Autoservisy v této době čelí náročným výzvám kvůli problémům, které se objevily v souvislosti se šířením koronaviru. Jak neztratit zákazníky v nové realitě fungování autoopravárenství? Řešením může být zavedení služby „door to door“, eliminující potřebu přímé návštěvy zákazníka v servisu.
Jak ukazuje naše anketa, díky aktuální situaci pociťují servisy silný pokles počtu zákazníků. Stále více majitelů provozoven se rozhoduje dočasně zavřít z bezpečnostních důvodů. Ostatní omezují pracovní dobu nebo dny, kdy mají otevřeno.
Statistiky se dynamicky mění, což je také ovlivněno novými vládními omezeními, která zakazují zbytečný pohyb. V této situaci potenciální zákazníci odkládají plánovaný servis svých vozů, aby snížili pobyt mimo domov na absolutní minimum. Je třeba poznamenat, že některé servisy si nemohou dovolit dočasně přerušit své podnikání.
Proto se společně se servisy snažíme najít způsob, jak bezpečně pokračovat v práci, aniž bychom museli vystavovat riziku potenciální zákazníky nebo mechaniky. Tímto způsobem se může stát stále populárnější služba door to door. V době krize se její zavedení jeví logičtější a ekonomicky výhodné než kdykoli předtím.
Co to je door to door?
Door to door je způsob, jak zajistit opravu vozidla, aniž by zákazník musel fyzicky dorazit do servisu. V případě potřeby musí zákazník nahlásit servisu havárii nebo nutnost opravy telefonicky nebo online, např. vyplněním formuláře na webových stránkách.
Vozidlo pak vyzvedne automechanik nebo jiný zaměstnanec servisu a po opravě ho doručí zpět na místo, ze kterého bylo vyzvednuto. Auto lze také přistavit na jinou adresu uvedenou zákazníkem, přičemž platba za provedení služby se provede bezhotovostně (bankovním převodem nebo kartou, pokud má servis přenosný terminál).
Bezpečná forma opravy automobilu
Pro zákazníka je tato služba určitě výhodná a v současné situaci také mnohem bezpečnější, díky omezení kontaktu na nezbytné minimum. Aby však byla služba bezpečná i pro zaměstnance autoservisu, musí se provádět v souladu s platnými epidemiologickými bezpečnostními opatřeními. Osoba odebírající vozidlo se může řídit našimi doporučeními pro autoservisy, která se týkají omezení šíření viru.
Dříve než pracovník servisu nastoupí do auta, měl by provést tato klíčová doporučení: vyvětrat auto, dezinfikovat především klíče, vnější a vnitřní kliky, volant, hlavu řadicí páky a ruční brzdu.
Vliv na zvýšení bezpečnosti automechaniků může mít také vyčištění interiéru vozu ozonem, což zničí mikroorganismy, houby a plísně. Je však třeba si uvědomit, že na rozdíl od všeobecného přesvědčení v současné době neexistují žádné oficiální výsledky testů, které by potvrzovaly, že ozon ničí také koronaviry. Tento postup by se proto měl považovat pouze za dodatečné preventivní opatření.
Za zmínku stojí, že pro automechanika vracejícího se s autem do dílny, je to příležitost provést vstupní diagnostiku automobilu. Auto je možné do servisu dovézt také na odtahovém voze, pokud ho autoservis vlastní.
Spokojenost a bezpečí zákazníka znamená totéž i pro servis
V této obtížné situaci, kdy je strach všudypřítomný, je důležité zákazníka předem informovat o všech podrobnostech služby (způsobu odběru vozidla, diagnostice závad, opravě i navrácení vozidla), jakož i o možných řešeních neočekávaných problémů, které mohou během této doby nastat.
Služba door to door byla až dosud považována za obtížně proveditelnou, zejména pro menší autoservisy, protože vyžaduje dostupnost osoby, která auto od zákazníka přiveze a následně odveze zpět. Ne každý servis si může dovolit uvolnit mechanika (s mnoha jinými úkoly) nebo najmout další osobu, aby to udělala. V současné krizové době, kdy některé servisy z důvodu výrazného úbytku zákazníků řeší otázku „být či nebýt“, se však zavedení této služby jeví v úplně jiném světle. Pro některé servisy to bude v současnosti nutnost a pro některé se to možná v budoucnu stane standardem.
Karel, 1. dubna 2020, 9:24 0 -1
Auto se pár měsíců bez servisu neposere! Je to jen stroj.
Odpověď
Pete, 2. dubna 2020, 8:22 3 0
ano je to stroj, ale i stroj potřebuje pravidelnou údržbu, tak jako každý chodí k lékaři na pravidelnou kontrolu aby něco nezanedbal, to samé se má dít s vozidlem / strojem, aby jsme se vyhnuli větším problémům, což znamená i vyšší náklady na opravu, než když se pravidelně chodí na kontrolu "k lékaři" aby se včasně zachytili sebemenší problémy, tím pádem i oprava / kontrola vyjde mnohem levněji. stroj, vozidlo je jako tělo udržujeme-li jej v kondici neobjevují se pak velké potíže ... :)
Odpověď