MotoFocus byl na IAA 2019!

14. září 2019, 12:05

Na moto show IAA 2019 ve Frankfurtu je na co se dívat. A to i přesto, že všeobecně panuje názor, že tento typ akcí upadá a téma většiny vystavovatelů je společné: elektromobily a autonomní řízení.

Zaměřeno na technologie

Náš MotoFocus přijal pozvání na IAA 2019 od společnosti ZF, která měla svůj předváděcí booth v hale č. 8. Tisková konference byla zaměřena na iniciativu #MobilityLifeBalance a v souladu s tím hovořil Wolf-Henning Scheider, generální ředitel společnosti ZF Friedrichshafen AG, o vizích, které hodlá ZF v co nejkratší době naplnit. Momentálně se firma soustředí především na vývoj a fungování plug-in hybridů a co největší bezpečnost během nejen autonomního řízení. Jejich snažení přesně vystihuje číslice 0 – nulové emise, nulová nehodovost.

Výrobky a technologie bylo možné prohlédnout si jak v průhledných maketách, tak na předváděcích stolech. Kromě pasivního koukání si mohli zájemci vyzkoušet také SHI Cockpit, který předvádí způsob komunikace mezi řidičem a asistenčními systémy.

Ve stejné hale byly k vidění také prezentace firem Bosch, Continental, Ford či například Bridgestone. I zde se společnosti soustřeďovaly stejným směrem a prezentovaly především své výdobytky z hlediska autonomního řízení. Na stánku Bosch nechyběl autonomní elektromobil, poprvé představený na CES 2019. Continental pak prezentoval svou strategii dosáhnout nulových emisí do roku 2040.

Do starých časů

Na ty, kteří měli technologií plnou hlavu, čekaly v hale č. 4 opravdové skvosty v podobě veteránů a tzv. oldtimerů. Mezi různorodými vozy minulého století bylo možné nalézt svůj vyvolený model i k zakoupení. Hala působila odlišně oproti zbytku celého IAA, jako odreagování však posloužila výborně.

Zpátky do budoucnosti

Největší prostory byly samozřejmě věnovány současným automobilkám a jejich nablýskaným skvostným kouskům. Hala č. 3 se pyšnila značkami Audi, Volkswagen, Porsche a svůj zelenobílý stánek zde měla také Škoda, která letos nepředváděla žádný nový model. Pozornost v této hale na sebe strhával nový, plně elektrifikovaný vůz ID.3 od Volkswagenu. Zásluhy lze uznat i společnosti Audi za dechberoucí instalaci svých sportovních vozidel.

V hale č. 11 se mezi Jaguáry a vozy Hyundai vyjímala společnost BMW nejen se svou extra černou novinkou. Největší předváděcí prostory pak zabírala v samostatných prostorách firma Mercedes-Benz, která si připravila opravdu strhující prezentace ve stylu a barvách odpovídajících jednotlivým modelům.

Nejde jen o celek

Důležití byly také dodavatele součástek a náhradních dílů. Na IAA bylo možné nalézt stánky Delphi Technologies, Denso, Schaefller, Mahle, Mann+Hummel, Brembo a spousty dalších. Jejich konference probíhaly především ve středu a u mnoha z nich byla zastoupena i oblast aftermarketu.

IAA show nabízela i venkovní předváděcí prostory, které byly využity především k živým ukázkám autonomních miniautobusů a k parkouru terénních vozidel. K vyzkoušení byly také simulace jízdy ve formuli.

Jeden den na návštěvu všech částí IAA nestačil, a proto je MotoFocus vděčný firmě ZF, že nám umožnila přístup na show během obou dní vyhrazených pro novináře.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!