Inter Cars: Velký aktivní trénink SACHS – reportáž

1. června 2011, 0:00

Ve dnech 26. a 27.5. 2011 proběhl na Autodromu Sosnová u České Lípy za účasti společnosti Inter Cars Česká republika velký aktivní trénink SACHS. Během dvou dnů se na akci vystřídalo 200 zákazníků, kteří si vychutnávali bohatý program a báječnou atmosféru.

Účastníci obdrželi dárkové předměty Inter Cars a Sachs, visačky na krk, kukly do přilby a byli rozděleni do pěti skupin, ve kterých absolvovali celodenní program. Ten se skládal z návštěvy 5 různě zaměřených stanovišť.

 

První stanoviště se jmenovalo „Fiesty“. Jak již název napovídá, hlavním náčiním zde byly automobily Ford Fiesta. Ty byly speciálně upraveny – interiér obsahoval jen to nejzákladnější, dominantou byla závodní sedačka s vícebodovými pásy a závodní volant. Důležitější změny se týkaly podvozku, především zadní nápravy. Místo normálních kol zde byla malá otočná kolečka jako na nákupním vozíku. To mělo za následek silnou přetáčivost automobilu a jízda tak simulovala pohyb vozu na vozovce pokryté vrstvou uklouzaného sněhu. Řidiči museli tato vozítka krotit na okruhu, ztíženém slalomovými brankami. Všichni bez výjimky si jízdu náramně pochvalovali, mnoho účastníků vymýšlelo jak podobnou „hračku“ také postavit.

Druhé stanoviště nabízelo svezení v motokárách. Aby to nebylo jen fádní ježdění po krátkém oválu, byly vytvořeny tříčlenné týmy. Každý tým měl k dispozici tři jízdy a pro každou nominoval řidiče a mechaniky. Ti po odjetí třech kol vyzvedli předek motokáry na špalek a pustili se do výměny předních kol (levé za pravé). Vše bylo měřeno, nejlepší tři týmy dne byli odměněni hodnotnými cenami od společnosti Sachs. Měření času dodalo ježdění ten správný náboj, urputně se bojovalo o každou vteřinku na trati i v boxech. K vidění bylo mnoho zajímavých průjezdů, každý tým se navíc snažil vymyslet co nejefektivnější způsob výměny kol.

Třetí stanoviště, a mnohými účastníky nejvíce očekávané, nabídlo jízdu ve speciálně upravených Mercedesech. Ty svým provedením a designem evokovaly závodní speciály této značky pro německý šampionát cestovních vozů DTM. Přestože k pohonu sloužil sériový motor (šestiválec o obsahu 2,8l) a sériová automatická převodovka, zbytek auta již byl kompletně upraven. Interiéru, zbavenému zadních sedaček a veškerého čalounění vévodil ochranný rám. Závodní sedačky, vícebodové pásy a závodní volant byly samozřejmostí. Velkou úpravou prošel také podvozek a brzdy. Dojem z jízdy v závodním speciálu umocňovalo pečlivé připoutání. Každého pilota usadily do auta dva členové závodního teamu Jörga van Ommena, dvounásobného vicemistra DTM, a čtyřbodové pásy zajistily, že se člověk stal pevnou součástí stroje. Mnoho řidičů ukázalo skryté závodnické vlohy, všem se však podařilo dovézt speciál bezpečně do cíle.

Čtvrté a páté stanoviště spolu velmi úzce souvisela a týkala se teorie a praxe v oblasti tlumičů. První přišlo na řadu povídání o tlumičích, prodejní argumenty a důvody proč sledovat stav tlumičů, následovala praktická ukázka. Ta se odehrávala na startovní/cílové rovince autodromu a spočívala v testovacích jízdách autem s dobrými a špatnými tlumiči. Jednalo se o dva stejné automobily Škoda Octavia, řízené profesionálními řidiči od firmy Sachs. Do každého auta se posadili dva zájemci, jízda se skládala ze slalomu projížděného rychlostí 40 a 50 km/h, prudkého brzdění, úhybných manévrů a velkou rychlostí projížděnými zatáčkami. Po absolvování kompletního cyklu se cestující prohodily, aby měli přímé srovnání z chování auta.

Program uzavíralo vyhlášení výsledků měřeného klání týmů v motokárách a pro zájemce ještě svezení speciály Mercedes po celém autodromu včetně jeho šotolinové části. Tentokrát řídili profesionálové od Sachsu, včetně již zmiňovaného Jörga van Ommena. Jízda s nimi byla více než důstojným zakončením celé akce a velkým zážitkem i pro ostřílené řidiče. Celé akci navíc přálo i počasí a tak není divu, že nebylo žádného důvodu k nespokojenosti. Všem účastníkům se akce velmi líbila, dne nabitého závodní atmosférou nikdo nelitoval a celkový dojem ještě podtrhovalo vydařené počasí.


Zdroj: intercars.cz

 

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Anonym, 2. června 2011, 0:00 0 0

InterCars sice hezký ale pořád jsou to poláci... :P
- P94a

Odpověď