přijímací kancelář. Denně obslouží v průměru 5 klientů při průměrné hodinové sazbě 350 Kč. Počet zaměstnanců se nejčastěji pohybuje do 5-ti osob.

V anketě jsme se také ptali, zda je servis součástí některého ze servisních konceptů. Jen zhruba 36% servisů se k některému přihlásilo. Přesto jsou oceňovány výhody této spolupráce jako poskytované školení, vybavení servisu a věrnostní programy. Hlavně školení jsou důležitou motivací pro všechny servisy.

V příloze naleznete větší fragment analýzy, který bude přístupný do 31.01.2013 – ZDE.

Související články

Analýza motoristických servisů v České republice
Analýza motoristických servisů v České republice

Překládáme Vám historický první analýzu motoristických servisů na území České republiky. Cílem této analýzy je zmapovat jak jsou servisy vybaveny, jak probíhá jejich provoz, kdo jsou jejich dodavatelé, jakým způsobem nakupují náhradní díly, jaké služby nabízejí svým zákazníkům a s čím se potýkají při své činnosti. Informace uvedené v analýze budou potřebné a mohou pomoci […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!