dTest: Dětské autosedačky – rizikové chemikálie a nedostatečná ochrana

22. října 2013, 23:04

Časopis dTest ve svém pravidelném testu dětských autosedaček vyzkoušel 10 modelů pro různé váhové kategorie. Dvě sedačky propadly v nárazových testech, další obsahovala významné množství rizikových chemikálií.

„Sedačka Osann Babyride zcela propadla v bočním nárazovém testu, při kterém hlavička figuríny narazila do dveří automobilu,“ říká Ondřej Jánoška, redaktor časopisu dTest a dodává: „U testované sedačky Britax Römer Xtensafix došlo při čelním nárazu k nebezpečnému posunutí pásu vozidla kvůli nevhodné konstrukci.“ Pás se při čelním nárazu s figurínou tříletého dítěte posunul směrem ke krku, při zkoušce s figurínou desetiletého dítěte došlo k posunu v oblasti pánve. Obě sedačky tedy v testu bezpečnosti získaly hodnocení nedostatečně.

Některé sedačky obsahovaly také rizikové chemikálie. Nejhůře v tomto ohledu dopadla sedačka Britax Römer Max-Fix. „V popruzích sedačky, které může dítě žvýkat, testy odhalily polycyklické aromatické uhlovodíky (PAU), tedy látky s rakovinotvornými účinky,“ varuje Ondřej Jánoška. Nebezpečné látky byly odhaleny také v sedačkách Cybex Aton 3 0+ Isofix Base a Nania Drive SP 0/1.

Zatím musí každá sedačka vyhovovat současně platné normě ECE 44, která však pro homologaci nevyžaduje zkoušku bočního nárazu. V příštím roce však již sedačky budou muset vyhovovat novému předpisu, známému pod označením i-Size, který crashtesty bočního nárazu pro homologaci vyžaduje. Předpis má rovněž omezit chybovost při montáži sedaček a nově je rozdělit do kategorií nikoliv podle hmotnosti, ale podle výšky dítěte.

Související články

dTest: Test zimních pneumatik: Ne vždy jsou zárukou bezpečí
dTest: Test zimních pneumatik: Ne vždy jsou zárukou bezpečí

Časopis dTest otestoval 32 sad zimních pneumatik dvou velikostí v náročných podmínkách horského terénu. Přestože kvalita zimního „obutí“ od posledního testování celkově vzrostla, test odhalil také pneumatiky, které k bezpečné jízdě v zimě nelze v žádném případě doporučit. Časopis dTest otestoval ve spolupráci se zahraničními partnery zimní pneumatiky o rozměrech 185/60 R15 a 225/45 R17. […]

dTest: Sleva při financování ojetého vozu? Pouhý trik!
dTest: Sleva při financování ojetého vozu? Pouhý trik!

Při koupi ojetého vozu prodejci slibují výrazné slevy pro zákazníky, kteří využijí nabídky financování formou úvěru. Pořizovací cena vozu však může být nakonec stejná, nebo dokonce vyšší než před slevou. Autobazary k tomuto triku využívají tzv. poplatek za sjednání úvěru. Inzeráty v médiích lákají na financování ojetého vozu pomocí úvěru. „V případě, že se zákazník […]

dTest: Sporný poplatek v autobazarech skončil, jiné zůstávají
dTest: Sporný poplatek v autobazarech skončil, jiné zůstávají

Časopis dTest před třemi měsíci informoval o nesmyslném poplatku za uzavření smlouvy v autobazarech. Nyní jej zákazník již platit nemusí a sám si zvolí, zda doplňkovou službu chce či nechce. Jiné absurdní poplatky stále přežívají. Čeští spotřebitelé zaznamenali úspěch v boji proti poplatkům, které skrytě navyšují ceny zboží či služeb. „Řada spotřebitelů si na naší […]

dTest: Britax stahuje z trhu dětskou sedačku Xtensafix
dTest: Britax stahuje z trhu dětskou sedačku Xtensafix

Výrobce autosedaček Britax v reakci na nedávno zveřejněné výsledky testu spotřebitelských organizací ukončuje výrobu modelu Xtensafix, který neuspěl v nárazových testech. Majitelům již zakoupené sedačky nabízí výměnu za jiný produkt nebo vrácení peněz. Britská centrála značky rozhodla o stažení modelu Xtensafix z trhu přesto, že splňuje všechny předepsané normy a úspěšně prošel homologací. Rozhodnutí platí […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!