Časopis dTest otestoval 32 sad zimních pneumatik dvou velikostí v náročných podmínkách horského terénu. Přestože kvalita zimního „obutí“ od posledního testování celkově vzrostla, test odhalil také pneumatiky, které k bezpečné jízdě v zimě nelze v žádném případě doporučit.
Časopis dTest otestoval ve spolupráci se zahraničními partnery zimní pneumatiky o rozměrech 185/60 R15 a 225/45 R17. V obou kategoriích získaly celkově nejlepší hodnocení pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850. Na druhém místě se mezi většími pneumatikami umístila sada Dunlop Winterresponse 2, mezi menšími pak Bridgestone Blizzak LM-32 S. Všechny jmenované modely získaly nadprůměrné hodnocení při jízdě na mokré i suché vozovce, sněhu a náledí.
Také v letošním testu se ovšem našly pneumatiky, jejichž bezpečnost je přinejmenším diskutabilní. „V žádném případě nemůžeme doporučit sedmnáctipalcové pneumatiky Sailun Ice Blazer WSL-2, které měly nejhorší přilnavost na mokrém povrchu a při zkouškách zcela propadly,“ varuje Václav Beneš z časopisu dTest a dodává: „Mezi patnáctipalcovými modely nás zklamaly pneumatiky Marangoni 4 Winter E+ s nejdelší brzdnou dráhou a zcela nevyhovujícími jízdními vlastnostmi na mokrém povrchu. Takové pneumatiky již nelze považovat za bezpečnou volbu.“
Jedním ze zásadních kritérií při výběru pneumatik je terén, kterým se řidiči nejčastěji pohybují, málokteré pneumatiky jsou skutečně univerzální. Rozdíly lze najít v rychlosti opotřebení, délce brzdné dráhy nebo jízdních vlastnostech na různých površích. „V každém případě doporučujeme sadu pneumatik vyměnit nejpozději každé čtyři roky, a to bez ohledu na intenzitu používání nebo výšku dezénu. Po uplynutí této lhůty totiž začíná materiál stárnout a mění se jeho vlastnosti,“ dodává Václav Beneš. „Zvýšené opatrnosti je třeba dbát zejména při nákupu nových pneumatik na internetu, kde není možné osobně zkontrolovat stáří dle výrobního čísla, tzv. DOT.“
Komentáře