Přehřátí turbodmychadla

, 28. února 2022, 15:20

Přehřátí je termín používaný k popisu dílů, které byly vystaveny abnormálně vysoké teplotě výfukových plynů nebo je příčinou vysoké teploty nedostatečné chlazení.

Přehřátí turbodmychadla

Nejčastější příčiny:

Jedním z největších problémů současných přeplňovaných motorů, který ovlivňuje životnost turbodmychadla je proces regenerace DPF.

Častější anebo naopak nedokonalá regenerace má za následek, nárůst tlaku výfukových plynů a teploty, což vede k přehřátí turbodmychadla ze strany turbínového kola.

Další příčinou pak bývá tzv. přemapování řídicí jednotky – nevhodným zásahem do řídící jednotky narůstá podíl karbonu jako vedlejší produkt nedokonalého hoření.

Zbarvení na horkém konci turbínového kola se šíří po oblasti ložiskového čepu. Tzv.  „tepelné nasáknutí“ ze strany turbíny turbodmychadla až na stranu kompresoru, což způsobuje změnu barvy na hřídeli turbíny a pouzdra ložiska.

Karbon se pak následně hromadí v přívodech oleje a oblasti pístního kroužku, což má za následek abnormální a nadměrné opotřebení pístního kroužku a drážky na hřídeli.

SPECIAL TURBO doporučuje:

  • zkontrolujte, zda je DPF v dobrém provozním stavu
  • nechte turbodmychadlo vychladnout (zejména po dlouhých cestách nebo náročných jízdních podmínkách)

Více informací najdete na stránkách firmy SPECIAL TURBO.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!