Allianz: Pozor na gilotinu na čtyřech kolech

, 11. srpna 2014, 10:59

Luxus, styl, volnost a zábava. To jsou čtyři největší výhody kabrioletu. Svézt se v něm je parádní letní zážitek, ale jízdu s větrem ve vlasech je však třeba si užívat s rozumem. Podle nejnovější studie Allianz centra pro technologie může mít vyklánění se z kabrioletu už v rychlosti 6 km/h fatální následky. Zvlášť „dlouháni“, tedy lidé s výškou kolem 190 centimetrů a vyšší, jsou při převrácení vozidla nejzranitelnější.

Z praktického hlediska jsou právě stylové kabriolety, které jsou například v Německu, ač není letní jižní destinací, velmi populární, těmi nejnebezpečnějšími vozidly. Podle studie mnichovského Allianz centra pro technologie může dojít ke smrtelným následkům už při malé rychlosti. Pokud se pasažér z kabrioletu vyklání, nebo se při jízdě postaví, náraz anebo prudké brždění nemá šanci „ustát“ a riskuje zaručený pád či zranění. Tyto následky mohou nastat už při rychlosti 6 kilometrů za hodinu. V rychlosti 40 km/h už hrozí vážná zranění hrudníku, žeber, vnitřních orgánů či dokonce katapultování pasažéra z vozidla. Takovou jízdu už by cestující nemusel přežít.

Nepřijděte o hlavu
Některé crash testy dokonce varují hlavně mužskou osádku vozu vyšší než 190 cm, aby si do kabrioletu vůbec nesedala. Při převrácení vozidla na střechu se totiž hlava vysoké osoby stává bodem, který z vozidla nejvíc vyčnívá. Rám čelního skla se při nárazu lehce zdeformuje a pro cestujícího to může znamenat okamžitou smrt či trvalé následky.

Bezpečnostním pásům je už 55 let!
Ani zákon o provozu na pozemních komunikacích neosvobodil cestující v kabrioletu od používání bezpečnostních pásů, takže je opravdu nejrozumnější vychutnávat si vítr ve vlasech řádně zajištěný. Nechce se tomu ani věřit, ale v tomto roce oslavuje tříbodový bezpečnostní pás od Nilsa Bohlina své půlkulaté, 55. výročí. Vynález konstruktéra švédské automobilky Volvo stihl od roku 1959 zachránit už milióny lidských životů a stal se standardním vybavením každého vozidla. K zavedení bezpečnostního pásu v Německu v roce 1976 rozhodujícím způsobem přispělo právě také Allianz centrum pro technologie.

Tisková zpráva Allianz

Související články

Allianz: Ztratili jste auto? Podívejte se, kde a proč je v ČR zloději kradli v posledních třech letech
Allianz: Ztratili jste auto? Podívejte se, kde a proč je v ČR zloději kradli v posledních třech letech

Krádež auta je nepříjemná věc a motoristy nemile překvapí vždy v té nejnevhodnější chvíli. Třeba právě před odjezdem na prázdniny nebo dovolenou. Je však dobré zachovat si chladnou hlavu, proto Allianz připravila odpovědi na otázky: Jaké doklady je nutné doložit pojišťovně? Co se stane, pokud se ztracené auto najde? Ale hlavně i na tu, kde […]

Každý čtvrtý mladý Evropan už někdy udělal „selfie“ za volantem, ukázal nový průzkum
Každý čtvrtý mladý Evropan už někdy udělal „selfie“ za volantem, ukázal nový průzkum

Zdá se, že fenoménu „selfies“ – autoportrétů fotografovaných chytrým telefonem – podlehli naprosto všichni od německé fotbalové reprezentace přes Baracka Obamu až po papeže. Nový průzkum sponzorovaný Fordem však ukázal, že každý čtvrtý mladý Evropan si někdy udělal „selfie“ za volantem a téměř polovina mladých řidičů se přiznává k tomu, že za jízdy fotografovali – ať […]

Již 110 let nám bezpečnostní pásy zvyšují šanci na přežití havárie. Přesto na ně zapomínáme, upozorňuje Allianz
Již 110 let nám bezpečnostní pásy zvyšují šanci na přežití havárie. Přesto na ně zapomínáme, upozorňuje Allianz

Bezpečnostní pás loni oslavil už 110. narozeniny, přesto v roce 2013 zemřelo při nehodách na silnicích v ČR 117 nepřipoutaných cestujících v osobních či nákladních automobilech a 221 se těžce zranilo. Podle odborníků na dopravní bezpečnost z Allianz přitom zapnutý pás snižuje riziko úmrtí nebo zranění na silnicích nejméně o polovinu. Křížek by tak mohl […]

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!